Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przetarty wał korbowy.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:08, 16 Maj 2011    Temat postu: Przetarty wał korbowy.

Dobry wieczór!
Zacznę mą opowieść od krótkiego wstępu.
Jakiś rok temu pojawiły mi się dziwne dźwięki w cylindrze, szukałem w sprzęgle, szukałem w cylindrze, wymieniłem łożysko igiełkowe(które było dobre), pierścienie(które były dobre) i nic. Dźwięki przypominały pstrykanie, szczyrkanie, co kto lubi, pojawiało się nawet przy niskich obrotach pod dużym obciążeniem. Ograniczało V-max bo po przekroeczeniu określonych obrotów silnik nie wykręcał się dalej, czuć było wyraźne hamowanie.
Pewnego deszczowego dnia w ostatnim tygodniu silnik odmówił posłuszeństwa. Po zdjęciu cylindra ukazał się widok pękniętej podkładki którą zakłada się na sworzniu tłoka

Wpadła płukiem miedzy tłok a tulej i ją ścięło. Ale mniejsza o to.
Zbadałem korbowód, no jak się złapie za sam czubek i rusza na boki to ma 1,5mm odchyły a na łożysku między policzkami wału lata w lewo i w prawo jak żyd po pustym sklepie. Ale co gorsza ujrzałem widok taki(i to chyba wyjaśnia moje niepokojące objawy)


Korbowód ocierał o prawy policzek wału. Co dalej, kręcąc ręką wałem można nakierować korbowód swobodnie na prawą stronę i on tam pięknie trze, natomiast po lewej stronie nie ociera wcale.
Teraz drodzy forumowicze sprawa taka, Simson zszedł u mnie do roli zabawki i nie chcę ładować w niego pieniędzy żeby robić może 500km rocznie. Nie chcę regenerować, nie chcę kupować nowego wału więc takich porad nie udzielajcie bo ja znam takie wyjścia..
Co robić? Jak żyć? Chcę to po chłopsku rozwiązać i póki co wpadł mi do głowy pomysł żeby zrobić tak:
Skoro są normalnie dwie podkładki na sworzniu, jedna po lewej druga po prawej, to czemu by nie włożyć dwóch na stronę prawą aby korbowód przesunąć do lewej
lub włożyć grubszą podkładkę od S70. Oczywiście to wszystko miało by prawo iść do złożenia zusammen do kupy tylko i tylko wtedy gdy korbowód obraca się swobodnie na wale a tłok nie idzie ukosem. Bo wnioskując z tego wszystkiego to wychodzi, że korbowód był zmuszony nienaturalnie odginać się w prawą stronę stąd wyrobił się do tego stopnia że po prawej stronie trze swobodnie a po lewej stronie pracuje idealnie.
Co o tym myślicie, czy macie jakieś inne sugestie rozwiązania tego tanim kosztem?
Czekam na mądre sugestie i porady
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:12, 17 Maj 2011    Temat postu:

Nie wiem czy zastosowanie dwóch podkładek coś da. Skoro korbowód ocierał o jedną stronę wału to miało to jakąś swoją przyczynę.
reperowanie wału domowymi sposobami chyba na nie wiele się zda zwłaszcza że musi on być prosty i chodzić równo. Podkładanie podkładek może coś zmienić ale myślę że to nie będzie najlepsze rozwiązanie.
Mimo wszystko, radziłbym oddać wał do regeneracji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:04, 17 Maj 2011    Temat postu:

No i dostałem poradę oddania o regeneracji..
Pytanie z innej beczki:
Jaki zastosować luz montażowy tłoka? Cylinder mam dawno dotarty, chcę zmienić tylko kpl tłok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruby1155
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:50, 17 Maj 2011    Temat postu:

Do nie dłubanych cylków to 0,03 mm ale ja np. mam 0,02 mm i chodzi bdb. równiutko , zero dzwonienia , itp. Jak masz coś z cylkiem robione na wyższe obroty to dajesz większy luz ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:38, 17 Maj 2011    Temat postu:

Dobra, a tłoki które serwuje Stazet te od MZA to są ze stopu K20?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek025
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieruszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:07, 18 Maj 2011    Temat postu:

mza dobry jest dobry i ten czarny sport mza jest ze sworzniem płyawjącym
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:23, 18 Maj 2011    Temat postu:

Ale stazet chyba oferuje ciemnego tylko do cylindra 60ccm, a ja mam 50.
Dobra, kupię najzwyklejszy MZA..
Dzięki za porady a z korbowodem metodą prób i błędów jakoś ustalę najlepsze rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:11, 19 Maj 2011    Temat postu:

Jezeli chcesz go zlozyc, aby przebakac pare miesiecy na tym zestawie, to poprostu doloz dystanse w ten sposob, aby wal byl centralnie. Jezeli korbowod jest krzywy, a napewno jest, to najprawdopodobniej pochodzi duzo krocej niz normalnie zlozony, ale powinno jezdzic. Odsuwanie korbowodu na tloku raczej da mizerny efekt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:46, 19 Maj 2011    Temat postu:

Sądzę że to wszystko musi być powiązane, pękniecie tej podkładki z krzywym korbowodem bądź felernym tłokiem. Sprawa jest takiego typu, że to nie ja popsułem ten korbowód/tłok, objawy pojawiły się około roku po zakupie. Więc albo już coś było źle i było kombinowane, albo korbowód się w jakiś sposób uszkodził, nie wiem jak może się ugiąć w dwu-suwie w trakcie pracy.
Nie zależy mi na robieniu tysięcy kilometrów, gdyby mi zależało to nawet nie wahałbym się nad zakupem po prostu nowego wału a prawdopodobnie tez modyfikacją na większą pojemność. Dlatego chcę zrobić to prowizorycznie, niedługo pewnie i tak go sprzedam.
Czyli Antonio, chodzi Ci o dystansie które kładzie się między łożyska a...? seger? policzek wału?
Wał jest nienaturalnie przysunięty do lewego karteru, dzięki czemu korbowód odginał się w prawą stronę a skutkiem tego było szybkie zużycie obu łożysk igiełgowych. Nie jestem przekonany aby korbowód był krzywy, łożyska po prostu szybciej dostały luzów i cały ciężar przekrzywienia wyłapywały właśnie one. Jeśli ustawię wał centralnie to sądzę, że będzie w porządku.


Ostatnio zmieniony przez najt dnia Czw 18:50, 19 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin