|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystian0120
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:16, 30 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Filtr powietrza (ten z drutami w środku) wypłukany w ekstrakcyjnej i nasączony Hipolem. Gdy iglica była na czwartym rowku, nie mogłem ustawić gaźnika - gdy już udało się, to na zimnym nie zapalał, a jak ustawiłem, że zapalał, to kopcił jak elektrownia i brakowało śruby od powietrza. Przy max odkręconej manetce nie miałem za bardzo okazji sprawdzać, ale przy solidnym dodaniu gazu dzieje się wg wyżej wymienionego schematu.
Dzisiaj zorientowałem się, że magneto trze o cewki - już je spiłowałem, ale ze względu na zmianę pogody nie zdążyłem nawet poskładać zapłonu. Spróbuję wszystko ustawić, gdy upewnię się, że nie będzie tarło i poskładam to wszystko.
Ostatnio zmieniony przez krystian0120 dnia Sob 16:17, 30 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:55, 30 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli magneto było krzywe to piłowanie go nic nie pomoże, po prostu nie nadaje się do eksploatacji. Główne centralne osie bezwładności nie będą się pokrywać dla wału i dla koła magnesowego - działać jako tako będzie ale nigdy dobrze. Chyba, że było proste -wtedy zlikwidowałeś złą przyczynę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystian0120
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:22, 30 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Magneto powinno być dobre, cała wina była po stronie cewek. Były trochę spiłowane, ale zakładając magneto na wał nie wiedziałem, że wciąż za mało. Zdjąłem magneto oraz iskrownik i spróbowałem założyć jedno na drugie - dwie cewki blokowały. Nie dało się założyć do końca, więc je spiłowałem i stator wszedł cały. Przedtem magneto obracało się z oporem, teraz kręci się lekko.
Dlaczego miałbym zlikwidować złą przyczynę? Magneto i wał proste, łożyska bez luzów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:51, 30 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Zrozumiałem, że spilowałeś magneto Nieporozumienie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:34, 31 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Próbowałeś odpalać bez filtra? Po nasączeniu filtra olejem przekładniowym trzeba go położyć w poziomie aby porządnie odcieknął. Być może tak jak piszesz brakuje mu powietrza. Jaki kolor ma świeca po przejechaniu paru kilometrów? Simson buczy podczas przyśpieszania?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
irekb
Nowicjusz
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:36, 31 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
gaźniki 16n3- bardzo ciężko się reguluje , a pod cylek 60 cm to już potrzeba wiedzy i nerwów spokojnych to co pokazałeś na zdjęciu to jest właściwie jedyny sposób regulacji ta śrubka rozbita jeśli jej nie wykręcisz nić nie zrobisz tylko nowy gaźnik wtedy polecam 16n1-11 i masz spokój na tym nie ma problemu z regulacja i o wiele lepiej chodzi z cylkiem 60 cm
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:09, 01 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nie polecam gaźnika 16n1-11, duzo pali ok. 3,5-4l (przy 50 cc) Przejście z niskich do wysokich obrotów nie jest zbyt dobre. Jak już to bing 17.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystian0120
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:19, 01 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
W kwestii gaźnika - kupiłbym pewnie Amala albo Binga, ale po pierwsze - da się wyregulować 16n3-4, po drugie - prawko w drodze, więc kasa potrzebna
EDIT: Złożyłem zapłon do kupy i wyregulowałem (1,6 mm przed GMP), założyłem dyszę 70, ustawiłem iglicę na 4 rowek i kombinuję z regulacją. Dalej rwie, ale to już chyba od filtra powietrza, bo szarpanie przenosi się na wyższe prędkości w miarę odkręcania śruby od powietrza. Jak dobrze wyczyścić filtr powietrza i czy warto za to się brać (wkład w filtrze druciany)?
EDIT2: Rozebrałem filtr powietrza i wyczyściłem w ekstrakcyjnej, potem nasączyłem olejem do mieszanki, wymieniłem filtr paliwa, założyłem dyszę 72, iglicę ustawiłem na 4, podregulowałem i jest OK. Teraz tylko drobne poprawki (o ile nie odłożę ich na koniec dotarcia) i będzie działał jak zegarek. Kolor świecy jasnobrązowy.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia.
Ostatnio zmieniony przez krystian0120 dnia Czw 19:59, 04 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|