 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec

Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Nie 10:21, 01 Maj 2011 Temat postu: Pomiar średnicy pierścienia |
|
|
Witam;)
W moje ręce wpadł silnik M 542 i posłuzy pewnie jako dawca organów. Po wstepnych ogledzinach cylinder okazal sie jeszcze produkcji DDR tyle ze nie mam pojecia ktory to szlif. I tutaj rodzi sie moje pytanie. W jaki sposob zmierzyc śąrednice pierscienia? Czy tak jak to widac na pierwszym zdjeciu? Czy moze w przypadku zdjecia drugiego? czyli przy zacisnietym pierscieniu? To banalna sprawa ale pewnosci nigdy nie za wiele:)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez pawel-er dnia Nie 10:22, 01 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
banek392
Nowicjusz

Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LTM
|
Wysłany: Pon 9:46, 02 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
na zacisnietym
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec

Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Nie 17:22, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno pytanie związane z pierścieniami.
Jeżeli zmieniam pierścienie np. z nominalnych na nominalne nowe to potrzebne jest dotarcie ich do gładzi cylindra?
Jeżeli tak to ile ten proces ma trwac i jak wygladać? Zmiana stosunku mieszanki tak jak przy zwykłym docieraniu(1:33)??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec

Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:45, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ktoś podpowie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 22:31, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli zmieniasz same pierścienie to powinno sie je wstępnie dotrzeć jeżdżąc nieco spokojniej i uważniej kontrolując temperaturę silnika. Dawki oleju bym nie zmieniał, 1:50 wystarczy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec

Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:57, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Dzieki wielkie:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK

Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Pon 23:44, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Generalnie średnica jak średnica - mam w zbiorach do mojego wehikułu tłok Wossner i na pudełku jest napisane, że średnica pierścieni to 50,45mm ( [link widoczny dla zalogowanych] ) a na samym pierścieniu jest 50,5 ( [link widoczny dla zalogowanych] ). Ale jeśli luz montażowy ma wynosić 0,05mm to jeśli pierścienie mają 50,5mm to oznacza, że na zamku nie będzie ani 0,01mm luzu? Nie sądzę.
Tak więc najlepiej sprawdzić "odpowiedniość" pierścienia wkładając go do cylindra i mierząc luz na zamku, który powinien mieścić się w książkowych normach (w knidze E. Wernera są podane te wartości)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec

Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Pon 23:59, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Dzieki marcias za informacje ale droga dedukcji doszedelm do podobnych wnioskow i przedwczoraj poszedlem do sprzedawcy czesci do MZ i simsona i poprosilem go o "pożyczenie" kilku pierscieni do przymiarki w cylindrze. W domu ku mojemu zaskoczeniu stare pierscienie okazaly sie nominałem.
Kupilem 2 nowe MZA i bede postepował zgodnie ze wskazowkami jakie dał Tomek1212.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|