Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

przerwa między wałem a karterem prawym.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:48, 25 Sty 2012    Temat postu: przerwa między wałem a karterem prawym.

Witam.
Robie remont silnika po raz pierwszy i zaniepokoiła mnie jedna rzecz, otóż dzisiaj jak składałem połówki silnika to nagrzałem środek łożyska (które było w lewym karterze) aby wał lżej mi wszedł, okazało się, że środek łożyska był tak nagrzany że nie musiałem nawet uderzać młotkiem w wał bo poprostu wpadł do łożyska, założyłem drugą połówke skręciłem, i tu się pojawia mój problem. A mianowicie, wał w lewym karterze jest bardziej zbliżony do jego ścianki niż z prawej strony (jest bardzo podobnie jak na [link widoczny dla zalogowanych] zdjęciu), dodam że wał nie obciera o ścianke kartera itd,chodzi tylko troche ciężej ale myśle, że to kwestia "rozruszania się" wału. I właśnie mam do was pytanie, czy tak ułożony wał będzie stwarzał jakieś problemy, rozwalał mi gniazda na łożyska itp. ?

Z góry dziękuje wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez ifasimson dnia Śro 23:06, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gogol
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 2:55, 27 Sty 2012    Temat postu:

Od tej strony co za mocno jest kartera pukni gumowym młotkiem żeby był równo i będzie git
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
~PROMIL-SIMSON~
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:34, 27 Sty 2012    Temat postu:

jak kolega pisze wyżej, spróbuj go "nastawić" tak aby nie obcierał... i będzie ok..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:53, 27 Sty 2012    Temat postu:

Tak.. w wał młotkiem. Młotkiem to najwyżej w głowę....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Pią 23:07, 27 Sty 2012    Temat postu:

a wał był ok pod względem zaprasowania ? chodzi mi o to czy był ok. Młotek to wróg na wał... do wału są specjalne klucze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:53, 28 Sty 2012    Temat postu:

Tak wszystko było ok, wał oglądałem uważnie i był super wykonany. A tak jak już pisałem on nie obciera o bok kartera. A tak wgl jeśli wał jest w takim położeniu to może on narobić szkód, bo silnik już złożony pracuje ładnie, tylko ciekawi mnie czy coś się może stać :/, jak myślicie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Sob 13:25, 28 Sty 2012    Temat postu:

jeżeli nie obciera to dobrze, tylko ciekawe czy w cylindrze tłok pracuje poprawnie chodzi mi o to czy "ramie" wału nie jest bardzo odchylone np w prawo. Ja bym pojeździł trochę a po jakimś czasie zdjął cylek by zobaczyć czy wał nie robi szkód. Choć powinien być włożony równo względem obu karterów, to może i tak będzie ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:24, 28 Sty 2012    Temat postu:

Tłok w cylindrze będzie za bardzo ocierał jedną ze stron tulei.
To że teraz wał nie ociera o karter może się zmienić na pracującym silniku pod wpływem temperatury.

PS. Dobra Dobra. Wide grin Najpierw pisałem że młotkiem to w głowę a tymczasem dziś w CZ sam tak wbijałem wał bo zdarzyła mi się identyczna sytuacja jak u autora tj. wał był za blisko jednej strony i nie dało się nim obracać. Na gwint wału od zębatki zdawczej zakręciłem nakrętkę i tak obróciłem wał w DMP ( dolny martwy punkt ). Między dwie polówki wału, (naprzeciw zamocowania korbowodu ) włożyłem dopasowany kwadratowy pręt ( po to aby jedna połówka wału miała podpracie w dwóch miejscach co zapobiegnie zgięciu się połówek walu ( trafiło mi się to w komarku )).
Gdy włożyłem ten pręt stuknąłem młotkiem w wał od strony gdzie był zablokowany i starałem się uzyskać jednakową szczelinę po obu stronach. Nie należy zapominać kawałku kwadratowego pręta między połówkami wału - żeby nie został Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:44, 29 Sty 2012    Temat postu:

Czyli pytanie ostateczne : Czy MUSZE bić młotkiem po tym wale, aby go ustawić ? Zauważyłem to już jak połówki silnika były złożone tylko obawiałem się tego, że na łożyska powstanie luz 8O, poza tym nic nie obcierało, wszystko chodziło super, więc stwierdziłem że nie będe po nim bił, bo szkoda wału... ... ale z dnia na dzień coraz bardziej się obawiam czy słusznie zrobiłem, i czy nie spuścić oleju i zdjąć dekiel sprzęgła i po uderzać kilka razy aby go nastawić...
Co sądzicie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:19, 14 Lut 2012    Temat postu:

Tam powinny byc takie blaszki dystansowe. Przy skladaniu sie je wklada miedzy lozysko a karter. Nie radzilbym jezdzic jesli wal ma luz osiowy, bo lozysko igielkowe na wale pojdzie. I nic nie da Ci pukanie we wal, bo wal i tak Ci sie bedzie ustawial jak chce, pod wplywem wysokich obrotow. I tak na przyszlosc nigdy niczym nie pukaj we wal, bo skrzywic bardzo latwo.
Pozdro.!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:41, 14 Lut 2012    Temat postu:

Ja proponuje włożyć coś między połówki wału ( jak pisałem wyżej ) i walnąć w wał od strony sprzęgła, jak pisałeś. Nic mu się nie stanie jak go raz klepniesz.

Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 22:42, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszek18183sr50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siepraw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:03, 14 Lut 2012    Temat postu:

Cytat:
Ja proponuje włożyć coś między połówki wału ( jak pisałem wyżej ) i walnąć w wał od strony sprzęgła, jak pisałeś. Nic mu się nie stanie jak go raz klepniesz.


Tylko że w pracującym silniku wał może wrócić w to miejsce w którym był przed "klepnieciem" pod wpływem obrotów i temperatury,a jak ma wybite gniazda to będzie tylko prawa-lewa-prawa-lewa luz osiowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:58, 14 Lut 2012    Temat postu:

mateuszek18183sr50 Madrze mowisz.
Blaszane dystanse miedzy lozyskami a karterami zalatwia sprawe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszek18183sr50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siepraw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:06, 15 Lut 2012    Temat postu:

Tak potrzeba dorobic odpowiednie dystanse.

Ja jak składałem silnik miałem wczesniej wszystko pomierzone i obliczone a dystanse dorobil wujek tokarz wyciął z blachy,najprostsze rozwiazanie są różne grubości blachy nie trzeba toczyć na grubość.

Maxymalny luz osiowy 0,10 mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:22, 15 Lut 2012    Temat postu:

Dystanse kupuje sie gotowe. I to jest taka okragla blaszka z takim wypukleniem, nic wielkiego.
tylko pytanie ile tych dystansow musisz miec, ja mam chyba 3, ale nie pamietam dokladnie, bo dawno go skladalem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin