|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Śro 11:29, 18 Maj 2011 Temat postu: Opór na wale. |
|
|
Witam.
Jak już pisalem w innym dziale wpadł mi w ręce silnik od s51. Miał służyć jako "magazyn części" ale w ostatni weekend postanowiłem go zreanimować i uruchomić. Podczas zmiany pierscieni stało się coś bardzo nie przyjemnego:( otóż podczas wyciągania zabezpieczenia sworznia przez mój pośpiech i nieuwagę wpadła ono do komory korbowej. Natychmiastowe próby jego wyciągnięcia skończyły się niepowodzeniem. Probowalem sposobów z namagnesowana igła, długimi wykalaczkami lecz i to nie przyniosło rezultatów. Najbardziej denerwowało mnie to że nawet nie mogłem go zauważyć, gdzie dokładnie jest i w jakiej pozycji. W akcie desperacji założyłem cylinder i przez starter kręciłem wałem....aż do momentu kiedy opór na starterze był tak duży że nie mogłem wykonać już żadnego ruchu...takie wrażenie jakbym zatarl tłok w cylindrzę. Ściągnąłem natychmiast cylinder. Piescienie były całe, tłok i cylinder także. Najdziwniejsze jest dopiero teraz, ponieważ wałem mogę obracać ale tylko w ograniczonym zakresie....wtedy wał kręci się swobodnie-jednym słowem tak jak powinien. Ale jest moment kiedy wał się blokuje tak jakbym o coś ocierał. Domyślam się że powodem jest to nieszczęsne zabezpieczenie. Moim zdaniem żeby wywołać taka sytuację to musiałoby dostać się pod wał. I jeszcze jedno pytanie. Czy wał jest idealnie okrągły? Bo dziwne jest to że ten opór występuje okresowo a nie na całym obwodzie.
Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Poniżej znajduje się film obrazujący ten problem. Przepraszam za jakość ale mialem bardzo słabe oświetlenie.
http://www.youtube.com/watch?v=pOt1hKQvYik
Ostatnio zmieniony przez pawel-er dnia Śro 11:30, 18 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ausdauer
Simson Fan
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kujawsko-pomorskie Rywałd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:49, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
zabezpieczenie się zakleszczyło w jakiejś szczelinie, wał jest okrągły, ale ma wklęsłość na bokach (półośkach, nie pamiętam jak na to się mówi). jedno jest pewne trzeba próć silnik i dopóki tego nie wyciągniesz to nie kręć wałem bo coś pocharatasz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Śro 17:38, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Spodziewalem sie takiej odpowiedz. Gdybym zdecydowal o rozpolawianiu silnika nie zakladalbym tego tematu.
Szukam raczej podpowiedzi jak mogla utknac ta zawleczka ze powoduje takie zjawisko.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:37, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Tak będziesz musiał silnik rozpołowić i zobaczyć gdzie to zabezpieczenie haczy i wyjąć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:00, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A może wpadło między kulki łożyska ? Po obkręceniu wału zabezpieczenia wypada i można kawałek luźno zakręcić wałem a później znowu "wskakuje" między kulkę a bieżnie i wał zaczyna poruszać się z oporem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Śro 23:04, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Simson RM ciekawa uwaga ale czy to mozliwe zeby to bylo tak powtarzalne? Bo za kazdym razem wał napotyka na ograniczenie w tym samym miejscy.
To jest wał DDR. Czy one maja jakas specyficzna budowe ktora by "sprzyjala" takiemu zachowaniu?
Ostatnio zmieniony przez pawel-er dnia Śro 23:04, 18 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Pon 0:22, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Czy ktos doświadczony sie wypowie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:28, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ja widzę niestety jeden sposób, cała lewa kapa do demnotażu, rozpołowić choć troche silnik, żeby była szpara może wypadnie co jednak nie zmienia faktu że i tak trzeba by go rozpołowić całkiem i nową uszczelke zrobić, mogło wpaść między "przeciwwagi" i korbowód o nią w jakiś sposób uderza? nie wiem przestrzeń między wałem a karterami jest malutka, więc zabezpieczenie w tamtym miejscu jest ogromne
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|