Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z kopnikiem w simsonie s51

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:12, 26 Sty 2011    Temat postu: Problem z kopnikiem w simsonie s51

Witam. Mam simsona s51 i mam problem z kopnikiem. Problem polega na tym, że gdy jest zimny to nie mogę go zapalić na kopnik, czasami się uda. A wszystko wygląda tak, że kopnik przeskakuje, nie zazębia się, słychać dźwięk nie zaskakujących trybów...zębatki startera są w dobrym stanie, ząbki nie są starte, podejrzewam, że sprężyna za słabo dociska tą zębatkę z bolcem, lecz proszę Was o pomoc w tej sprawie...co to może być?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qurier92
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Stalowej Woli
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:22, 26 Sty 2011    Temat postu:

Miałem podobny problem, lecz ja miałem wyszczerbione ząbki na kopniku i wałku kopnika. Przyczyną może być także zużyty półksiężyc, ale to bym sprawdzał już w ostateczności, bo aby go wymienić trzeba rozpoławiać silnik. A sprężyna z tego co pamiętam to powinna być naciągnięta o 180 stopni. Sprawdź dla pewności na filmie lehrvideo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:26, 26 Sty 2011    Temat postu:

A u mnie nie są wyszczerbione ząbki i nie ma żadnego półksiężyca bo to simson s51...wszystko złożone jak właśnie na filmach instruktażowych..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qurier92
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Stalowej Woli
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:45, 26 Sty 2011    Temat postu:

Fakt, półksiężyca nie ma, ale jest zębatka. Mogła się wyrobić i już nie działa prawidłowo. A jak kopiesz w kopnik to co słychać? Odbija?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:50, 26 Sty 2011    Temat postu:

Jak już napisałem wyżej...ząbki są ok, nic nie jest wytarte, kopnik odbija..słychać dźwięk przeskakujących trybów..

Ostatnio zmieniony przez matekk91 dnia Śro 18:51, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qurier92
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Stalowej Woli
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:50, 26 Sty 2011    Temat postu:

Chodzi mi o zębatkę w środku silnika. W modelu s50 jest półksiężyc, a w s51 zębatka - to ona mogła się wyrobić. Jeśli odbija, to sprężyna wydaje się być ok. Nadal obstaje jednak, że źle założyłeś cały ten mechanizm. Sprawdź to jeszcze, bo szkoda rozbierać cały silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:57, 26 Sty 2011    Temat postu:

Tak właśnie ta zębatka jest w dobrym stanie...nie widać na niej żadnych oznak zużycia...niedawno silnik rozbierałem, więc sprawdziłem dokładnie i zębatki są ok..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:12, 26 Sty 2011    Temat postu:

Też tak miałem , chcesz kopnąć w starter z silnej nogi się przymierzasz a tu chrup (i u mnie w sr50 kończyło się to uderzeniem piszczelą o podłoge na nogi i wyrażeniu ''nosz kur*a'')
Też na oko ta zębatka wyglądała okej , ale zaryzykowałem i kupiłem nową i jednak to pomogło.
Wymień te zębatki i problem ustanie, mówię ci :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:22, 26 Sty 2011    Temat postu:

Mówisz tylko o tej zębatce w silniku czy o obydwu zębatkach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:23, 26 Sty 2011    Temat postu:

Oby dwie są w silniku
Mówię o tej ze środka silnika i tej od dekla Wide grin


Ostatnio zmieniony przez karolsr dnia Śro 22:23, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:26, 26 Sty 2011    Temat postu:

No też o tym myślę, narazie tak zostanie bo niedawno robiłem koło silnika i od nowa rozbierać mi się go nie chce...czasami złapie to go zapalę a jak nie to na popych i już
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:33, 09 Lut 2011    Temat postu:

Przepraszam, że w tym temacie ale problem podobny. Czy można wymienić wałek startera bez rozpoławiania silnika ? Wiem że jest tam seger zabezpieczający tylko z której strony ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:31, 09 Lut 2011    Temat postu:

Tak, możesz wymienić bez rozpoławiania. Seger jest od strony "zewnętrznej" a nie w środku silnika (zobacz ok. 12 i 30 min. filmu Lehrvideo).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:22, 09 Lut 2011    Temat postu:

Dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin