 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek-96
Nowicjusz

Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:23, 31 Maj 2011 Temat postu: problem z regulacją biegów - brak 1 |
|
|
Witam. pisałem o tym w temacie o regulacji skrzyni biegów ale tam widocznie nie wchodzą uzytkownicy którzy wiedzą o co z tym chodzi
Dlatego postanowiłem napisac o tym tutaj, w szukajce nic nie znalazłem..
opis mojego problemu:
- niemam pierwszego biegu, pomimo ze po sciągnięciu dekla widac ze bieg powinien byc, mam tzw 2 luzy
- przy zmianie biegów (jeśli już jakoś wrzuce tą 1) musze najpierw dac 3 a dopiero później wejdzie mi 2, podobnie musze dac 4 zeby weszła 3, co za tym idzie na 4 nie moge w ogóle jeździc
Prosze was o pomoć bo narazie chciałbym pojeździć bez rozbierania silnika, remoncik na zime planowałem
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:24, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem to będzie kwestia regulacji, bo widocznie baranek nie znajduje się w odpowiedniej pozycji. Tak może być, że na wybieraku niby bieg będzie załączony ale baranek jest za płytko albo za głęboko.
Jeśli masz ściągnięty lewy dekiel, to możesz spróbować "dostroić" skrzynię na 4 biegu, bo wtedy jest on maksymalnie wciśnięty do środka i lepiej widać.
Czyli przełączyć na 4 bieg i regulować nakrętką tak aby w miarę gładko można był przełączać między 3 i 4 biegiem. Tylko po zmianie położenia nakrętki wewnęrznej trzeba koniecznie dokręcić mocno nakrętkę zewnętrzną M8 pod gaźnikiem (po każdej zmianie trzeba ją dokręcić).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suszny
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:44, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Miałem identyczny problem. Regulacja skrzyni pomogła, nie było to proste bo robiłem to metodą prób i błędów bo nie potrafiłem ustawić tego wymiaru w wałku zębatki zdawczej... Trochę nad tym posiedziałem i ustawiłem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek-96
Nowicjusz

Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:20, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Syzyf - chodzi ci o nakrętke od aparatu? na klucz 13? żadnej innej pod gaźnikiem nie mam ani w ogóle w górnej czesci silnika
Suszny - wiec jutro pewnie cały dzień bede miał próby i błędy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:49, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Tak, chodzi mi o nakrętkę na klucz 13 znajdującą się pod gaźnikiem, która blokuje śrubę na której jest wewnętrzna nakrętka do regulacji skrzyni.
Obracając nakrętkę wewnętrzną zmieniasz ustawienie baranka.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek-96
Nowicjusz

Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:58, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
u mnie ta sruba jest na stałe zespawana w srodku (po lewym deklem)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:27, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Śruba jest przyspawana do blachy ale to nie śrubą reguluje się skrzynię, lecz nakrętką która na niej jest. To jest owalna nakrętka na gwincie, widoczna pod miejscem spawu - zajrzyj i zobacz.
Zmieniając miejsce nakrętki na gwincie powoduje się oddalanie/przybliżanie blachy ze spawem w stosunku do kartera. To zaś powoduje zmianę punktu podaparcia dźwigni, która porusza barankiem.
Obejrzyj to sobie i zwróć uwagę, jak baranek jest poruszany przez wodzik (dźwignię).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek-96
Nowicjusz

Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:38, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
jeśli możesz to napisz mi na PW jak poprawnie regulować skrzynie bo do tej pory regulowałem tylko śrubą na koszu sprzęgłowym
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:42, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Nie udzielam porad na PW - po to jest Forum.
Opis regulacji masz w temacie, w którym napisałeś wcześniejszego posta. Jednak - moim zdaniem - najważniesze, to zrozumieć na czym ta regulacja polega. Trzeba się przyjrzeć i pojąć
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek-96
Nowicjusz

Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:51, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Simsona mam od kilku dni i jeszcze nie wiem co on w sobie ma
ale wydaje mi sie ze juz wiem w czym popełniłem błąd, jutro bede sprawdzał i dam znac.
Pozdr i dzieki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek-96
Nowicjusz

Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:47, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
regulacje biegów przeleciałem od zera do końca..
przekrecając o 1/4 obrotu za każdym razem później próba drogowa.
Znalazłem jedynke lecz z pozostałymi biegami dalej jest kłopot, trudno na nie trafic, jedyny sposób który mnie zawsze sie udaje to wrzucenie "czegoś" wyżej i cofnięcie na dól.. wiec to jakiś podzespół skrzyni musi byc wyrobiony...
wiecie gdzie moge znaleźć schematy silnika-skrzyni i automatu biegów?
chciałbym wszystko porównac przy rozbiórce silnika
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:13, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję, że po każdej zmianie ustawienia nakrętki wewnętrznej dokręcałeś nakrętkę zewnętrzną. Jeśli nie, to taka regulacja nie ma sensu, bo punkt podparcia wodzika nie będzie stabilny.
bartek-96 napisał: | wiecie gdzie moge znaleźć schematy silnika-skrzyni i automatu biegów? |
W dziale Download albo kupić sobie katalog części, przykładowo: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek-96
Nowicjusz

Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:45, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Syzyf - oczywiście ze była dokręcana
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek-96
Nowicjusz

Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:13, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
wreszcie znalazłem czas zeby poskładac simka.
Przyczyna problemów z biegami tkwiła w złamanym segerze beczki co powodowało za duży luz, oraz brak jednej małej kulki w wałku wybieraka przez co nie było czuć zmian biegów.
Syzy- dzieki za pomoc
pozdrawiam
Zatem zamykam. Syzyf
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|