|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miquk
Nowicjusz
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:20, 24 Mar 2012 Temat postu: Problem z regulacją |
|
|
Witam. Mam pytanie a w tej sytuacji kompletnie nie wiem już jak ma być.
Chodzi o to czy zapłon ma być ustawiony:
a) platynki zaczynają się rozwierać 1,8mm przed GMP a ich max rozwarcie to 0,4mm
b)platynki są rozwarte na 0,4mm, 1,8mm przed GMP a ich max rozwarcie się nie liczy
Czy może jeszcze jakoś inaczej. Proszę was napiszcie mi dokładnie bo sam już nie wiem jak ten zapłon ma być.
Jutro będę to regulował. Jeszcze pobawie się gaźnikiem ale wiem że zapłon jest do regulacji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:40, 24 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Trzeba ustawiać oba elementy.
Najpierw ustawia się przerwę na platynkach przy ich maksymalnym rozwarciu - nie ma znaczenia, czy to rozwarcie wypada przy GMP tłoka, czy przy 1,8mm przed GMP. Ustawienie przerwy powoduje, że czasy otwarcia i zamknięcia styków są takie, jak to przewidział producent. W Simsonie jest to 0,4mm.
Potem ustawia się zapłon tak, aby styki rozwarły się 1,8mm przed GMP. One nie mają "zaczynać się rozwierać", (bo co to znaczy?) tylko w tym momencie ma nastąpić przerwa. Czyli gdyby te styki np. zamykały obwód ze świecącą żarówką, to 1,8mm przed GMP żarówka ma zgasnąć.
Teoretycznie, gdy ustawi się przerwę to przy obracaniu podstawy iskrownika (przy ustawianiu zapłonu) ta przerwa nie powinna ulec zmianie ale może tak nie być na skutek niedokładności wykonania części, dlatego po ustawieniu zapłonu trzeba to sprawdzić.
Gdyby trzeba było skorygować przerwę, to ponownie trzeba sprawdzić ustawienie zapłonu i tak w kółko aż do zadowalającego efektu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miquk
Nowicjusz
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:38, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Syzyf pisałeś że wpinając w obwód platynek żarówkę ma ona 1,8mm przed GMP gasnąć. Niestety jeśli wpinam żarówkę w obwód platynek to ona cały czas świeci. Nie ważne czy się stykają czy nie?? Masz jakiś inny sposób aby to sprawdzić? Wydaje mi się że świeci cały czas ponieważ oby dwie części platynek są zmasowane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:52, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | gdyby te styki np. zamykały obwód ze świecącą żarówką |
Słowo "gdyby" robi różnicę, bo w tym zdaniu chodziło mi uchwycenie momentu rozwarcia platynek.
W rzeczywistym układzie nie można podłączyć żarówki do kabla wychodzącego z iskrownika, bo równolegle do styków przerywacza jest cewka zapłonowa, która będzie robiła zwarcie. Trzeba by odłączyć kabelek, który jest przykręcony do przerywacza (pod magnetem) i do gwintu przerywacza podłączyć inny kabelek z żarówką (jej drugi styk do masy).
Da się to zrobić bez ściągania magneta.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miquk
Nowicjusz
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:13, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Aha rozumiem. Właśnie przyszło mi to do głowy wcześniej ale wolałem zapytać.
Aha i jeszcze jedno czy jeśli ustawię ten zapłon na 100% idealnie to będzie chodził idealnie. Bo niektórzy piszą że muszą tak czy srak zmieniać żeby dobrze chodził "bo każdy simson jest inny". A może po prostu oni źle ustawiają zapłon? Nie chciałbym nic zmieniać po ustawieniu bo nie wiem za bardzo jak i co więc chcę ustawić raz a dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:40, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Podejrzewam, że nikt nie da gwarancji, że zapłon ustawiony książkowo będzie najlepszy dla danego silnika. Jednak na pewno stanowi solidny punkt wyjścia do ewentualnych korekt. Mając wyznaczone "kreski" można łatwo wrócić do położenia wyjściowego. Zresztą platynki, elementy korbowodu trochę się zużywają, więc co jakiś czas i tak trzeba sprawdzić ustawienie zapłonu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miquk
Nowicjusz
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:22, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki syzyf. Wiadomo trzeba to co jakiś czas regulować ale zawsze to łatwiej jak już jest ustawione. I tak pewnie na zimę będę robił remont także sobie wszystko powymieniam i poskładam tak jak trzeba.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|