|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jozef05
Nowicjusz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: Pon 20:59, 12 Maj 2008 Temat postu: Problem z 60/4 |
|
|
Szukałem takiego tematu, ale nie znalazłem. Jeżeli taki jest na tym forum to proszę o link i usunięcie tego tematu.
Więc może zacznę od początku.
Jakieś pół roku temu zrobiłem remont generalny silnika. Po przejechaniu około 300km dałem cylinder do przeróbki na 4 kanały. Gdy cyl. przyszedł chciałem go założyć ale się mi to nie udało (wtajemniczeni wiedzą co się stało). Więc dałem cyl. do szlifu na 60ccm. Po złożeniu silnika motor odpalił za 3 razem i chodził nawet równo. Na drugi dzień pojechałem się przejechać (jakiś 1km) i po 0,3km motor zgasł. Gdy złapałem się cylindra to omało mi skóra nie zeszła taki był gorący, a jechałem po prostej drodze nie więcej niż 40km/h na niskich obrotach. Po odczekaniu około pół godziny wróciłem do domu. No i teraz mam do was pytanie. Czemu on się aż tak grzeje??? Dodam, że tłok mam węgra, gaźnik 16n3-4 rozwiercony na 17mm wylot i 20 wlot, dysza gaźnika 70 i iglica na samej górze bo na innym ustawieniu motor nawet nie „piernie” głowice mam z 50ccm i pod nią uszczelkę, kolano 32mm i tłumik AOA2. Czekam na wasze odpowiedzi!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rejdzik
Bywalec
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:50, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Można by mówić o wielu przyczynach. Jaki był luz montarzowy cylinder-tłok? Zmień dyszę na 72 albo więcej. Kłania się porządna regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej. To wina gaźnika oraz może po części zbyt małego luzowania tłoka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
heniek1990
Bywalec
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:00, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Nie no 16n z dyszą 70 to ja w 50/2 miałem, jeszcze do rozwierconego gaźnika i cylka 4 kanały to dysza chociaz 75, a jak wolno jedziesz to chłodzenie tez srednie. Spróbuj z dyszą chociaż najlepszy byłby gaźnik 19 jak masz króciec rozwiercony, to też daje sporo mocy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondzio333
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:16, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Może ci tłok puchnie. Jeszcze może dałbyś wiekszą dyszę. Heniek gaźnika 16n3-4 nie rozwiercisz na więcej niż 17mm
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enduros70
Simson Fan
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:56, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Założyłeś cylinder i odrazu pojechałeś ?? Ja po kazdym remącie 2 dni grzeje go na postoju i gasze żeby ostygł, wtedy tłok już lekko sie obetrze, a co do tłoka to już radze ci go zmienić, jeśli nie wiesz czego to ci moge zdjęcie dac mojego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jozef05
Nowicjusz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: Wto 17:14, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Co do luzu pomiędzy cylindrem a tłokiem to nie wiem jaki jest, ale szlif robił mi najlepszy fachowiec jakiego mam w okolicy. Co do dyszy to spróbuje jak będzie śmigał na 75. heniek1990 przed przeróbka cylka na 4 kanały też jeździłem z taką prędkością i nic się nie działo. Co do pływaka to według mnie jest dobrze ustawiony, ale przy wymianie dyszy jeszcze z nim pokombinuje. enduros70 co ty chcesz od tłoka, chodzi ci o to ,że jest węgierski czy, że źle zacząłem docieranie ???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enduros70
Simson Fan
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:18, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Węgierski ci spuchnie przy pierwszej lepszej okazji :X
Teraz mam MZA to malina nic sie nei dzieje także moge polecić :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jozef05
Nowicjusz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: Wto 19:41, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Ja wcześniej przed remontem miałem węgra i nic się nie działo, ale przy pierwszej leprzej okazli go zmienie. Jednak treraz spróbuje jeszcze pokombinować z tą dyszą i zobacze co się będzie działo. A co do tej regulacji pływaka to mam za dużo ustawionego paliwa czy zamało ???
Ostatnio zmieniony przez jozef05 dnia Wto 19:43, 13 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin21
Z Simsonem na ty
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 3000
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okrzeja
|
Wysłany: Wto 20:13, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Grzeje sie bo jest na dotarciu..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamcio
Stały bywalec
Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 1359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Krakowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:14, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
jozef05 Raczej za dużo masz paliwa Bo powietrze ci nie powinno nagrzewać cylka Ale to nie powinno grać dużej roli. Najprawdopodobniej tłok ci puchnie. Ja mam tak samo jak enduros tłok MZA i nie mam z nim najmniejszych problemów.
Może być jeszcze tak że źle dobrałeś tłoka (mogli ci zrobić niedokładny szlif) i tłok ciężko chodzi.
Ps. niezbyt pamiętam jaki ma być luz między tłokiem a cylkiem. Ale to jest liczone w setnych minimetrach.
Ostatnio zmieniony przez kamcio dnia Wto 20:18, 13 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jozef05
Nowicjusz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: Wto 21:48, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
No nie wiem czy za dużo bo jak iglicę dam na środek to mi notor nawet nie odpali, a co do szlifu to ten gość już robił 5 szif w tym cylku i zawsze wszystko grało. Marcin21 no ok może się grzać ale nie tak, że po 0,3km motor gaśnie bo to jest już lekka przesada !!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamcio
Stały bywalec
Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 1359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Krakowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:53, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Ściągnij cylka i zobacz na tłoka. Pewnie już jest porysowany. Lepiej kup odrazu lepszy tłok bo ci się w końcu zatrze cylek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ołłłjeeeaaaa
Z Simsonem na ty
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 3353
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górki Noteckie Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 22:23, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
tłok węgierski ma o wiele mniejsze skłonności do puchnięcia niż MZA.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamcio
Stały bywalec
Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 1359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Krakowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:33, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
enduros70 pokaż im zdjęcia zatartego węgierskiego tłoka bo nie wierzą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enduros70
Simson Fan
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:41, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Proszę bardzo :
[link widoczny dla zalogowanych]
By [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
By [link widoczny dla zalogowanych]
Teraz to może mi tylko posłużyć jako bryloczek i wyposażenie piórnika
[link widoczny dla zalogowanych]
By [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
By [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|