|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DjKamillo
Bywalec
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zadupie xD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:00, 25 Paź 2009 Temat postu: Normal 50tka czy 60tka? |
|
|
Niedługo chciałbym zrobić generalny remont simka. Wiecie... Cylinder, głowica, tłok, wał. No i sobie tak pomyślałem że "A może zainwestowałbym w 60ccm? może zmienią się ostro osiągi..." Nie planuje więcej, bo do tego już trzeba dodatkowych przeróbek. Ale jak dobrze wiem te 60 70 itd to często niewypały wychodzą i np. trzeba po pół roku wymieniać wszystko od nowa.
To więc mam pytanie:
Czy nie ryzykować i kupić porządny nowy zestaw 50ccm i co najwyżej zrobić jakiś szlif czy kupować cylinder głowice tłok wał na 60ccm? I czy do 60tki trzeba kupować jakieś dodatkowe części np. Kosz sprzęgłowy albo tłumnik żeby było czuć tą większą pojemność?
Doradźcie bo już sam nie wiem co kurde robić
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cinek-93
Bywalec
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: brać pieniądze? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:06, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Wielu ludzi poleca zrobić szlif DDR'a na 60ccm, ja sam będę brał almota bo nie chce mi się babrać z tym a brat ma to chodzi mu dobrze i nie narzeka. Tłumik możesz zrobić AOA, nic nie kosztuje a może minimalną różnicę poczujesz, ja już sobie AOA zrobiłem, ale cylindra na razie nie ma więc nie przetestuję. Kosz sprzęgłowy możesz wymieniać, ale jednakowy efekt masz przy zmianie zębatki. I nie zapomnij o dobrych łożyskach, abyś nie musiał zaglądać do simsona niedługo po remoncie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DjKamillo
Bywalec
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zadupie xD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:14, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Tłumnik AOA? Kosz sprzęgłowy lub zębatka? A jakbym po prostu wsadził Cylinder, tłok, wał, dysze 60tki I NIC WIECEJ NIE WYMIENIAŁ to ile poleci? Bo na moim cylku 50tce leci aktualnie 70-75km/h
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cinek-93
Bywalec
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: brać pieniądze? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:19, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Jakbyś nic nie wymieniał to byłby jedynie mocniejszy, albo nawet aż. I właśnie za pomocą zębatek moc można zainwestować w prędkość.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin21
Z Simsonem na ty
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 3000
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okrzeja
|
Wysłany: Pon 18:39, 26 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ja polecam zrobić tak.. Cylinder ALMOT 60. Zębatkę nawet 17z. Tłumik AOA. To właśnie mam u siebie. Jak narazie żaden simek nie miał startu.. Prędkość max podchodzi do 85km/h w warunkach przeciętnych. z lekkim wiatrem nawet do 90km/h. Mierzone z dwoma samochodami.
Podstawa:
Dobre dotarcie. Zestaw Almot potrzebuje dobrego dotarcia (inne też ale moim zdaniem Almot bardziej)
Na początku możesz nawet nie jeździć. Tylko odpalić na 10minut. Zgasić. Jak ostygnie to znowu. Później troszkę jazdy. Myślę że wiesz o co chodzi
POZDRAWIAM
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:35, 26 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
No to jak twój simek pociągnie 90 km/h na almocie to ja jak robię 60/4/3 na spawaku i gaźniku 21mm to powinien ze 120 lecieć na spokojnie. A jak Antonio ma 90ccm to powinien na 3-cim biegu brać mz-tki 150.
DJKamillo Jeśli masz cylek DDR to daj do szlifu , dokup tłok, zrób te AoA i załórz większą dyszę w gaźniku i zębatkę 16 i będzie OK.
Ostatnio zmieniony przez Marshal dnia Pon 19:36, 26 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
focusst
Bywalec
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żegrówko k/Śmigla Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 3:42, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
... A jak Antonio ma 90ccm to powinien na 3-cim biegu brać mz-tki 150 ....
hahaha a to dobre
Ostatnio zmieniony przez focusst dnia Wto 3:44, 27 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cinek-93
Bywalec
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: brać pieniądze? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:38, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Dysza seryjna do takiego cylindra powinna wystarczyć, czyż nie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszkal
V.I.P
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:30, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Do 60ccm dysza 0,72 starczy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin21
Z Simsonem na ty
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 3000
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okrzeja
|
Wysłany: Śro 17:34, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Marshal napisał: | No to jak twój simek pociągnie 90 km/h na almocie to ja jak robię 60/4/3 na spawaku i gaźniku 21mm to powinien ze 120 lecieć na spokojnie. A jak Antonio ma 90ccm to powinien na 3-cim biegu brać mz-tki 150.
