|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:32, 18 Maj 2011 Temat postu: potrzebne narzędzia do remontu silnika |
|
|
Zakupiłem simka i zanim zacząłem jeździć wypatrzyłem uszkodzone łożysko (to, na którym jest wałek i tarcze sprzęgłowe. Jako, że chce mieć motorek całkowicie niezawodny - robie remont generalny. Całość prac dzielę na 2 etapy:
ETAP I
Rozkręcenie silnika, wymiana łożysk, uszczelek, simmeringów i wszystkiego innego, co jest zużyte.
ETAP II (za jakieś 2 miesiące - bo wtedy będę miał czas na docieranie)
wymiana tłoka, cylindra i głowicy
W przyszły piątek zabieram się za I etap, zamierzam skończyć w sobotę wieczorem łącznie z regulacją wszystkiego. Mam garaż z typowymi narzędziami (śrubokręty, młotki, klucze płaskie, nasadowe, obcęgi, zestaw szczypiec, kombinerki). W tygodniu zakupie ściągacz do megneta. Czy potrzebuje jeszcze jakiś narzędzi (które w bardzo znaczący sposób ułatwią mi robotę??)
(o przebiegu remontu oczywiście poinformuję w osobnym temacie - załącze obrazki )
Ostatnio zmieniony przez blumen dnia Śro 19:50, 18 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Śro 21:47, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Główny problem to samo rozklejenie karterów, tak więc zaopatrz się w jakiś ściągacz, który Ci to ułatwi.
Coś tam kombinował Syzyf, poszukaj w dziale "Patenty".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:49, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
rozklejanie kraterów, czyli rozpołowienie silnika?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:51, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
tak
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TERY
Stały bywalec
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Śro 22:06, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
to by ci się przydało ale bez tego też się da uważaj żeby nie wyszczerbic karterów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:47, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Myślałem, żeby stukać lekko raz w jedną połówkę, raz w drugą. Młotkiem przez deseczke i leciutko aż do skótku. Uda się? Co myślicie??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Śro 23:10, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jezeli silnik nie byl jeszcze od nowosci rozdzielany to raczej nie uda Ci sie w tak delikatny sposob:) Wtedy bedzie konieczny sciagacz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:18, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jako główne "narzędzie" przy składaniu silnika polecam różnicę temperatur, czyli robienie tego "na ciepło".
Na wszelki wypadek - gdyby trzeba było lekko postukać łożysko - możesz sobie przygotować kawałki metalowych rurek o średnicy minimalnie mniejszej od średnicy zewnętrznej danego łożyska.
Obejrzyj sobie też kilka razy odpowiedni fragment filmu Lehrvideo.
Możesz zajrzeć do mojej relacji, w której cały proces rozkładania/składania silnika jest opisany.
W moim przypadku kartery trzymały się tak mocno, że była obawa, czy wytrzymają gwinty karterów. Ale rozpoławianie możesz zacząć od opukiwania przez deskę, bo niektórym to wystarcza.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:24, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
widziałem tamten film 4 razy cały powolutku Jeszcze dzień przed wielkim otwarciem zrobie sobie seans rozluźniająco - naukowy...
W każdym razie dzięki, już wszystko wiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|