|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystian0120
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:31, 27 Cze 2015 Temat postu: Regulacja Bing 17 |
|
|
Witam. Zamówiłem gaźnik Bing 17 (niestety BVF, mimo uszczelnienia, padł) i chciałbym się dowiedzieć, która śruba jest od mieszanki, a która od obrotów, a także jak dobrze ten gaźnik wyregulować.
Ostatnio zmieniony przez krystian0120 dnia Sob 16:31, 27 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jurcyk
Nowicjusz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Staszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:23, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Witam. Śruba regulacji obrotów to ta ze sprężynką. Śrubka od mieszanki jest nieco niżej położona, schowana w takim otworze ( nie wiem jak to lepiej określić) Regulacja tego gaźnika jest bardzo prosta - praktycznie on jest już fabrycznie wyregulowany i wystarczy lekka korekta. Jeszcze zależy od tego jaką masz wersję Binga bowiem jest ich kilka i różnią się rozmiarami dysz. Oznaczenia wersji zaczynają się : 17/15/11?? . Dla standardowego silnika 50ccm jest wersja 17/15/1103. Ja kupując Binga dostałem wersję 17/15/1101 czyli pod pojemność 70ccm. Mimo iż miałem 50ccm nie miałem większych problemów z regulacją. Regulujesz tylko tymi 2 śrubkami, ewentualnie kiedy by zalewało świecę lub miał za mało paliwa - przestawiasz iglicę. Szczerze polecam ten gaźnik, mimo że jest drogi to na prawdę nie ma z nim większych problemów . Mimo iż wiele osób mówi iż na tym gaźniku Simson jest nieco słabszy ja uważam , że za to odwdzięcza się ładną pracą silnika i niższym spalaniem niż na BVF.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystian0120
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:08, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie. Wprawdzie już ten gaźnik wyregulowałem (zwróciłem uwagę, że jedna z śrub ustawia wysokość przepustnicy - w ten sposób zorientowałem się, która śruba jest od czego), ale myślę, że twój post na pewno komuś się przyda, gdyż sam żadnego poradnika na temat regulacji Binga nie znalazłem. Jak dla mnie Simek lepiej chodzi na tym właśnie gaźniku (też mam 17/15/1101).
Ostatnio zmieniony przez krystian0120 dnia Czw 22:10, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jurcyk
Nowicjusz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Staszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:28, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
W porządku Użytkuje ten gaźnik od roku i nie miałem z nim żadnych problemów. Po jakimś czasie polecam Ci wykręcić świecę i sprawdzić jaki ma kolor. Gdyby coś było nie tak ( ciemny nalot na elektrodach lub zbyt jasny ) to wystarczy nie wielka korekta śrubką od mieszanki. W moim przypadku to zawsze pomagało. Pamiętaj że w Bingach nie reguluje się położenia pływaka- jest on fabrycznie ustawiony i bezobsługowy. Dobrze wyregulowany Bing gwarantuje wiele kilometrów przejechanych bezawaryjnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:12, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
A to ciekawe co piszesz o tych wersjach binga.. bo sam się nad tym zastanawiałem :P Ale czym one tak konkretnie się różnią?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystian0120
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:50, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Poszczególne wersje Binga różnią się dyszą główną. Wersja 17/15/1101 (S70) - 70, 17/15/1103 (S51) - 68, 17/15/1104 (SR50) - też 68.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jurcyk
Nowicjusz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Staszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:44, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
krystian0120 napisał: | Poszczególne wersje Binga różnią się dyszą główną. Wersja 17/15/1101 (S70) - 70, 17/15/1103 (S51) - 68, 17/15/1104 (SR50) - też 68. |
Dokładnie - tak właśnie jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wodzu412
Nowicjusz
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:21, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Kolego Jurcyk mógłbyś mi napisać ile pali Ci simson na Bingu? Lepiej wchodzi na obroty niż BVF?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jurcyk
Nowicjusz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Staszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:11, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Wodzu412 napisał: | Kolego Jurcyk mógłbyś mi napisać ile pali Ci simson na Bingu? Lepiej wchodzi na obroty niż BVF? |
Nie ma problemu. Ostatnio nawet sprawdzałem z ciekawości spalanie i wychodzi ok 2,5 litra na 100. Mówię około ponieważ wlałem 5 litrów do całkowicie pustego baku i przejechałem 185 km i jeszcze w baku coś miałem. A wiadomo że około litr benzyny idzie jeszcze na rezerwę. Na pewno pali mi nieco mniej niż BVF. Mój Bing jak wcześniej pisałem ma dyszę 70 i jest to wersja 17/15/1101 czyli pod 70ccm. A ja mam cylinderek 60ccm. Także ze spalania jestem bardzo zadowolony. Podejrzewam że gdyby założyć Binga 17/15/1103 czyli standardowego pod 50ccm - spalanie byłoby jeszcze mniejsze.
Ogólnie Simson bardzo ładnie się wkręca na obroty, delikatny ruch manetką i już 3 tys obrotów. Nie miałem nigdy problemów z przerywaniem, duszeniem, wejściem na obroty. Simson nie miał nigdy muła z winy tego gaźnika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:55, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko dyszą główną? A co to za problem wymienić dyszę główną? To zmieni się dyszę główną w bingu i już masz inny model? xd
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wodzu412
Nowicjusz
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:20, 14 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie: Poruszasz się simsonem z maksymalną prędkością, czy raczej jeździsz 50 ;-) ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jurcyk
Nowicjusz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Staszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:42, 14 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
pazio777 napisał: | Tylko dyszą główną? A co to za problem wymienić dyszę główną? To zmieni się dyszę główną w bingu i już masz inny model? xd |
Dysza główna to chyba główna różnica, o innych różnicach nie mam pojęcia, może są jakieś delikatne ale chyba nie mają większego znaczenia. Fakt faktem że przy zakupie wybiera się wersję Binga jaka komu odpowiada.
Osobiście jeżdżę Simsonkiem około 50km/h , taka prędkość mi wystarcza, bardzo rzadko jeżdżę z większą prędkością. 3 razy jak do tej pory jechałem z maksymalną prędkością i to przez chwilkę bowiem chciałem sprawdzić ile pojedzie max po dotarciu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:52, 14 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
No bo chodzi mi o to, że w Amalach model określa też średnicę króćca ssącego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystian0120
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:09, 14 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Pojawił się pewien problem. Gdy zostawiam simka w garażu, przewód paliwa jest pełny, ale gdy wracam następnego dnia, w filtrze paliwa było paliwa, ale poniżej niego już nie. A silnik suchy jak pieprz...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:41, 15 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Albo zapchał się filtr albo ten dzyndzel co go pływak domyka w odpowiednik momencie mógł się jakoś zbloczyć
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|