 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gugu
Bywalec

Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: chodziez
|
Wysłany: Nie 14:12, 13 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Co moze sie stac bez podkladek--w przypadku braku podkladek lozysko igielkowe bedzie sie wysuwało w główce w strone tłoka,co za tym idzie bedzie pracowalo np. na połowie główki korbowodu,pozatym w przypadku rozsypania sie lozyska podkładki zabezpieczaja walki przed wypadnieciem,wiec czy je dawać?myśle że tak. cześć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DAVID
Bywalec

Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RADOM
|
Wysłany: Nie 16:52, 13 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
korbowód nie będzie pracował w osi i poleci ci łożysko igiełkowe i na wałe. lepiej je załuż
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:48, 13 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ja mialem podkladki, ale tlok mial i tak jeszcze duzo wolnego miejsca, a nie mialem co tam wstawic wiec dalem tylko te 2. Chcecie zobaczyc moj korbowod? Do wywalenia, krzywy na maxa, tlok opalony po jednej stronie, bodajze lewej - przepuszczal. Do 70tki dalem 4 podkladki, po 2 na strone i siedzi prosto i rowno.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NtaV
Nowicjusz

Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Nie 21:57, 13 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ja powiem tak, bez podkładek jest tak że w tłoku koniec korbowodu z łożyskiem igiełkowym będzie ci latał na boki, co za tym idzie możesz tak szybko rozdupczyć i tłok i wał. Nie możesz mieć luzów, podkładki są po to żeby ich nie było, oczywiście tam do 1mm możesz mieć ale nie więcej, można skrzywić korbowód, rozwalić ci tłok. Gdzieś tam napisałem co się dzieje jeżeli masz za luźno sworzeń, będzie to samo.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 2:07, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Kolego NtaV, akurat korbowód może latać na boki ile chce i w niczym to nie przeszkadza. Gdyby zamiast łożyska w główce korbowodu była tulejka to te podkładki byłyby zbyteczne. A tak to są po to żeby łożysko się nie wysuwało. W wielu silnikach stosuje się yulejki zamiast łożyska i korbowód chodzi nawet po pare centymetów na boki. Teorytycznie gdyby łożysko było zablokowane w korbowodzie (np. przez zaspawanie) to brak podkładek w niczym by nie przeszkadzał.
Oczywiście tak jak pisałem wcześniej radze dać te podkładki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:34, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Tomek, wg mnie to ma znaczenie. Jezeli korbowod bylby na tulei, np takiej jak jest w jawkach, to siedzac caly czas na boku poprostu sie wygnie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NtaV
Nowicjusz

Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 13:18, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
No właśnie, jak miałem jeszcze motorynke to poprzedni właściciel zamontował bez podkładek i mi korbowód wygieło.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 13:38, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Jak jest wszystko dobrze to korba powinna się sama dopasować.
W wielu samochodach tak jest i robią po kiklaset kilometrów i jakoś korby się nie krzywią.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NtaV
Nowicjusz

Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 15:22, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Tak, ale może zauważyłeś że samochody to 4 takty a simsony 2-u ?
Poza tym masz inaczej wszystko poukładane.
Ostatnio zmieniony przez NtaV dnia Pon 15:22, 14 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 15:31, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
NtaV, zauważ tylkoże korba i sworzeń działają na tej samej zasadzie w 2T i 4T.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:12, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Tomek, ale wal korbowy i korbowody w samochodzie, ktorych jest wiecej niz 2 przenosza inne naprezenia, mniejszy opor.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 18:22, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Antonio, widziałeś kiedyś korbowód z "samochodowego" silnika ?? Chyba nie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:31, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Jest taki sam, tyle ze mocniejszy, i na wale ma lepsze mocowanie...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 18:34, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Antonio w pierwszym poście piszesz że w samochodzi przenosi mniejsze obciążenia a potem w następnym poście piszesz że jest mocniej zbudowany.
Skoro przenosi mniejsze obciążenia to powinien być słabszy (ew taki sam).
W samochdzie ma inne mocowanie bo jest na panewkach.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:40, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Mocniejszy jest bo pojemnosc jest wieksza! Mniejsze naprezenia bo jest ich wiecej, wiec nie ciagnie 1 przez 360* tylko 180*, bo potem juz napedza drugi.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|