|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysboss
Nowicjusz
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 16:18, 23 Kwi 2007 Temat postu: Rozpoławianie silnika. Krok po kroku. Zapraszam wiedzących |
|
|
mam skutera
1.stopki na bok
2. rura na bok
3. z lewej zdąc sprzęgło wyjąc co sie da i co dalej.......
powodem rozebrania jest to ze podczas odkręcania tuleji regulacyjnej od biegów, wysunąłem ten mały wałek ale juz go nie mogłem włozyc bo kuli so bie tam biegały w jaki sposób sie tam znalazły nie wiem
moze ktos zna sposób aby go nie rozpoławaic??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamo_04
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Susiec
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł
PREZES
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:19, 23 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
ja bym ci powiedział zebys najpierw silni wyciagnał z ramy a potem rozpoławiał :wink:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:45, 23 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Obejrzyj ten temat z filmem ktory podal adamo.
Istnieje mozliwosc zlozenia tych kulek bez rozpolawiania. Wyciagnij silnik z ramy, odkrec sprzeglo i mechanizm zmiany biegow. Przechyl silnik tak zeby wylecialy Ci wszystkie kulku z karterow. Powinno byc 4 malych i 3 duze na kazdy bieg (jesli masz 3 biegi to 9 duzych kulek, jesli 4 biegi to 12 duzych kulek). Najlepiej by bylo gdybys obejrzal ten film. Na nim jest pokazane ktore kulki gdzie maja isc. Posmaruj kulki smarem tak zeby nie wypadaly przy wkladaniu kolejnych.
Oczywiscie wygodniej jest rozpolowic silnik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JacekM
Stały bywalec
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 18:49, 26 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja potrzebuje rozpolowic silnik bo chce wymienic komplet simmerow oraz uszczelek... czy musze sciagac wszystkie rzeczy ze strony lewej strony (cale sprzeglo ,wybierak do biegow,kopka ??) chce dodac iz mam odkrecona prawa stone (magneto) i 10 srub ale karter nie chce wyjsc jak mam go wyjac.... nie mam sciagacza takiego jak w filmie zostal uzyty poradzcie co mam zrobic )
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 0:41, 27 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
da sie poprostu musisz popukac jakos w wal i choinke od biegow gdzie masz ta zebatke ( tak zeby tego ne uszkodzic ) i wyjdzie..musi...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:48, 27 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Pamietaj aby zdjac widelki z tego przesowanego pretu w choince. Inaczej przy rozpolawianiu powypadaja kulki.
Ja zwykle rozpolawiam silnik przykladajac go do specjalnie wycietego imadla i rozkrecam je.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Snakers
Stały bywalec
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 1172
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Witkowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:19, 19 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Podawajcie swoje sposoby na rozpoławianie i zbijanie silnika .
A w sumie to chodzi mi o to jak najłatwiej rozpołowić silnik jeśli chce wymienić sam wał. Ja znam taki sposób. Odkręca się gaźnik, kolanko, fajke, wyjmuje silnik z ramy, rozkręcam prawą kape, odkręcam cały zapłon i zębatke oczywiście i odkręcam wszystkie śruby od tamtej strony (czyli te ktore trzymają kratery). Dalej odkręcam lewą kape, odkręcam zębatke i wyjmuje z czopa wału. Następnie delikatnie pukam mlotkiem raz w czop od strony magneta a raz od strony zebtaki i w koncu kratery sie rozdzielają i można wymienić wał nie tykając przy tym skrzyni biegów ani sprzęgła. Co o tym myślicie? Dodam tylko że sam tej metody nie testowałem tylko dowiedziałem sie o niej od znajomego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gugu
Bywalec
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: chodziez
|
Wysłany: Śro 7:57, 19 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Snakers to mi sie podoba,pochwała dla znajomego,albo nieskromnie powiem mnie czytałes.Tak właśnie zrób--tak robię w zaleznosci co wymieniam,jesli wał i łozyska na nim to rozkrecam to o czym piszesz i tylko to.Powodzenia bedzie ok. Cześć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gugu
Bywalec
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: chodziez
|
Wysłany: Śro 8:07, 19 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Muszę dodać że najważniejsza jest kontrola wałka zdawczego,aby nie wychodził z lewego karteru,to w metodzie uderzanej,mysle tez ze odpowiedni wybijak pasujacy w otwór wału jest przydatny.Mankament jest a mianowicie sprzegło troche przeszkadza jezeli wciaga sie póżniej wał w lewy karter(ja robie to nakretką szczególnie wówczas jezeli wał jest po regeneracji albo polski mają tendencje schodzenia sie połówek)ale i z tym mozna sobie poradzić.Cześć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Snakers
Stały bywalec
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 1172
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Witkowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:41, 19 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
gugu napisał: | Muszę dodać że najważniejsza jest kontrola wałka zdawczego,aby nie wychodził z lewego karteru, (...) sprzegło troche przeszkadza jezeli wciaga sie póżniej wał w lewy karter(ja robie to nakretką szczególnie wówczas jezeli wał jest po regeneracji albo polski mają tendencje schodzenia sie połówek) |
Nie czaje za bardzo. Mógłbyś jaśniej? S
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|