Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z wyskakującą jedynką

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azamach
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zielonka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:06, 14 Kwi 2012    Temat postu: Problem z wyskakującą jedynką

Witam. Jakieś dwa dni temu rozbierałem silnik, żeby włożyć małe kulki do wałka bo wypadły. Wsadziłem elegancko, złożyłem testuję no i było ok. troszkę czwórka opornie wchodziła ale pomyślałem, że to kwestia regulacji. Podkręciłem w stronę czwórki i zostawiłem. Dzis wyszedłem pośmigać i wpinam jedynkę ruszam i nagle tak jakby luz i słyszę takie nieudolne zazębianie, podkręciłem w stronę jedynki, ale nie poprawiło się zbyt wiele, to dla testu podkręciłem w strone 2,3,4 i było lepiej niż wczesniej, ale czasem mam tak, że czuję, że wbiła się jedynka, ruszam i po pół metrze simson sam wrzuca na luz, a jak wajchę podtrzymuje od spodu, to czuję jak dźwigienka sama się obniża, tak jak by coś na nią naciskało. z góry dzieks za odpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuS
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Konina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:29, 14 Kwi 2012    Temat postu:

A zobacz, czy seger na wałku tam nie jest wyrobiony?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azamach
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zielonka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:57, 14 Kwi 2012    Temat postu:

Jeśli chodzi Ci o ten seger [link widoczny dla zalogowanych] to niedawno wstawiłem nowy, ale on raczej powoduję to, że jest jedynka oprócz innych biegów, a u mnie jest tak, że jedynka wskakuje a potem wyskakuje i jest takie chrabotanie a jak dzwigienkę od dołu przytrzymam to na nogę napiera sama
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:53, 14 Kwi 2012    Temat postu:

A przekręć o 1/4 obrotu śruba regulacji w lewo. Jak to nic nie da, to minimalnie mniej. Powinno pomóc. Oczywiście potrzebny Ci do tego trpień nastawczy. Czytałem kiedyś tutorial na forum jak ustawić biegi. Musisz poszukać

Ostatnio zmieniony przez Benzine dnia Sob 23:55, 14 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:46, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Jezeli biegi wyskakuja, sa 2 mozliwosci. Albo zle wyregulowana skrzynia - co po czesci moze byc prawda, albo rozciagnieta/zle zalozona/za slaba sprezynka blokady wybieraka biegow - ta najmniejsza, na zapadce bebna, ktora przytrzymuje blache w ksztalcie wycinkow kola na obwodzie. Jezeli masz zdjecia pokrywe sprzegla, sprawdz, czy jak wbijesz jedynke, oraz szarpniesz reka kolem, na stopkach, czy jedynka wyskoczy, a wczesniej upewnij sie, ze po wbiciu jedynki zapadka jest calkowicie w dolku miedzy dwoma lukami na bebenku wybieraka. Chyba domyslasz sie o co chodzi.

Czasem po wymianie kulek, sa one tak ciasne, ze wypychaja walek, ktory teoretycznie powinien przeskoczyc dalej. Zapadka po czesci dociaga ten walek.

Jezeli mimo wszystko powyzsze uwagi nie beda mialy skutku po ich wykonaniu, sprawdz, jak duzy jest luz, miedzy haczykiem walka garbatego w ksztalcie U a ciegnem, oraz kolejno ciegnem i bebnem wybieraka (wybierakiem) no i samym wybierakiem, w kierunku osiowym, czyli do siebie i do kartera. Im wiekszy jest ten luz, tym ciezej wyregulowac skrzynie, w skrajnym przypadku moze sie zdarzyc, ze po jakiejkolwiek ingerencji w silnik skrzyni nie bedzie sie dalo wyregulowac. Sam mam obecnie taki przypadek, strasznie mnie to drazni, ze bede musial rozbierac kolejny raz kape, bo skrzyni nie da sie wyregulowac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azamach
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zielonka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:53, 15 Kwi 2012    Temat postu:

No jest to strasznie denerwujące, bo nie raz wyjezdzam na skrzyzowaniu i staje w polowie, sprezynka (ta najmniejsza w lewym deklu) zostala wymieniona i trzyma bardzo dobrze, sprawdze jeszcze czy mi bieg po wbiciu wyskoczy, jezeli nie, to bede musial pobawic sie regulacja

Ostatnio zmieniony przez Azamach dnia Nie 12:33, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin