Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pęknięty pierscien
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio_60
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:50, 04 Wrz 2013    Temat postu: Pęknięty pierscien

Witam po długiej przerwie.

Myślałem że mnie to nigdy nie spotka ale jednak. Po ostanich jazdach usłyszałem głośny strzał no i gotowe. Podejrzewając co się stało ściągnąłem głowice, cylinder i wypadł pęknięty pierścień dolny.

Przejrzałem cylinder i o dziwo nie porysowany w stanie dobrym, martwi mnie tylko głowica



Zdjęcie przypadkowe, ale chciałem zobrazować że w tym miejscu gdzie taki czarny ślad mam jakieś dziurki coś ala jakby wpadło w komorę spalania i zrobiło takie znaczki. I tutaj moje pytanie, wiem że nikt nie jest wróżką ale po prostu chciałem się doradzić.

Czy wystarczy założyć pierścienie? Jakie pierścienie założyć nominalne tzn. 38.00 czy może 38.25 (szlif nie był robiony ale z racji tego że simek przejechał około 1500 km zastanawiam się jakie założyć). Oczywiście zaraz ktoś powie że powinienem zmierzyć itd. ale niestety nie mam czym.

Także czekam na jakieś sensowne porady.


//edit

NA tłoku jest sporo nagaru, idzie to jakoś usunąć czy tego nie ruszać ?


Ostatnio zmieniony przez kondzio_60 dnia Śro 11:54, 04 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:39, 04 Wrz 2013    Temat postu:

Jeśli masz tłok nominał, to pierścienie również nominał zakładaj. I myślę, że to wystarczy. Jeśli cylindrowi nic nie jest to zakładaj głowicę i śmigaj :P A jeśli chodzi o nagar to zawsze czyściłem papierem ściernym.

Ostatnio zmieniony przez matekk91 dnia Śro 15:39, 04 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio_60
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:42, 04 Wrz 2013    Temat postu:

NIe porysuje papierem tłoka? Jaka grubość ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:24, 04 Wrz 2013    Temat postu:

Nie porysujesz denka, papier najlepiej 400 albo 600
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio_60
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:15, 04 Wrz 2013    Temat postu:

Rozumiem i dzięki za porady. Na następnym weekendzie postaram się go złożyć i zdam relacje jak to działa Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:04, 05 Wrz 2013    Temat postu:

Proponuję się upewnić że żaden odprysk pierścionka nie dostał się do komory korbowej poprzez np. kanał płuczący.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 4:01, 06 Wrz 2013    Temat postu:

Kolego powiem tak - głowica w stanie bardzo dobrym. Jeżeli chodzi o pierścienie to w sklepie z częściami mają prawo Ci to spasować (chyba, że zamawiasz przez internet) skoro nie było szlifu to pierścienie nominalne. Radę kolegi Pss weź sobie do serca Happy
Rafał51 takie gradacje papierów na nagar? p240 jest tu optymalny - przypominam iż to tylko denko tłoka. Chyba ,że ktoś lubi się męczyć, utrudniać swoje życie to i może użyć nawet p 2500 tylko po co??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio_60
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:21, 06 Wrz 2013    Temat postu:

Dzieki za kolejne porady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:49, 08 Wrz 2013    Temat postu:

kondzio_60 napisał:

Przejrzałem cylinder i o dziwo nie porysowany w stanie dobrym, martwi mnie tylko głowica

Dodam jeszcze tylko żebyś przy wkładaniu tłoka nie panikował. Możliwe jest miejsce w którym natrafisz na opór to będzie krawędź okna o którą połamał się pierścień. Tą skazę/zadzior musisz zniwelować lub dać do szlifu - sam ocenisz mając nowe pierścienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio_60
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:07, 09 Wrz 2013    Temat postu:

Powiem wam tyle już nigdy nie będę taki leniwy. Kupiłem pierścienie 38.00, wziąłem papier oczyściłem ładnie tłok a tam 38.47 więc pierścienie które kupiłem są złe. W tym tygodniu wymieniłem je sobie w sklepie na większe ale muszę czekać kolejny tydzień bo motor stoi na wsi a jestem tam na weekendach. Co do postu pss, dzięki za uwagę teraz przed założeniem wezmę sprawdzę palcem to o czym mówiłeś i mam nadzieje że nic tam takiego nie będzie. A jeśli już to co, da się to jakoś ręcznie zlikwidować czy cylinder do szlifu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:59, 09 Wrz 2013    Temat postu:

Wszystko zależy od wielkości ''skazy'' na tulei cylindra. Jeżeli jest to znikoma skaza to zapewne zniwelujesz ją drobnym papierem ściernym. Pamiętaj ,że wszystko musi być gładkie i bez zadziorów. Chyba, że skaza jest dość duża jak i głęboka to wtedy czeka Cię kolego szlif (jeżeli jest to cylinder DDR) bo jak nie to po prostu śmietnik i zakup nowego cylindra. Zwykłych 50/60 cm3 (bez przeróbek) nie opłaca się dawać do szlifu... co innego gdy mamy oryginalny cylinder to wtedy warto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio_60
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:01, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Pierścienie już wymienione. W najbliższym czasie postaram się zdać relacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio_60
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:59, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Wszystko smiga jak nalezy, pomocna okazala sie wskazowka z wysmarownaiem tloka, cylindra pierscieni itd. olejem ktory dodaje do mieszanki, po chwili tłok z pierscieniami znalazl sie w cylindrze. Dzis podczas jazdy okazalo sie ze jednak wystepuja lekkie przedmuchy miedzy cylindrem a glowica. Mysle nad zalozeniem uszczelki i teraz pytanie do was, co klasc na uszczelke ? Zlozyc ja na tym silikonie 350 stopni czy moze na farbie. Slyszalem ze niby benzyna rozpuszcza silikon, a co z farba ? Jesli na farbie to prosilbym o krotka intrukcje jak takie cos sie przeprowadza.


//ps CO do postu wyżej na temat nierówności w cylindrze, pod palcem takiej nie wyczułem, tlok też wszedł raczej bez problemów więc nie wiem jakim cudem ten pierścień nadal pękł.

I druga sprawa, ucięło mi jeszcze klin na wale ale 1,50 zł w sklepie i iskra jest Wide grin


Ostatnio zmieniony przez kondzio_60 dnia Nie 22:03, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:45, 16 Wrz 2013    Temat postu:

Co do pęknięcia pierścienia to bez specjalnych badań można tylko gdybać.
Co do nieszczelności cylinder-głowica to nie polecam żadnych uszczelek, przetrzyj ją papierem ściernym np. P360 na jakiejś równej powierzchni i wszycho.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio_60
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:11, 17 Wrz 2013    Temat postu:

Obawiam się pss że to nie wystarczy. Jestem zmuszony użyć tej metalowej uszczelki bo nie dociągnę tego na szpilkach. Zresztą już próbowałem to złamałem szpilkę. Na szczęście po ściągnięciu głowicy wystawała, to założyłem dwie nakrętki 10 mm, zakontrowałem i wykręciła się bez problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin