 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 3:35, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
''Trzeba na pych nagrywoj, kur... mać o Jezus, zajęło...'' dobre wybacz. Po obejrzeniu tego filmiku nasuwa mi w pierwszej chwili - zapłon! on Ci strzela w gaźnik czy z wydechu?? W dodatku kopci ten Simson... (może to zimna) a może uszczelniacze do wymiany? a szczególnie lewy uszczelniacz wału. Sprawdź to.
Kolejna sprawa - zdemontuj głowicę i sprawdź gładź tulei cylindra czy nie ma znacznych progów (jak ma cylinder do wymiany) bowiem mieszanka nie będzie zasysana do komory silnika i będzie właśnie takie buuu buuu... miałem podobny przykład w Simsonie Sr kolegi. Identyczny problem jak Twój. Pokręć delikatnie zapłonem (w lewo stator - zapłon przyspieszasz. W prawo - opóźniasz) w Twoim przypadku przyspiesz go delikatnie w pierwszej kolejności... (spr po około minimetrze) jeżeli chodzi o gaźnik to poziom paliwa w komorze pływaka, ma teoretycznie sięgać do wypustu komory pływaka. Wiesz o czym mowie ?? zdaj relacje.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsens51
Bywalec

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: naklo
|
Wysłany: Czw 14:17, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
wiem oco ci chodzi zdam relacje
to bd tak odpowiem
silnik jest po generalnym remoncie silnik w połowie nowy , te buuu bo się zalewał , zapłon muszę ciutke ciutkę przestawić w lewo ale to jest tak pierw muszę jechać po paliwo o 14 jadę
ok paliwko już jest 4L i 80 ml oleju to chyba dobra mieszanka ??
przestawiłem mu zapłon na równi z tą treską i teraz jest ok tylko bd musiał mu ten zapłon ciutkę wyprzedzić bo nie raz tak sobie szczeli a tak to chyba db na tyle z obrotami oraz jazdą filmik w 100 % bd
Ostatnio zmieniony przez simsens51 dnia Czw 20:51, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:02, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] przyda Ci się.
O jakiej kresce mówisz? Jak by było okej to by nie strzelał Po prostu poluzuj śruby które trzymają stator (nie odkręcając magneta) i podstawę iskrownika przekręć delikatnie w lewo. Przykręć śrubki i odpal Simsona po czym zdaj relacje...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsens51
Bywalec

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: naklo
|
Wysłany: Czw 22:09, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
a o czym ja mówię bo kreska jest na tych platynach magneto i na tym karterze (nie jestem pewien czy to karter) noi powinny się na siebie nakładać ale muszę trochę mu wyprzedzić zapłon bo szczela
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:13, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Na platynach nie ma żadnej kreski. Kreska jest, ale na magnecie i karterze :P (karter to połówka silnika) ustawienia fabryczne nie zawsze są prawidłowe. Nie wyprzedzić tylko przyspieszyć. To już idź... na co czekasz? to ok 5 min roboty, a byś zobaczył czy ten zabieg coś pomógł :P
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsens51
Bywalec

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: naklo
|
Wysłany: Czw 22:26, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
są 3 kreski na tym co trzymają te 2 śrubki (dla mnie to platyny) tam jest 1 kreska , 2 jest na tym karterze , i 3 na magnecie a lecieć do gararzu nie bd bo mi się już nie chce a po za tym już się umyłem oraz o 22 mam spara w cs`a
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:54, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Przerywacz zapłonu (zwany też platynami) wygląda tak [link widoczny dla zalogowanych]
Tam żadna kreska nie jest potrzebna. A stator (iskrownik) to już inna bajka...
tamte kreski też nie są istotne. Najlepiej by było abyś ustawił wszystko od nowa.
Gdy tłok będzie w górze (gmp) to ustawiasz platyny na 0,4 do 0,5mm (Szczelinomierz ma wejść z delikatnym oporem) następnie wkładasz do otworu świecy suwmiarkę (głębokościomierz) i patrzysz ile jest... do tej wartości dodajesz przykładowo 1,8 mm (jeżeli jest to 50,60cm3 bez przeróbek)
- 50ccm (seria 25, 40, 50, 60 km/h) - 1,8
- 50ccm (tylko .050 TS/SC) - 1,2
- 50ccm (tylko Sperber 50 - MS50) - 1,0
- 60ccm - 1,8
- 60ccm z przeróbkami (60/2) - 1,6
- 60ccm (60/4 MZA) - 1,4 do 1,2
- 70ccm (seria) - 1,4
- 70cmm (70/4 MZA) - 1,2 do 1,0
cofasz magneto do momentu aż trzonek suwmiarki oprze się na płaszczyźnie głowicy. Wtedy będziesz miał idealnie odmierzone. Jak masz czujnik zegarowy to jeszcze dokładniej odmierza. Gdy już masz ustawione magneto w pozycji 1,8mm to wtedy robisz sobie swoje kreski (np korektorem) jedna na karterze a druga na magnecie. W tej pozycji (gdy dwie kreski się zgrywają) to platyny mają się zacząć rozwierać... rozwarcie skontrolujesz bibułką przykładowo. Gdy będzie 1,8 mm to bibułka lekko się wysunie ze styku platyn...
Właśnie od takich ustawień powinno się zaczynać regulację, bowiem nigdzie nie jest powiedziane ,że na takim ustawieniu silnik będzie pracował idealnie. W Twoim przypadku przyspiesz zapłon na sam początek...
Jeżeli chodzi o gaźnik to rozkręcasz cały, myjesz w paliwie po czym przedmuchujesz sprężonym powietrzem. Skręcasz całość. Poziom paliwa w komorze pływaka ma sięgać teoretycznie do wypustu. Jeżeli jest poniżej słupka, to blaszkę pływaka odginasz delikatnie w górę od zaworka paliwa. Jeżeli jest ponad wypust to blaszkę podginasz do zaworka. Skręcasz całość. Wkręć śrubkę składu mieszanki do samego końca, po czym wykręć ją o 2,5 obrotu. Śruba wolnych obrotów - do połowy wkręcona. Iglicę ustaw po środku. Od takich wartości zaczynamy regulację gaźnika.
P.s miłej gry w Cs'a :P
[link widoczny dla zalogowanych] zobacz na skan mojej książki o gaźniku 16n1-11
Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Czw 23:01, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsens51
Bywalec