DJKamillo Jeśli masz cylek DDR to daj do szlifu , dokup tłok, zrób te AoA i załórz większą dyszę w gaźniku i zębatkę 16 i będzie OK. |
Nie musisz wierzyć.Ale komentować też nie.. Dodam tylko że średnie spalanie mojego simsona wynosi około 3,5 litra/100km. Może nawet do 4litrów przy ostrzejszej jeździe. Ale nie narzekam na spalanie bo jestem zadowolony z osiągów..
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DjKamillo
Bywalec
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zadupie xD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:29, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
mnie spalanie nie interesuje :P Tylko jest jeden problem. No cóż musze się przyznać, nie mówcie że ja dziecko neo jakieś jestem albo coś :P Po prostu nie jestem doświadczony xD Otóż takie operacje jak cylki a co dopiero wały to nie obejdzie się bez pomocy starszego :P A trudno namówić go na takie rzeczy 60ccm 70ccm bo to mu sie nie podoba i twierdzi że nie pociągnie długo, co niestety mnie tą ostrożnością zaraził xD Ale tyle się naoglądałem filmików na YT że mnie ciągnie do przynajmnie 60ccm :P
Co mi się najbardziej nie podoba to ten tłumnik AOA, jak kupiłem orgynał enduro tłumnik to wtrafiłem na jakiś kiczaśną robótkę, która ledwo co udała się skręcić do kupy, a znowu rozkręcać to ryzyko xD
A możecie mi troche potłumaczyć o tych dyszach w gaźniku? I o tych zębatkach bo troche niedoświadczony jestem... NIE BANOWAĆ NOOBÓW
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:38, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Do 60ccm nie trzeba wymieniać dyszy i głowicy też nie musisz nowej kupować. Jedyne co trzeba wymienić to cylinder lub przeszlifować DDR. Nie licz na cuda jak założysz 60 bo to naprawde większej róznicy od 50 nie ma.
DjKamillo napisał: | A możecie mi troche potłumaczyć o tych dyszach w gaźniku? I o tych zębatkach bo troche niedoświadczony jestem... |
Przy większej pojemności należy zmnieć dysze na większą żeby więcej paliwa mogło zassać, bo jak będzie za mała to bedzie dostawał za mało i będzie go muliło (tak ci najprościej wytłumaczyłem:D)
Zębatki - jak wiekszą założysz (np. 16z, 17z ) to V max się zwiększy ale spadnie moc. Jak założysz mniejszą to V max spadnie ale wzrośnie moc.
Jeśli założysz za dużą to może być tak że spadnie i jedno i drugie bo simson nie bedzie miał siły pociągnąć na takiej zębatce, i bedzie sie zbierać jak krowa i jechac 50km/h
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DjKamillo
Bywalec
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zadupie xD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:50, 30 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Jakbyście powdzieli "Jak namówić do zmiany pojemności osobę która twierdzi że to nie pociągnie długo" to byście byli ZAJEZAJEZAJEZAJEZAJEZAJEZAJEZAJEFajni (ale zaje***em xD)
Dobra a poza tym to jakie bardziej opyla się zakładać zębatki? xD
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsr
Simson Fan
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:48, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Według mnie od tych wszystkich 60 jest lepszy dobrze dotarty cylinder DDR 50. Spotkałem się z takimi przypadkami ze ludzie mieli DDR 50 i po zmianie na Almota 60 spadł im v-max...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:52, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć. Ale moim zdaniem więcej niż 16 zębów się nie opłaca.
Ja mojemu tacie to jeszcze przed kupnem wbijałem do głowy, żebyśmy kupili w miarę złoma bo bd robił tuning. Trułem mu tyłek i w końcu powiedział, że mój simek to sam bd o nim decydował. Tylko, że ja wszystkie motory jakiem miałem (motorynika, kadet, ogar 200 i simacz) kupowałem za swoją kasę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|