Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozpoławianie silnika. Krok po kroku. Zapraszam wiedzących

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysboss
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 16:18, 23 Kwi 2007    Temat postu: Rozpoławianie silnika. Krok po kroku. Zapraszam wiedzących

mam skutera

1.stopki na bok
2. rura na bok
3. z lewej zdąc sprzęgło wyjąc co sie da i co dalej.......

powodem rozebrania jest to ze podczas odkręcania tuleji regulacyjnej od biegów, wysunąłem ten mały wałek ale juz go nie mogłem włozyc bo kuli so bie tam biegały w jaki sposób sie tam znalazły nie wiem
moze ktos zna sposób aby go nie rozpoławaic??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamo_04
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Susiec

PostWysłany: Pon 16:36, 23 Kwi 2007    Temat postu:

zobacz tu http://www.simsonrulez.fora.pl/viewtopic.php?t=2240
te silniki są podobne
jeżeli masz simsona sr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:19, 23 Kwi 2007    Temat postu:

ja bym ci powiedział zebys najpierw silni wyciagnał z ramy a potem rozpoławiał :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:45, 23 Kwi 2007    Temat postu:

Obejrzyj ten temat z filmem ktory podal adamo.

Istnieje mozliwosc zlozenia tych kulek bez rozpolawiania. Wyciagnij silnik z ramy, odkrec sprzeglo i mechanizm zmiany biegow. Przechyl silnik tak zeby wylecialy Ci wszystkie kulku z karterow. Powinno byc 4 malych i 3 duze na kazdy bieg (jesli masz 3 biegi to 9 duzych kulek, jesli 4 biegi to 12 duzych kulek). Najlepiej by bylo gdybys obejrzal ten film. Na nim jest pokazane ktore kulki gdzie maja isc. Posmaruj kulki smarem tak zeby nie wypadaly przy wkladaniu kolejnych.

Oczywiscie wygodniej jest rozpolowic silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JacekM
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 18:49, 26 Maj 2007    Temat postu:

Ja potrzebuje rozpolowic silnik bo chce wymienic komplet simmerow oraz uszczelek... czy musze sciagac wszystkie rzeczy ze strony lewej strony (cale sprzeglo ,wybierak do biegow,kopka ??) chce dodac iz mam odkrecona prawa stone (magneto) i 10 srub ale karter nie chce wyjsc jak mam go wyjac.... nie mam sciagacza takiego jak w filmie zostal uzyty poradzcie co mam zrobic Wink (1))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Środa Wielkopolska

PostWysłany: Nie 0:41, 27 Maj 2007    Temat postu:

da sie poprostu musisz popukac jakos w wal i choinke od biegow gdzie masz ta zebatke ( tak zeby tego ne uszkodzic ) i wyjdzie..musi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:48, 27 Maj 2007    Temat postu:

Pamietaj aby zdjac widelki z tego przesowanego pretu w choince. Inaczej przy rozpolawianiu powypadaja kulki.


Ja zwykle rozpolawiam silnik przykladajac go do specjalnie wycietego imadla i rozkrecam je.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snakers
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 1172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Witkowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:19, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Podawajcie swoje sposoby na rozpoławianie i zbijanie silnika Happy .

A w sumie to chodzi mi o to jak najłatwiej rozpołowić silnik jeśli chce wymienić sam wał. Ja znam taki sposób. Odkręca się gaźnik, kolanko, fajke, wyjmuje silnik z ramy, rozkręcam prawą kape, odkręcam cały zapłon i zębatke oczywiście i odkręcam wszystkie śruby od tamtej strony (czyli te ktore trzymają kratery). Dalej odkręcam lewą kape, odkręcam zębatke i wyjmuje z czopa wału. Następnie delikatnie pukam mlotkiem raz w czop od strony magneta a raz od strony zebtaki i w koncu kratery sie rozdzielają i można wymienić wał nie tykając przy tym skrzyni biegów ani sprzęgła. Co o tym myślicie? Dodam tylko że sam tej metody nie testowałem tylko dowiedziałem sie o niej od znajomego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gugu
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: chodziez

PostWysłany: Śro 7:57, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Snakers to mi sie podoba,pochwała dla znajomego,albo nieskromnie powiem mnie czytałes.Tak właśnie zrób--tak robię w zaleznosci co wymieniam,jesli wał i łozyska na nim to rozkrecam to o czym piszesz i tylko to.Powodzenia bedzie ok. Cześć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gugu
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: chodziez

PostWysłany: Śro 8:07, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Muszę dodać że najważniejsza jest kontrola wałka zdawczego,aby nie wychodził z lewego karteru,to w metodzie uderzanej,mysle tez ze odpowiedni wybijak pasujacy w otwór wału jest przydatny.Mankament jest a mianowicie sprzegło troche przeszkadza jezeli wciaga sie póżniej wał w lewy karter(ja robie to nakretką szczególnie wówczas jezeli wał jest po regeneracji albo polski mają tendencje schodzenia sie połówek)ale i z tym mozna sobie poradzić.Cześć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snakers
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 1172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Witkowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:41, 19 Wrz 2007    Temat postu:

gugu napisał:
Muszę dodać że najważniejsza jest kontrola wałka zdawczego,aby nie wychodził z lewego karteru, (...) sprzegło troche przeszkadza jezeli wciaga sie póżniej wał w lewy karter(ja robie to nakretką szczególnie wówczas jezeli wał jest po regeneracji albo polski mają tendencje schodzenia sie połówek)



Nie czaje za bardzo. Mógłbyś jaśniej? ConfusedS
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin