|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1969
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:46, 19 Sie 2011 Temat postu: Koło magnesowe blokuje o iskrownik. |
|
|
Witam,
Ostatnio od jednego z użytkowników kupiłem iskrownik do elektronika i blokuje mi się o niego koło magnesowe.
Więc zrobiłem kilka prób :
Mając 2 zapłony
wsadzałem do Simka i sprawdzałem
1) Stator elektronik, koło elektronik -> blokuje ;
2) Stator elektronik koło platynki -> blokuje ;
3) Stator platynki koło elektronik -> nie blokuje ;
4) Stator platynki koło platynki nie blokuje.
Pytanie co może być dokładnie uszkodzone.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:21, 19 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Chłopcze jak ty możesz do zapłonu elektronika wkładać koło magnesowe z krzywką, która jest przeznaczona do zapłonu platynkowego.
Przykręć porządnie stator do silnika a jeżeli będzie ci dalej blokować to spróbuj wyszlifować lekko cewki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:34, 19 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Myślę, że zakładał różne zapłony z różnymi kołami aby sprawdzić co jest przyczyną blokowania a nie po to żeby zapalić.
Moim zdaniem winny będzie stator elektronika. Sprawdź czy cewki są dobrze dokręcone. Na rdzeniach cewek namaluj jakiś znaczek korektorem i załóż. Obróć kilka razy wałem i będziesz wiedział czy trze o cewki czy też nie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1969
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:50, 19 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem cewki i wszystkie są dobrze przykręcone bez luzów.
Niestety ociera dalej i to cewka która znajduje się naprzeciwko impulsatora.
Dziwne jest to, że jest to jedyna cewka która jest przymocowana na śruby zakończone łbem sześciokątnym a nie łbem pod wkrętak.
Nie chcę kombinować gdyż dopiero co kupiłem od PPrrzzeemmeekk z forum jako całkowicie sprawną. Odeślę mu aby wymienił albo kasę zwrócił.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacasimson123
Bywalec
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Darnawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:43, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
ustaw idelnie zapłon ! ja tez tak miałem
musisz wycentrować zapłon
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1969
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:43, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Problem jest w tym , że uszkodzona jest podstawa tak, że nie tylko nie może się opierać o ogranicznik przesunięcia w karterze co widać na tym zdjęciu :
lecz również uszkodzenie to uniemożliwia prawidłowe jego dociśnięcie łapką co widać tu :
Będzie to powodowało, że podczas pracy silnika i tak będzie sobie znajdowało swoje miejsce.
Zaczyna we mnie kipieć gdyż piszę do niego a on udaje, że go nie ma.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:26, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Zamień tą łapkę na kilkumilimetrową blaszkę. Daj ją pionowo w dół.
Ja tak mam zrobione bo nie mam takiej łapki i trzyma całkiem dobrze.
Jedyny problem może być jeśli koło magnesowe będzie ocierało o śrubę mocującą bo wtedy przyjdzie wyżej ale do się to wyszlifować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1969
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:45, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Tylko dlaczego mam kombinować skoro kupiłem całkowicie sprawny stator ?
Czuje się oszukany gdyż nie zostałem poinformowany o tym fakcie a zgodnie z prawem powinienem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartus12345
Bywalec
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:28, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
a spróbuj jeszcze ten zapłon przestawić moze będzie ładni chodził silnik jak będzie zapłon w innej pozycji??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PPrrzzeemmeekk
Bywalec
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 461
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:32, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
bartus12345-Jedna najmądrzejsza odpowiedź.
Jak myślisz po co masz wybite nacięcie ? Ja mam w karterze wybite na tym cycku...I ten iskrownik idzie w lewo !
Ostatnio zmieniony przez PPrrzzeemmeekk dnia Sob 19:42, 20 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:39, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
A nie pomyśleliście o tym że wtedy w innym momencie będzie pojawiać się iskra ?
Może to skutkować nawet tym, że w ogóle nie odpali.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PPrrzzeemmeekk
Bywalec
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 461
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:44, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Pustack-Bo tak jest ! Przeczytaj to co wyżej.
Zobacz na cewki (iskrownik) jak były u mnie ustawione,a jak są u P.Grzegorza
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez PPrrzzeemmeekk dnia Sob 19:48, 20 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:38, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ok, ale te znaki nie zawsze muszą się pokrywać. To jest fabryczne ustawienie a praktycznie może być inaczej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1969
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:15, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Możliwe, że w pewnych przypadkach da się go ustawić ale ...
ja kupowałem iskrownik używany całkowicie sprawny a ten jest uszkodzony mechanicznie i w większości przypadków nie da się go ustawić.
Osobiście wątpię aby ktoś kupując koło używane otrzymując je bez np. 15 szprych mimo że proste uznał by że wszystko jest w porządku.
Ja tak nie uważam , sprzedawca tak więc będą to musiały rozstrzygnąć instytucje do tego powołane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariusz13087
Nowicjusz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: CHOSZCZNO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:50, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ja bym proponowal na przyszlość magneto sciągaczem a nie łyżką do kół wyciągac
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|