Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kupiłem tłok R-2 Almot oraz pierścienie firmy radomskiej.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:15, 29 Lip 2011    Temat postu: Kupiłem tłok R-2 Almot oraz pierścienie firmy radomskiej.

Witam to znowu ja.
Cylinder tajemniczej firmy IR 60cm jaki mi wpadł w ręce dałem do oględzin do warsztatu i stwierdzono że jest to nominał, tyle że ma dość spory próg i jakieś ryski więc najbezpieczniej będzie zakupić tłok drugiego szlifu.
Akurat tak się składa, że na allegro była oferta wyprzedaży sklepu i gość ma zestaw tłok pierścienie jak w tytule.

[link widoczny dla zalogowanych]

Cena z dostawą to 24zł. Zakupiłem więc i jeszcze przy okazji u niego też wziąłem zębatkę 15z oraz sworzeń tłoka. Za wszystko zapłaciłem z dostawą 31zł.
Tłok ma wymiar 41,45mm a pierścienie 41,5mm
Jest tylko jedno ale. Sprzedający twierdzi że sworzeń wchodzi w tłok sposób szczególny, czyli z oporem, ale zaznacza że dostawcą tłoka i sworznia była jedna firma która dba o to aby elementy do siebie pasowały.
Czy rzeczywiście sworzeń do 60tki ma wchodzić ciasno? W mojej 50tce wchodzi pod naciskiem palca.

Marek


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Sob 22:44, 30 Lip 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruby1155
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:20, 29 Lip 2011    Temat postu:

To już zależy od tego na jaki trafisz ale dobrze wykonane elementy powinny tak do siebie pasować żeby wchodzić dość ciasno ale bez przesady ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Sob 0:38, 30 Lip 2011    Temat postu:

zgadzam się zależy jak trafisz nie zawsze trzpień tak wchodzi jak by się tego chciało posmaruj go delikatnie mixolem albo po prostu jakimś innym olejem do benzyny i wciśnij ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:17, 30 Lip 2011    Temat postu:

schwalbe96 napisał:
zgadzam się zależy jak trafisz nie zawsze trzpień tak wchodzi jak by się tego chciało posmaruj go delikatnie mixolem albo po prostu jakimś innym olejem do benzyny i wciśnij ...


A tak! Smarować obowiązkowo!

Powiedzcie mi, mam taki tłok z 60tki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to niminał, podobno dobrej firmy (oznaczenie CX).
Dostałem go wraz z cylindrem. Tłok nie był raczej nigdy na chodzie ale ktoś zdążył go trochę w nieostrożny sposób w kilku miejscach "naznaczyć"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja te miejsca trochę pilniczkiem iglakiem podrównałem.
Mnie ten tłok do niczego jest niepotrzebny bo cylinder będzie miał szlif do rozmiaru R-2.
Skoro mi niepotrzebny to go sprzedam komuś. Czy taki tłok nada się na cokolwiek? Może ktoś ma tłok w nominale, jakiś badziew który puchnie więc zamiana na ten była by całkiem, całkiem.

Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:44, 30 Lip 2011    Temat postu:

Ta firma CX nie jest na pewno gorsza od MZA,ale miałem tłok właśnie tej firmy i bardzo dobrze śmigał przez długi czas i nic nie puchło.Ten tłok co ty masz nada się jeszcze do użytkowania,ale nie każdy chce taki tłok po kilku wżerach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:09, 30 Lip 2011    Temat postu:

Rozumiem więc że kwitujesz tak: Ma być ładny, piękny i gładki bo inaczej sama świadomość posiadania takiego obniży osiągi silnika.


Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:28, 30 Lip 2011    Temat postu:

Można tak powiedzieć.
Niektórzy nie zwracają na to uwagi,ale kto się zna to chce taki piękny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:44, 30 Lip 2011    Temat postu:

To nic że sworzeń wchodzi z oporem.. przy zakładaniu możesz podgrzać tłok i wtedy pięknie wejdzie. Albo nasmarować czyś jak piszą koledzy. Natomiast do wyciągania sworznia (czasem się zapieka) warto zrobić sobie przyżąd. Ja zrobiłem z drewna Wide grin działa wyśmienicie... a dokładnie - drewienko w kształcie kwadratu w nim zrobiony dość spory otwór otwornicą długa śruba m6 z jednej str główka wyszlifowana tak na wymiar sworznia (na klucz ampulowy) z drugiej str duża podkładka i nakrętka. Ampulem trzymam a kluczykiem dokręcam nakrętkę a ta wypycha sworzeń.
Edit: firma Mza jak dla mnie jest gówno warta mam tłok właśnie tej firmy i pierścienie grają jak muzyka na dyskotece... nie wiem może to ja trafiłem na jakiegoś zonka ale mówie jak jest.


Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Sob 22:57, 30 Lip 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin