 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:49, 26 Lis 2009 Temat postu: Nietypowy problem z simsonem |
|
|
Witam.
Jak rozwiązałem problem z za dużym napięciem z nowych cewkach to mam drugi. Sprzedałem podróbkę zapłonu na full DDR (nawet kondensator) w celu mniejszej awaryjności (ciężkie odpalanie, chwilowe nie wchodzenie na obroty) oczywiście po próbach przezemnie jak i kolegi ustawienia gaźnika i zapłonu (podróbki).
Teraz nie idzie go ustawić. Albo nie odpala albo strzela, ciężko się wkręca, przerywa i jedzie 30-40km/h.
Iskra jest na Isolatorze jak i na NGK R.
A poprezdni motor z tym zapłonem palił za 1-2 razem. Nie miał takich problemów.
16N3-4 rozbierany, czysty, ustawiany, nawet przy wkręceniu śruby w. obr. ma je średnie, po kilkunastu skeundach gaśnie.
Pomocy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec

Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:11, 26 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
masz full ddr mowisz.. hmm, a masz moze cos z walem i nie da sie zaplonu ustawic choc moim zdaniem wina zaplonu, wez to sobie na spokojnie metoda prob i bledow albo poszukaj kogos kto ma do tego przyrzad:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:16, 26 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No ale od lipca ma nowe łożyska bo stare dzwoniły.
Męczyliśmy się kilka godzin i nic.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:40, 26 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Podczas moich ostatnich problemów z gaśnięciem, przerywaniem itp. zauważyłem pewną rzecz.
Chodzi o to, że dość łatwo stwierdzić, czy usterka leży po stronie zapłonu, czy gaźnika - wystarczy próbować uruchomić motor na ssaniu, ale nie wyłączać ssania i na nim jechać. Chodzi o to, że układ ssania w gaźniku nie ma żadnej regulacji, trudno też to zapchać paprochami jak np. dyszę.
Oczywiście na ssaniu jest trochę mułowaty itp, ale można stwierdzić czy przerywa, czy nie. Jeśli jeździ w miarę normalnie to znaczy, że układ zapłonowy powinien być OK i winy trzeba szukać po stronie gaźnika.
Może to trochę prostackie podejście i nie zawsze się sprawdzi, ale taki jest mój wniosek.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:27, 26 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie ma większej różnicy, na ssaniu go zalewa ale ma dosłownie minimalnie więkzse obroty.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:57, 26 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No to w myśl mojej diagnostyki sprawa jest prosta: wina jest po stronie zapłonu. Dlaczego? Bo skoro w układzie ssanie "nie ma" nic, co może się zepsuć a silnik nie zapala albo gaśnie...
Więc nie tyle go zalewa, co nie potrafi tej dawki paliwa zapalić. Czyli albo za słaba iskra albo nie w tym momencie, co trzeba.
Jednym słowem: zapłon
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:06, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ale jego już się nie da lepiej ustawić.
Czy może to być wina cewki WN/kondensatora?
Zimny pali tylko z ssaniem, ciepły z nim też ale się zalewa czasem.
Podczas jady gdy je załączę dostaje muła ale po 4-5sek jakby przepali paliwo i ma dosłownie odrobinkę większe obroty (trzymając ssanie)
Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Pią 0:13, 27 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu
V.I.P

Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:59, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Przerwa na świecy i platynkach taka sama?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:43, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Tak, 0,4.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
floweer1
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dzielów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:29, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
A sprawdź może sprężanie to też może być przyczyną problemów z zapalaniem itd.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:09, 20 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Już zrobione, teraz mam inny problem. Szpilka z wykrętakiem została w gwincie karteru.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|