Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie mogę ustawić zapłonu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
logan0125
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koprzywnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:25, 24 Lip 2012    Temat postu: Nie mogę ustawić zapłonu

Witam!
mam problem z ustawieniem zapłonu w simku 60ccm, platyny. Więc robię tak odmierzyłem suwmiarką 1.8 mm przed GMP, narysowałem markerem znaki, ustawiłem przerwę na platynach kiedy są najbardziej rozszerzone na 0.4 mm, poluzowałem śruby trzymające stator, i w którą stronę bym nie kręcił to platyny nie zaczynają się rozchodzić. Da się ustawić tylko tak że zaczynają się rozwierać gdy tłok jest w GMP. Już nie mam siły tydzień się już męczę próbując różnych kombinacji i nic... dodam jeszcze że gdy zapłon następuje gdy tłok jest w GMP simson zapala, rusza ale na 4 biegu zaczyna przerywać, gaśnie i już się go nie da zapalić


Ostatnio zmieniony przez logan0125 dnia Wto 13:58, 24 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:43, 24 Lip 2012    Temat postu:

znasz jednostke? 1.8 mm przed GMP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
logan0125
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koprzywnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:53, 24 Lip 2012    Temat postu:

to chyba logiczne i każdy wie o co chodzi, ale poprawie to, i czekam na porady dotyczące problemu z motorem a nie, moich błędów w poscie. ;]

Ostatnio zmieniony przez logan0125 dnia Wto 13:57, 24 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:05, 24 Lip 2012    Temat postu:

Nie byłem pewien czy znasz jednostkę. Już raz na forum był przypadek że kolega myśał że chodzi o centymetry, męczył się i nic z tego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:34, 24 Lip 2012    Temat postu:

Oj Stasiu.. przecież kolega wyraźnie napisał ,że odmierza suwmiarką 1.8mm przed gmp.
A Ty go pytasz czy zna tą wartość :P
Tutaj pisałem trochę o zapłonie http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-silnikowe,24/ustawianie-zaplonu,37149.html
a tu kolejny temat http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-silnikowe,24/ustawianie-zaplonu-z-przerywaczem-mechanicznym,5198.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
logan0125
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koprzywnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:39, 24 Lip 2012    Temat postu:

Andikss51 Dzięki, czytałem to już kiedyś ale nie pomogło, no nic spróbuję jeszcze raz pójdę pogrzebie tam trochę jeszcze. Może to wina zużytych już trochę tych styków przerywacza?(nie wiem jaka jest fachowa nazwa ale wiadomo o co chodzi chyba).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:33, 24 Lip 2012    Temat postu:

Bo poprawił, przedtem nie było mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
logan0125
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koprzywnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:10, 24 Lip 2012    Temat postu:

po wymianie przerywacza i ponownym ustawieniu zapłonu udało mi się odpalić moto a nawet udało mi się przejechać. Niby wszystko jest ok, ale mam pewne wątpliwości. Po nagrzaniu się w cylindrze słychać takie dzwonienie/pykanie dźwięk coś jakby wrzucić do cylindra kamyczki i potrząsnąć, ale mimo to moto chodzi, drugi problem to po zmianie biegu moto na początku trochę wolno się zbiera v-max jest to samo raczej co przed awarią(nie mam licznika, więc na oko), ale zastanawia mnie to wolne zbieranie się. Czy to oznacza że mogę jeszcze spróbować podregulować zapłon, czy może gaźnik? co prawda gaźnik już ustawiałem... ale sam już nie wiem.
Proszę o pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:34, 24 Lip 2012    Temat postu:

a jak pierścienie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
logan0125
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koprzywnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:44, 24 Lip 2012    Temat postu:

Pierścienie zmieniałem w maju chyba, miesiąc temu około czyli na początku awarii ściągałem cylinder żeby zmienić uszczelkę i pierścienie były w porządku, chociaż z jednej strony tłok był lekko, ale naprawdę lekko okopcony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:52, 24 Lip 2012    Temat postu:

tak jakby kompresji nie miał..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
logan0125
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koprzywnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:58, 24 Lip 2012    Temat postu:

przyjże się jutro tej kompresji jeszcze
aha jeszcze jedno w simsonie powinna być taka metalowa uszczelka pod głowicą?, bo jak kupiłem simsona to była tam uszczelka, po wymianie pierścieni zdjąłem tą uszczelkę i nie zauważyłem żeby były jakieś przedmuchy, simson jeździł normalnie a nawet był mocniejszy po zmianie pierścieni.


Ostatnio zmieniony przez logan0125 dnia Wto 21:04, 24 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:33, 24 Lip 2012    Temat postu:

to zależy. Jak jest nieorginalna to faktycznie lepiej jak jej nie ma. Chociaż ja miałem komplet uszczelek za 8 zł, założyłem i żadnych zastrzeżeń. Rok jeżdżę bez żadnych problemów. Jak nie kompresja to coś z gaźnikiem może być, bo wina zapłonu to raczej nie jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:33, 24 Lip 2012    Temat postu:

Bo zmniejszyła ci sie szkodliwa coś tam coś tam hehe.Tłok masz pewnie obkopcony po stronie gdzie pierścienie powinny się zwierać nad tą blokadą.Pewnie się uszczerbiły przy zakładaniu cylka.Jeśli ponownie ustawiasz zapłon tzn.że robisz to mizernie na chybił trafił.Zrób to raz a pożądnie to wtedy pojedziesz!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:10, 24 Lip 2012    Temat postu:

blokada? Masz na myśli zamek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin