Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierścienie .

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:32, 18 Lip 2010    Temat postu: Pierścienie .

Witam. Mam pytanie odnośnie pierścieni . Kupiłem jakieś 2 miesiące temu cylinder 60 do simsona . Wydaje mi się że go dotarłem dobrze . Po jakimś czasie pękł mi pierścień (dodam że znajdował się kawałek z pierścienia w końcówce tłumika ). Więc postanowiłem wymienić go . Drugi pierścień przyłożyłem do nowego i był o połowę cieńszy od nowego . Czemu się tak wytarły ? Wczoraj patrzyłem i ten nowy też się tak wytarł . Wina tego że dobrze nie dotarłem ?

Jaka kompresja ma być w simsonie (chodzi mi o to ile ma być barów ) ? Mierzyłem barometrem i pokazał mi 8 barów .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:52, 18 Lip 2010    Temat postu:

Może masz tłok zbyt ciasno spasowany z cylem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:03, 18 Lip 2010    Temat postu:

A jak można to zmierzyć ? Suwmiarką ? Średnica cylindra to 41 a tłok powinien być troszkę mniejszy . Czy tak ? Jeżeli tak to o ile ? Dodam że kupiłem cylinder razem z tłokiem na allegro .

Dodam jeszcze że pierścienie wycierają się najbardziej w miejscu tej przerwy na pierścieniach .


Ostatnio zmieniony przez lasiodora dnia Nie 23:27, 18 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriano19921106
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czerwona Woda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:41, 18 Lip 2010    Temat postu:

Suwmiarką tego nie zmierzysz, z tego co wiem mierzy się to mikromierzem. Luz pomiędzy tłokiem a wewnętrzną średnicą tulei cylindra powinien wynosić przy tej pojemności 0,03mm. Kompresji też nie masz najlepszej, w pojemności 50ccm powinna ona wynosić 9,5 bara, a w 70ccm 10,5 bara, więc powinieneś mieć u siebie 9-10 barów. Widocznie albo masz wytarte pierścienie, a piszesz, że ci się ścierają, albo ucieka ci kompresja uszczelką pomiędzy karterami a cylindrem lub pod głowicą. Pamiętaj, że przy każdym ściągnięciu cylindra, założeniu nowych pierścieni, itp. trzeba znów docierać cylinder, a w twoim wypadku pierścienie, myślę że same pierścienie w 150-200 km powinny się dotrzeć(lej więcej oleju do paliwa, nie odkręcaj manetki do końca, rób co pare kilometrów postój na schłodzenie cylindra). Nie jest tak, że jak już raz dotrzesz cylinder to go się już więcej nie dociera, a z tego co wyczytałem w twoim poście nie przestrzegałeś tej zasady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:00, 19 Lip 2010    Temat postu:

Może źle dodarłem . Dawałem gaz do spodu nie przekraczając 55 km/h . Pierścienie są starte , kompresje sprawdzałem na ty pierścieniach co teraz są . Wcześniej gdy pchałem simka na 1 to ciężko było popchać (musiałem siedzieć i ktoś mnie musiał popchać ) a teraz to spokojnie pcham bez pomocy i siedzenia na simsonie . Wymienię pierścienie i się zobaczy . A jakie są najlepsze > ?

Ściągnąłem cylinder pierścienie pęknięte , brakuje po około 1 cm pierścienia . Zauważyłem że w cylindrze na gorze zrobił się próg - nie duży ale się zrobił , czym to spowodowane jest ? Mam nowy cylinder z tłokiem około 3.5 miesiąca .


Ostatnio zmieniony przez lasiodora dnia Pon 17:05, 19 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:30, 19 Lip 2010    Temat postu:

Tym nie wielkim progiem się nie przejmuj...
Ja też mam nowy cylek (dopiero co dotarty) i minimalny próg jest, ale taki próg to żaden próg.


Ostatnio zmieniony przez Marian dnia Pon 21:30, 19 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:42, 19 Lip 2010    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź . Kupię tylko pierścienie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:48, 20 Lip 2010    Temat postu:

adriano19921106 napisał:
Kompresji też nie masz najlepszej, w pojemności 50ccm powinna ona wynosić 9,5 bara, a w 70ccm 10,5 bara

Nie wiem, jaka ma być kompresja ale te wielkości 9,5 i 10,5 wydają mi się znajome. Taki jest stopień sprężania w 50cc i 70cc a to co innego niż kompresja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:28, 20 Lip 2010    Temat postu:

To kompresje w jakiej jednostce się mierzy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:51, 20 Lip 2010    Temat postu:

Założyłem stary cylinder 50 . Na 60 popchałem 1 metr simsona a teraz po zmianie cylka na stary muszę popchać z 8 metrów żeby odpalił (kopniak się uwalił) . Czemu tak ?

Ostatnio zmieniony przez lasiodora dnia Wto 16:53, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:55, 21 Lip 2010    Temat postu:

adriano19921106 napisał:
ucieka ci kompresja uszczelką pomiędzy karterami a cylindrem


Tam co najwyzej moze uciekac podcisnienie, kompresji w tamtym miejscu nie ma. Tj jest, ale ta, ktora przeplukuje paliwo przez cylinder, nie ta, ktora wykonuje suw ssania.

Jezeli pierscienie szybko sie zuzywaja, to albo ktos zrobil kiepski szlif, albo pierscienie sa lipnej jakosci, albo lejesz za malo, lub kiepski olej. Ewentualnie mozesz miec jeszcze stozek, ktory puszcza syf, ale to nie powinno miec takiego efektu.

A kompresja 8 barow, jest jak najbardziej w normie.

Dla niejasnosci - Stopien sprezania - to jest pewien rodzaj kompresji, ale tylko i wylacznie w warunkach, gdzie nie ma nieszczelnosci, tj warunki idealne, ktorych nie da sie osiagnac nawet w warunkach laboratoryjnych. 8 barow, to jest stopien sprezania po uwzglednieniu strat wynikajacych z nieszczelnosci, czyli rzeczywista wielkosc.

Stopien sprezania mozna obliczyc, kompresje tylko zmierzyc.


Ostatnio zmieniony przez Antonio dnia Śro 12:57, 21 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin