Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Po wymianie tłoka blokuje się on na wysokich obrotach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:23, 01 Cze 2010    Temat postu: Po wymianie tłoka blokuje się on na wysokich obrotach

Witam!
Mam problem- otóż wymieniłem tłok przy cylindrze 60 na nowy bo stary się po prostu zużył i dotarłem go już ponad 50 km i dziś spróbowałem wkręcić go pierwszy raz na wyższe obroty w czasie jazdy i po prostu zablokowało mi tłok i tylne kolo zahamowało na smyka Happy jak nacisnąłem sprzęgło zapalił normalnie na pycha i jechał ok- potem sytuacja się powtórzyła!
Jaka może być przyczyna i jak ją usunąć!
z góry dzięki

Edytowałem tytuł. Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:43, 01 Cze 2010    Temat postu:

tłok puchnie jakiś szit kupiłeś albo za słabe smarowanie, a to się chyba do 100 dociera
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RedShadoW
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:48, 01 Cze 2010    Temat postu:

zależy jeszcze jak ktoś dociera. Ja zawsze jade sobie 4 na leciutkim gazie i po 10 km spoczynek 10 min i tak powiedzmy 3-4 pełne baki spale i tyle ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwieku
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:20, 01 Cze 2010    Temat postu:

Janaszioom napisał:
tłok puchnie jakiś szit kupiłeś albo za słabe smarowanie, a to się chyba do 100 dociera



Zastanów się. Jemu blokuje tłok po czym puszcza i jedzie dalej. Ja tak maiłem gdy założyłem nowy cylinder wraz z tłokiem i przy uszczelnianiu cylindra, trochę silikonu dostało się do komory wału i zasysało zaschnięty sylikon przez kanały płuczące do komory spalania i tłok blokowało, ale z tego co wiem, Szymon nie uszczelniał cylindra na sylikonie. Może to być ukruszona jakaś cześć kartera, podzespołu znajdującego się w skrzyni, komorze sprzęgła lub przy kopniku jest taka blokada i ona mogła się po prostu urwać i to może blokować się miedzy koszem sprzęgłowym a trybą na wale.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:32, 01 Cze 2010    Temat postu:

moim zdaniem o puchnięciu raczej nie ma mowy bo objawy puchnięcia są inne, i to tez raczej nic ze skrzynia bo to wyczuwalnie coś w cylindrze jest - może jakieś inne propozycje !

Ostatnio zmieniony przez Szymek1995 dnia Wto 20:33, 01 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:37, 01 Cze 2010    Temat postu:

Najlepiej to ściąg głowice i cylinder i już będziesz miał wszystko jasne Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwieku
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:02, 01 Cze 2010    Temat postu:

może tam jest jakiś obcy :] i on blokuje tłok Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:19, 02 Cze 2010    Temat postu:

Generalnie nie jest mozliwe, aby po zablokowaniu tloka na pracujacym silniku po ostygnieciu odzyskac kompresje i zmniejszyc opory tarcia na tyle, zeby silnik mogl swobodnie chodzic. Jezeli przegrzales motor, a pasowanie za ciasne, to tlok jest zatarty, a im dluzej go tak eksploatujesz, tym bardziej niszczysz lozyska, korbowod, o tloku i tulei nie wspomne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:12, 02 Cze 2010    Temat postu:

aha- wiec wymieniłem tłok na nowy i w 100% nie jest to przyczyna puchnięcia.
Rozkręcę dziś cylinder i zobaczę jaka jest przyczyna! A tak w ogóle to co to może być? Macie jakieś orientacyjne przyczyny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwieku
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:03, 02 Cze 2010    Temat postu:

Obcy. ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:46, 03 Cze 2010    Temat postu:

No i problem rozwiązany - okazało się że miałem taką małą tulejkę w gwincie na świecę bo stary się po prostu wyrobił i został rozwiercony i nagwintowany na większy gwint w który była wkręcona własnie ta tulejka i ona wykręciła sie minimalnie i po prostu tłok w górnym położeniu o nią uderzał- na szczęście z tłokiem nic się nie stało( nie został naruszony) a głowice wymieniłem na inna DDR i jeździ wyśmienicie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin