|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janota8
Nowicjusz
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:36, 24 Cze 2013 Temat postu: Pierwszy remont Simsona sr50 od nowości. |
|
|
Witam, troszkę mnie długo tu nie był, ale co tam wróciłem! heh Jak sobie przeczytam stare posty to Boże... Wybaczcie i nie odbierajcie mnie po starych tematach typu ''simson 130ccm'' bo byłem młody i napalony, a pieniędzy był i tak brak.Dobra przejdźmy do rzeczy, a więc kolega ma simson'a SR50 i chciałby zrobić remont znaczy się mnie o to poprosił.Simson nie był remontowany od nowości tak, więc przyszedł w końcu ten czas (Oto link do aukcji z częściami które kupi [link widoczny dla zalogowanych] (wiem wiem że nie są najlepszej jakości).Oczywiście simson jest słaby, nie wkręca się na obroty , dławi się itp. Silnik simson'a będę pierwszy raz rozbierał, ale remontowałem inne silniki (romet, komar, wsk) i mam pierwsze pytanie, oglądałem filmiki z komputerowej rozbiórki i składania silnika s51, ale tam nie ma pokazane co trzeba ściągnąć specjalistycznymi narzędziami (jedynie domyślam się, że do magneta będzie potrzebny sciągacz ;P) a reszta ? wszystko ''zejdzie'' bez problemu ? Druga rzecz, czy łożyska mam zakładać na ciepło ? i czym je nagrzewać ? Bo mam zwykłą butlę z gazem, myślę, że da radę, ale mogę się mylić... I co z wymianą łożyska na skrzyni biegów ? trzeba później ponownie wkładać kulki łożyskowe do wybieraka ? Co z ustawieniem skrzyni biegów ? Jak założyć wał ? wystarczy najnormalniejsze wybicie wału i wbicie nowego ? oczywiście gumowym młotkiem :P Była by możliwość poprawienia tych kanałów ? pilnikiem ? wypolerować ? Nie mam kompletnie pojęcia, a one jak widać nie są perfekcyjnie zrobione, ale od takiej ceny nie trzeba dużo oczekiwać heh.
Coś jeszcze wam przychodzi na myśl ? jakieś porady przy remoncie dla młodego mechanika ? Jestem dopiero po skończonym pierwszym roku technikum mechanicznym, ale doświadczenie przy motorkach mam dość spore <skromny>
Będę się starał nie odpieprzyć żadnej jarzębiny i starannie składać cały silnik.Tak więc czekam na odpowiedzi i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Janota8 dnia Pon 18:39, 24 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ŁukaszS50
Bywalec
Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:37, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Koloego jak nie masz pojęcia to lepiej nie ruszaj bo to jednak nie komarek dwu biegowy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:56, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Oczywiście simson jest słaby, nie wkręca się na obroty , dławi się itp |
Osobiście nie podoba mi się taki wpis - słaby ok, ale żeby z resztą sobie nie poradzić to mechanika trzeba zmienić a nie remont przeprowadzać.
Powinieneś pamiętać że dzisiejsze części są albo bardzo drogie albo do d...
więc branie takiego kompletu za takie pieniążki jest tym bardziej zastanawiające że nie było żadnych oględzin, a te można dokonać dopiero po rozbiórce. Do podgrzewania można bezpiecznie użyć opalarki do farb i lakierów - ale widzę że brakuję wiedzy o tuningowaniu? więc zapytam czy weźmiesz odpowiedzialność z ewentualne niepowodzenie przedsięwzięcia?
Nie jestem żadnym specem od tuningu jednak sądzę że to jest przerost formy nad treścią, ale może ktoś się jeszcze wypowie i będzie odmiennego zdania
Wiem że to co napisałem nie będzie po Twojej myśli
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:13, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Słaby, nie wkręca się. Skoro silnik jest orginał to czy warto go ruszać, może jest to po prostu kwestia ustawienia zapłonu czy gaźnika? Nie trzeba być takim napalonym, lepiej najpierw wszystko sprawdzić, niż wywalić części DDR i założyć jakiś szajs.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janota8
Nowicjusz
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:48, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
@ŁukaszS50, może i nie komarek, ale kiedyś trzeba spróbować.
Wiecie nawet 30 letni simson, bez praktycznie wymiany żadnej części od nowości nie nadaję się sam od siebie do użytkowania, więc nie ma mowy o żadnym czyszczeniu, ustawianiu itd. Chociaż było to już robione/sprawdzane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
borillo
Simson Fan
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:57, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ile przebiegu ma ten silnik? Jeżeli nie ma luzów na wale, to bez sensu jest rozbieranie nigdy nie rozbieranego silnika, zwłaszcza, że jeszcze jeździ. Jak nie ma mocy, to sprawdź czy tłumik nie jest zapchany, a nie zaczynasz od silnika.
Pisząc, że po skończeniu pierwszej klasy technikum masz duże doświadczenie z motorami, robiłeś sobie jaja prawda?
Ostatnio zmieniony przez borillo dnia Wto 18:01, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:31, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciekawy artykuł polecam go autorowi wątku jak również wszystkim zainteresowanym tuningiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Może wzory nie będą każdemu zrozumiałe jednak tekst bardzo rozjaśnia te zjawisko. Zwłaszcza opis i zależność ciśnienia względem napełnienia do wyprzedzenia zapłonu
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|