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: naklo
|
Wysłany: Pią 11:27, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
thx za te info ale chodzi mi oto że mam 2 kreski na tym karterze i może nie na platynach ale na tym zapłonie czy czym to 2 kreska i 3 jeszcze na tym magneto ja mam i te 2 kreski platyn czy czego powinny się na siebie nachodzić masz tu filmik on tam pokazuje te kreski http://www.youtube.com/watch?v=mb5jc-DMI0A ale dziś tak czy tak nie idę do gararzu bo jestem chory muszę mu tylko ten zapłon wyprzedzić i bd ok wczoraj sam byłem zaskoczony bo zapłon miał spóźniony o tak 3 , 4 mm więc wiesz łapał niby że chodził chodził a gazu nic 0 reakcji ten zapłon przestawiłem podeszłem na kopa więc wiesz jeszcze tak ciutkę i bd ok
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:49, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No ja Cie rozumiem. Też mam te kreski (bo mam oryginalne magneto, stator i kartery) jednak nie sugeruje się tym. Lepiej jest ustawić wszystko samemu teraz już nie robią oryginalnych części tylko zamienniki... nie wiem czy silnik by odpalił jak byś miał ustawiony zapłon 4 mm przed Gmp.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsens51
Bywalec

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: naklo
|
Wysłany: Pią 16:28, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
acha no to chyba że to thx ale chyba tak na wiosnę dokładnie tak około 17 kwietnia muszę go dać do jakiegoś mechanika aby mi go zrobił porządnie w sęsie wkręcania na obroty zapłon itp. a dlaczego dopiero koło 17 bo euro z niemiec przyjedzie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper123190
Simson Fan

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Iłowo-Osada Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:17, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Mówiłeś ze masz go po generalnym remoncie, wiec idź do tego samego mechanika, a on ci zapłon ustawi za piwo przynajmniej ja bym więcej nie chciał za coś takiego, no chyba ze jeszcze gaźnik czyścić regulować pływak i tp. to dwa piwa lub jakieś jedno solidne za 5 zł bo robotę trzeba opić
Ostatnio zmieniony przez kacper123190 dnia Pią 17:17, 29 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsens51
Bywalec

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: naklo
|
Wysłany: Pią 18:18, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
no właśnie ten co robił tego simsona to tak wiesz jakaś śrubka nie dokręcona coś do czegoś nie włożone on miał zrobić go tak tylko aby chodził a resztę to wiesz u kogoś innego się ustawi a zresztą oni tego sima w 2 dni by zajechali więc wiesz u nich pełna rura i H**
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper123190
Simson Fan

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Iłowo-Osada Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:49, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
u nich perła rura i H** robota?
I jak ten simson ma silnik ze żeby aby chodził to koszt jego naprawy będzie coś koło 400 zł solidnej naprawy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsens51
Bywalec

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: naklo
|
Wysłany: Pią 20:19, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
w niego mogę pakowac on-line aby tylko pięknie chodził a moje oszczędności mam powiem tak
co miesiąc dostaję 150 (wypadek miałem jak byłem mały (złamałem nogę na rowerze i 4 operacje))
no to mogę pakować jeszcze gdzieś się zarobi i jest ok ale oco ci chodzi z tymi 400 zł i solidna naprawa ? bo nie czaję
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper123190
Simson Fan

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Iłowo-Osada Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:59, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No ja bym wymienił gaźnik już masz jakieś 160 bo amal. być może masz luzy na wale wiec chodzi ci nierówno, jak masz magneto to weź złap je ręką i tak jak byś chciał je podnieść do góry a potem na dół porób tak i posłuchaj czy nic ci nie puka a jak puka to masz luzy na wale wiec ci dochodzi nowy wał a zapewne masz te luzy, jak rozpołowisz silnik to zimmeringi masz go wymiany uszczelki i tp. a mechanik też tego ci z free nie zrobi a to są koszty i się uzbiera z 400
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|