|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondzio_60
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:50, 04 Wrz 2013 Temat postu: Pęknięty pierscien |
|
|
Witam po długiej przerwie.
Myślałem że mnie to nigdy nie spotka ale jednak. Po ostanich jazdach usłyszałem głośny strzał no i gotowe. Podejrzewając co się stało ściągnąłem głowice, cylinder i wypadł pęknięty pierścień dolny.
Przejrzałem cylinder i o dziwo nie porysowany w stanie dobrym, martwi mnie tylko głowica
Zdjęcie przypadkowe, ale chciałem zobrazować że w tym miejscu gdzie taki czarny ślad mam jakieś dziurki coś ala jakby wpadło w komorę spalania i zrobiło takie znaczki. I tutaj moje pytanie, wiem że nikt nie jest wróżką ale po prostu chciałem się doradzić.
Czy wystarczy założyć pierścienie? Jakie pierścienie założyć nominalne tzn. 38.00 czy może 38.25 (szlif nie był robiony ale z racji tego że simek przejechał około 1500 km zastanawiam się jakie założyć). Oczywiście zaraz ktoś powie że powinienem zmierzyć itd. ale niestety nie mam czym.
Także czekam na jakieś sensowne porady.
//edit
NA tłoku jest sporo nagaru, idzie to jakoś usunąć czy tego nie ruszać ?
Ostatnio zmieniony przez kondzio_60 dnia Śro 11:54, 04 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:39, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz tłok nominał, to pierścienie również nominał zakładaj. I myślę, że to wystarczy. Jeśli cylindrowi nic nie jest to zakładaj głowicę i śmigaj :P A jeśli chodzi o nagar to zawsze czyściłem papierem ściernym.
Ostatnio zmieniony przez matekk91 dnia Śro 15:39, 04 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondzio_60
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:42, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
NIe porysuje papierem tłoka? Jaka grubość ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał51
Bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:24, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Nie porysujesz denka, papier najlepiej 400 albo 600
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondzio_60
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:15, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Rozumiem i dzięki za porady. Na następnym weekendzie postaram się go złożyć i zdam relacje jak to działa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:04, 05 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Proponuję się upewnić że żaden odprysk pierścionka nie dostał się do komory korbowej poprzez np. kanał płuczący.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 4:01, 06 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Kolego powiem tak - głowica w stanie bardzo dobrym. Jeżeli chodzi o pierścienie to w sklepie z częściami mają prawo Ci to spasować (chyba, że zamawiasz przez internet) skoro nie było szlifu to pierścienie nominalne. Radę kolegi Pss weź sobie do serca
Rafał51 takie gradacje papierów na nagar? p240 jest tu optymalny - przypominam iż to tylko denko tłoka. Chyba ,że ktoś lubi się męczyć, utrudniać swoje życie to i może użyć nawet p 2500 tylko po co??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondzio_60
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:21, 06 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Dzieki za kolejne porady.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:49, 08 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
kondzio_60 napisał: |
Przejrzałem cylinder i o dziwo nie porysowany w stanie dobrym, martwi mnie tylko głowica
|
Dodam jeszcze tylko żebyś przy wkładaniu tłoka nie panikował. Możliwe jest miejsce w którym natrafisz na opór to będzie krawędź okna o którą połamał się pierścień. Tą skazę/zadzior musisz zniwelować lub dać do szlifu - sam ocenisz mając nowe pierścienie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondzio_60
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:07, 09 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Powiem wam tyle już nigdy nie będę taki leniwy. Kupiłem pierścienie 38.00, wziąłem papier oczyściłem ładnie tłok a tam 38.47 więc pierścienie które kupiłem są złe. W tym tygodniu wymieniłem je sobie w sklepie na większe ale muszę czekać kolejny tydzień bo motor stoi na wsi a jestem tam na weekendach. Co do postu pss, dzięki za uwagę teraz przed założeniem wezmę sprawdzę palcem to o czym mówiłeś i mam nadzieje że nic tam takiego nie będzie. A jeśli już to co, da się to jakoś ręcznie zlikwidować czy cylinder do szlifu ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:59, 09 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy od wielkości ''skazy'' na tulei cylindra. Jeżeli jest to znikoma skaza to zapewne zniwelujesz ją drobnym papierem ściernym. Pamiętaj ,że wszystko musi być gładkie i bez zadziorów. Chyba, że skaza jest dość duża jak i głęboka to wtedy czeka Cię kolego szlif (jeżeli jest to cylinder DDR) bo jak nie to po prostu śmietnik i zakup nowego cylindra. Zwykłych 50/60 cm3 (bez przeróbek) nie opłaca się dawać do szlifu... co innego gdy mamy oryginalny cylinder to wtedy warto.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondzio_60
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:01, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Pierścienie już wymienione. W najbliższym czasie postaram się zdać relacje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondzio_60
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:59, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystko smiga jak nalezy, pomocna okazala sie wskazowka z wysmarownaiem tloka, cylindra pierscieni itd. olejem ktory dodaje do mieszanki, po chwili tłok z pierscieniami znalazl sie w cylindrze. Dzis podczas jazdy okazalo sie ze jednak wystepuja lekkie przedmuchy miedzy cylindrem a glowica. Mysle nad zalozeniem uszczelki i teraz pytanie do was, co klasc na uszczelke ? Zlozyc ja na tym silikonie 350 stopni czy moze na farbie. Slyszalem ze niby benzyna rozpuszcza silikon, a co z farba ? Jesli na farbie to prosilbym o krotka intrukcje jak takie cos sie przeprowadza.
//ps CO do postu wyżej na temat nierówności w cylindrze, pod palcem takiej nie wyczułem, tlok też wszedł raczej bez problemów więc nie wiem jakim cudem ten pierścień nadal pękł.
I druga sprawa, ucięło mi jeszcze klin na wale ale 1,50 zł w sklepie i iskra jest
Ostatnio zmieniony przez kondzio_60 dnia Nie 22:03, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:45, 16 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Co do pęknięcia pierścienia to bez specjalnych badań można tylko gdybać.
Co do nieszczelności cylinder-głowica to nie polecam żadnych uszczelek, przetrzyj ją papierem ściernym np. P360 na jakiejś równej powierzchni i wszycho.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondzio_60
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:11, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Obawiam się pss że to nie wystarczy. Jestem zmuszony użyć tej metalowej uszczelki bo nie dociągnę tego na szpilkach. Zresztą już próbowałem to złamałem szpilkę. Na szczęście po ściągnięciu głowicy wystawała, to założyłem dwie nakrętki 10 mm, zakontrowałem i wykręciła się bez problemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|