|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek16
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:37, 15 Lip 2010 Temat postu: Problem z gaźnikiem |
|
|
Witam dostałem w swoje ręce Simsona S83 z 94 roku dość rzadki model. I jest taki problem simson ciężko odpala a gdy już odpali to nie trzyma wolnych obrotów a po dodaniu gazu nie reaguje "pyrka" sobie na niskich obrotach. Gdy ściągnę gumę łączącą gaźnik z filtrem to zaczyna łapać obroty ale do wysokich nie dojdzie. Gaźnik w tym simsonie to 16N1-6. Świeca sucha aczkolwiek czarna. Próbowałem regulować gaźnik ale bez skutku. Znalazłem kilka podobnych tematów aczkolwiek nie dają mi one jasnej odpowiedzi na mój problem. Dlatego prosił bym bardzo o pomoc.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Piotrek16 dnia Czw 22:38, 15 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
borillo
Simson Fan
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:47, 15 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli łapie lewe powietrze. Spróbuj założyć na tą gumę opaskę metalową a nawet dwie i przykręcić je (tylko z wyczuciem) jedną przy gaźniku, drugą przy puszce z filtrem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek16
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:53, 15 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Lewego powietrza na pewno nie łapie bo gdy ściągnę tą gumę i zatkam wlot powietrza do gaźnika to gaśnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
borillo
Simson Fan
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:05, 15 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sory, źle przeczytałem, myślałem że jak dociśniesz gume to sie wkręca, wg mnie masz zapchany filtr powietrza i to dlatego nie wkręca się na obroty.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:12, 15 Lip 2010 Temat postu: Re: Problem z gaźnikiem |
|
|
Piotrek16 napisał: | po dodaniu gazu nie reaguje "pyrka" sobie na niskich obrotach. |
Czyli jak obracasz manetkę gazu, to nie reaguje wzrostem obrotów?
Jeśli tak, to zajrzyj do gaźnika od strony filtra, czy przy dodawaniu gazu przepustnica się podnosi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek16
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:16, 15 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Przepustnica się podnosi razem z iglicą. Iglica jest ustawiona na maksymalną dawkę paliwa (ostatni rowek na dole dodam też że po zmianie rowka nie ma żadnej różnicy). I mam jeszcze jedno pytanie S83 jaką ma pojemność silnika?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:28, 15 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Simson S83:
Rok produkcji: 1993 - 2002
Poj. Silnika: 69,9 ccm
Silnik: M 743 1 cylindrowy 2 suwowy
Skrzynia biegów: 4 biegowa
Moc: 5.57 KM przy 6000 o/min
V-max: 75 km/h (fabrycznie) 85 km/h
Zbiornik paliwa: 8,7l + 1l rezerwa
Ja tego nie rozumiem, że przepustnica się podnosi a silnik pyrka na wolnych. Na zdrowy rozum powinien zgasnąć
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek16
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:34, 15 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sam też takiego przypadku nie miałem po zamknięciu manetki gaśnie a po otwarciu utrzymuje wolne obroty i próbuje się wkręcać na wyższe. Dodam jeszcze że udało się kilka razy że wszedł na wysokie ale trochę nie równo chodził. . Jutro spróbuję wyregulować ten cholerny gaźnik na suwmiarkę jeśli dobrze pamiętam 28mm ma być gdy pływak zamyka a 32mm gdy otwiera.
Syzyf dzięki za info o s83
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adriano19921106
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czerwona Woda Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:35, 16 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Mi to właśnie wygląda na źle wyregulowany pływak, jest za duży poziom paliwa w komorze paliwowej. Tez tak mam niekiedy jak szybko przejadę się po nierównych powierzchniach(drodze leśnej z dziurami, drodze polnej), wtedy zaworek iglicowy nie zamyka się wtedy co trzeba i zbiera się za dużo paliwa w komorze i gdy po tej przejażdżce stanę i chcę zaraz ruszyć to właśnie dzieje się tak jak opisałeś tj. nie chce wejść na wysokie obroty, tylko chodzi na wolnych. U ciebie jednak jak dzieje się to cały czas to musisz ustawić poziom paliwa w komorze paliwowej tak aby zgadzał się ze słupkiem w komorze. Radziłbym ci także przeczyścić porządnie filtr powietrza, bo nie wiadomo kiedy był ostatni raz czyszczony.To tyle z mojej strony.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
borillo
Simson Fan
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:43, 16 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Piotrek16 napisał: | Sam też takiego przypadku nie miałem po zamknięciu manetki gaśnie a po otwarciu utrzymuje wolne obroty i próbuje się wkręcać na wyższe. |
Czyli wychodzi na to, że dostaje za mało paliwa, może gaźnik jest przypchany i nie byłoby źle gdybyś go przeczyścił i ustawił pływak...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papko1314
Bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Inowrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:56, 16 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jak nie ma mocy to wyczyść wydech...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek16
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:41, 16 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
papko1314 napisał: | Jak nie ma mocy to wyczyść wydech... |
On nie był słaby tylko na obroty się nie wkręcał a to całkiem co innego.
Całe szczęście udało mi się pozbyć usterki. Po rozebraniu gaźnika na części pierwsze zobaczyłem że ktoś wcześniej grzebał w nim i był bardzo nie delikatny.... Gaźnik rozkalibrowany doszczętnie. Znalazłem w domu gaźnik 16N3-2 zamontowałem początkowo były problemy za mało paliwa dostawał pływak podgięty na full tak że paliwo się wylewało z gaźnika a silnik dalej za mało paliwa dostawał. Wykręciłem dysze główną i wkręciłem większą nawet nie wiem jaki rozmiar tej dyszy ale silnik teraz gra aż miło.
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|