|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:18, 23 Cze 2013 Temat postu: Ring flutter |
|
|
Ten nieszczęsny ring flutter, czy udało się komuś wyeliminować w simku te zjawisko? jeżeli tak to jakich użył podzespołów i jakich firm?
Nawet jeżeli komuś udało się to zniwelować, to też proszę się pochwalić (należało by zaznaczyć w jakim procencie został ograniczony np. 30,50,70%) .
W sieci jest masę materiału jakie powinno się części zastosować, jednak nikt nie pisze w prost: tak to ja sobie z tym poradziłem w taki to, a taki sposób.
Nie stać mnie na wymianę kolejnych tłoków i zabawę w przerabianie cylindrów w ramach testu. Jak się tu mają tłoki DDR? sam takiego nie posiadam więc nie mam jak ocenić, a w ojej okolicy nikt nie mama simsona więc chcąc nie chcąc jesteśmy skazani na siebie
Proszę tylko o wpisy - ja tak to zrobiłem (jeżeli się krępujesz, napisz PW).
(wpisy z cyklu widziałem, ktoś mi mówił, gdzieś czytałem, nic nie wnoszą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:56, 23 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
W tłoku DDR z oryginalnymi pirścieniami ten efekt jest mało słyszalny. W tłokach MZA i w innych nowych tajwanach jest tragedia. Jedynym zniwelowaniem tego efektu jest montaż tłoka z jak najcieńszym pierścieniem. meteor, wossner, vertex, namura. Takie tłoki trzeba zamontować i mamy spokój z głowy. Lecz żeby taki tłok był w naszym cylindrze należy zaprojektować od nowa garnek. Składałem silnik z tłokiem Meteor, i strojonym wydechem na 13,500 RPM. Nic nie dzwoniło, jedynie tłok sie rozleciał bo jednak jeszcze był za słaby do takiego seta. Na konkurencyjnym forum temat oklepany jak nie wiem co. Do normalnego cylka najlepiej zamontować Meteora.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:15, 23 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Czytałem tamte materiały i albo cena za tłok jest wręcz zaporowa, albo trzeba by staczać cylinder. Bardziej liczę na coś bez przeróbek dla oryginalnego seta, bo zależy mi na elastyczności (lubię jak sobie tylko pyka). Tylko co z tego, po rozgrzaniu (2min) wszystko dzwoni już od najniższych obrotów. W ETZ 250 kiedyś dorobienie pierścieni pomogło, w jawce 50 firmowy tłok na trzy pierścienie i zeeero dzwonienia a moc? ha, więc może wypalić tłok i dać dorobić grubszy pierścień?
Jeździ tej chińszczyzny 2t tyle i to nie dzwoni jakoś, a ten nadaje jak dzwonki po kolędzie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toncio20
Simson Fan
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BYCINA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:07, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Może wyprobuj pierścień co jest dawany w komplecie do cylkow rzt.Jest on zaokrąglony jakby a jego powierzchnia styku z tuleją jest praktycznie znikoma
Ostatnio zmieniony przez toncio20 dnia Pon 14:08, 24 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:03, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Tutaj chodzi o grubość i wykonanie pierścienie. Grubość musi być jak najniższa a i wykonanie jak najlepsze. W każdym japońcu pierścienie mają maks 1mm. Do org. sima możesz sobie kupić tłok jednopierścieniowy MZA. Jeździłem na dwóch takich tłokach i jest w miarę ok. nie tarabaniło praktycznie nic. Do tego mozęsz stoczyć tego MZA i będzie jeździł wieki. Ważnym elementem który powoduje że nasze pierścionki dzwonią jest sam olej do paliwa. Jeżeli jeździmy na oleju Miksol, Orlen Semisynthetic to nie ma co sie dziwić. trzeba kupić olej przeznaczony do Motocykli, motorowerów 2T, Do motocykli i motorowerów a nie wykaszarek i pił spalinowych !! Normy w tych olejach są niby takie same lecz sposób działania oleju w tych konstrukcjach silnikowych jest inny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:22, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
toncio20 napisał: | Może wyprobuj pierścień co jest dawany w komplecie do cylkow rzt.Jest on zaokrąglony jakby a jego powierzchnia styku z tuleją jest praktycznie znikoma |
Powierzchnia przylegania pierścienia jest tu nie istotna, ta powierzchnia jest swego rodzaju zabezpieczeniem pierścienia by nie doszło do jego przełamania na oknie cylindra przed jego dotarciem - głównie cylindra.
Simson RM napisał: | Tutaj chodzi o grubość i wykonanie pierścienie. Grubość musi być jak najniższa a i wykonanie jak najlepsze. W każdym japońcu pierścienie mają maks 1mm. Do org. sima możesz sobie kupić tłok jednopierścieniowy MZA. Jeździłem na dwóch takich tłokach i jest w miarę ok. nie tarabaniło praktycznie nic. Do tego mozęsz stoczyć tego MZA i będzie jeździł wieki. Ważnym elementem który powoduje że nasze pierścionki dzwonią jest sam olej do paliwa. Jeżeli jeździmy na oleju Miksol, Orlen Semisynthetic to nie ma co sie dziwić. trzeba kupić olej przeznaczony do Motocykli, motorowerów 2T, Do motocykli i motorowerów a nie wykaszarek i pił spalinowych !! Normy w tych olejach są niby takie same lecz sposób działania oleju w tych konstrukcjach silnikowych jest inny. |
To jest nawet ciekawe co napisałeś, jednak pracuję na "lotos" mam również znajomości z dostawcami olejów innych marek - więc niesamowicie byś się zdziwił jak nalepki i inne nadruki zmieniają zastosowanie olejów
Osobiście używam od lat Castrol Magnatec 5W40 i jestem zadowolony.
Co do tłoków: tak grubość pierścieni jest istotna, jednak ważniejsza jest grubość tłoka ("mięsa") za pierścieniem w kierunku osi tłoka (również sam stop) to ona pod wpływem temperatury się rozszerza i luzuje pierścień (czego nikt bezpośrednio chyba nie zauważa)
Jest też pewna sprawa która mnie nurtuje od dłuższego czasu, to kont wyprzedzenia zapłonu, a aktualna liczba oktanowa (wiadomo inna) Ale o tym innym razem porozmawiamy.
Ostatnio zmieniony przez pss dnia Pon 21:28, 24 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:48, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak piszesz, kąt wyprzedzenia zapłonu i jakosc paliwa też wpływa na ring flutter.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|