|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
balu
Nowicjusz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:14, 22 Maj 2011 Temat postu: NIetypowy problem z s51 (raz zapala raz nie) |
|
|
Witam.
W tym sezonie z moim s51 zaczął sie nietypowy problem. Mianowicie w zimie nie mogłem go odpalić. Na wiosne wziołem sie za niego. Kupiłem świece ngk i brisk , nowy kabel który idzie do świecy oraz wlałem nowa mieszanke. Motor nie chce odpalac ze startera. Mimo iz 2 - 3 sezony temu działał swietnie. Z pychu zapali lub nie. Świeca po kilku kopnieciach jest bardzo zalana Moim sposobem na odpalenie go jest zagrzanie swiecy nad kuchenka potem wkrecenie jej do glowicy i 20-3 kopnieciea. Zazwyczaj wtdy simson odpala. Jednak tu znów kolejny problem. Po przejechaniu 600m simson nie wkreca sie na pelne obroty oraz zaczyna go jakby zalewać. Wtedy zawsze gaśnie i za rzadne skarby nie da sie go juz odpalic. No chyba ze wystygnie i znow musze odprawiac rytułał ze swieca. Prosze o pomoc bo jest to mocno irytujące
Ostatnio zmieniony przez balu dnia Nie 17:01, 22 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:57, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jaki gaźnik, jaki typ zapłonu?
Sprawdzałeś ustawienie zapłonu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
balu
Nowicjusz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:09, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zapłon moim zdaniem ok jest bo iskra przednia gaźnik standardowy czyli 16n3 wyregulowany tak jak gdzies czytałem czyli wkrecilem na maksa srube od mieszanki potem 2,5 obrotu wykreciłem. Czy możliwe jest że jeśli w tamtym sezonie była sciagana głowica i wymieniane szpilki, to po złożeniu ten problem wystepuje? Bo z tego co pamietam to jak złożyłem silnik to motor działał bez problemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
najt
Bywalec
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:15, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ale kąt wyprzedzenia zapłonu może być źle ustawiony. Czy przy próbach odpalania strzela w tłumik lub w gaźnik?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
balu
Nowicjusz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:30, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Nie i jak zapali też chodzi normalnie. Na tzw biegu jałowym jak mu manetke odkrecisz na full i potem puscisz to wkreca sie na full i schodzi normalnie. Problem pojawia sie przy przejazdzce tak jak pisałem w 1 poście
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
najt
Bywalec
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:34, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Miałem różnorakie przypadki z takim nieodpalaniem, najskuteczniejsze jest, ustawienie poprawnych przerw, postawienie nowego okablowania od zapłonu, wyczyszczenie CAŁEGO układu zasilania paliwem. Jeśli to nie pomaga to znaczy że problem tkwi gdzieś głębiej: platyny, kondensator, cewki. To co opisujesz może wyglądać na przykład na urwany lut przy cewce zapłonowej, raz styka raz nie. Miałem taki przypadek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
balu
Nowicjusz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:45, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Gaźnik przed sezonem czyściłem, właśnie dlatego że myślałem że to jest powodem braku zapłonu tego motoroweru. Zapłon był robiony w tamtym roku na wiosne wiec watpie w powody które podajesz najt. Jednak jak mam to sprawdzić, co rozkrecic na co zwrócić uwagę. Prosze o jakieś wskazówki bo nigdy elektryką sie nie bawiłem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
balu
Nowicjusz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:40, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem wszystko ok z zapłonem cewkami itd. Jakieś inne pomysły?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:41, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ja bym stawiał na gaźnik a konkretnie na zbyt dużą dawkę paliwa.
To że gdzieś tam wyczytałeś nie oznacza że tak ma być. Każdy silnik jest inny i inaczej się go reguluje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
balu
Nowicjusz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:49, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli co radzisz zubozyc mu mieszanke wykrecajac srube?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:22, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze wykręcając śrubę zwiększasz dawkę paliwa.
A po drugie to chodziło mi o to żebyś ją zmniejszył.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarolin
Nowicjusz
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 2:05, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
wez i sprawdz podłanczajac tylko cefke reszte kabli odłacz moze masz za słaba iskre przez elektryke
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:09, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
jarolin napisał: | wez i sprawdz podłanczajac tylko cefke reszte kabli odłacz moze masz za słaba iskre przez elektryke |
Gaźnik na 100%, zdemontuj gaźnik, sprawdź drożność wszystkich dysz i kanałów, potem poskręcaj wszystko. Śrubę od mieszanki wkręć na maxa i wykręć o 1,5 obrotu czyli 540*, spróbuj odpalić na kopa, ew. na pych jak odpali to zagrzej go i wtedy wyreguluj, sposób regulacji powinien być opisany na forum ale ja na piszę to tak jak ja bym zrobił czyli jak pracuje na wolnych obrotach, zmniejszasz je, potem powoli wkręcasz śrubkę od mieszanki, jak będziesz słyszał że silnik zaczyna przygasać przestań wkręcać i powoli wykręcaj, obroty zaczną powoli rosnąć, jak będziesz słyszał że już nie rosną, silnik nie reaguje na Twoje ruchy śrubką regulacyjną to tak zostawiasz Jeśli wyjaśniłem coś źle to przepraszam i proszę o poprawkę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ausdauer
Simson Fan
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kujawsko-pomorskie Rywałd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:49, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Pustack napisał: | Po pierwsze wykręcając śrubę zwiększasz dawkę paliwa.
A po drugie to chodziło mi o to żebyś ją zmniejszył. | ta śróbka o ile mi wiadomo to ta śrubka jest tylko od wolnych obrotów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
balu
Nowicjusz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:30, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
dam92 napisał: | jarolin napisał: | wez i sprawdz podłanczajac tylko cefke reszte kabli odłacz moze masz za słaba iskre przez elektryke |
Gaźnik na 100%, zdemontuj gaźnik, sprawdź drożność wszystkich dysz i kanałów, potem poskręcaj wszystko. Śrubę od mieszanki wkręć na maxa i wykręć o 1,5 obrotu czyli 540*, spróbuj odpalić na kopa, ew. na pych jak odpali to zagrzej go i wtedy wyreguluj, sposób regulacji powinien być opisany na forum ale ja na piszę to tak jak ja bym zrobił czyli jak pracuje na wolnych obrotach, zmniejszasz je, potem powoli wkręcasz śrubkę od mieszanki, jak będziesz słyszał że silnik zaczyna przygasać przestań wkręcać i powoli wykręcaj, obroty zaczną powoli rosnąć, jak będziesz słyszał że już nie rosną, silnik nie reaguje na Twoje ruchy śrubką regulacyjną to tak zostawiasz Jeśli wyjaśniłem coś źle to przepraszam i proszę o poprawkę |
Masz racje pierwsze słysze ze jak wykrecasz srube to zwiekszasz dawke paliwa. Postaram sie zrobić tak jak ty mówisz. Odpowiedź dam po weekendzie
Ostatnio zmieniony przez balu dnia Śro 22:31, 25 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|