Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozregulowany zapłon
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wyderka16
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:34, 11 Sie 2010    Temat postu: Rozregulowany zapłon

Siemanko. Od niedawna zaczęło mi się coś psuć w Simsonie S51. Gdy go kupiłem, było wszystko dobrze, odpalał na kopa. Teraz jak postoi cały dzień, nie chce odpalać z kopa, a gdy odpalę na popych to nie może wkręcić się na obroty i dziwnie strzela z tłumika. Chwilę pochodzi na max przekręconej manetce, to w końcu chodzi dobrze, przejadę się 10km, to dziwnie nim szarpie i traci moc, nie ma siły jechać. Ostatnio spalił mi 2.5 litra na 40km Pomóżcie mi, i jeżeli możecie napiszcie co jest tego przyczyną. Słyszałem dużo, rozwalony kondensator, rozregulowany zapłon, zepsuta/spalona cewka. Nie wiem już sam za co mam się brać...

Przeniosłem z "Techniczne". Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:53, 11 Sie 2010    Temat postu:

Jaki masz zapłon - mechaniczny czy elektroniczny? Stawiam na mechaniczny.
To czy masz rozregulowany czy nie to żaden problem bo możesz to szybko sprawdzić.
Musisz zmierzyć czy przerywacz otwiera się 1.5-1.8 mm przed GMP.
Zakładając że gaźnik jest na 100% dobrze wyregulowany to kondensator owszem może być, możesz go wymienić ale jeszcze napisz jaka jest iskra.
Cewka zepsuta/spalona też może być ale bardziej może mieć przebicie niż spalona bo wtedy w ogóle by nie palił.
Jeżeli masz miernik to możesz zmierzyć jej opór (rezystancję)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wyderka16
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:18, 11 Sie 2010    Temat postu:

Hmmmmm. Zapłon mam z iskrownikiem, nie wiem czy w elektronicznym też występuje iskrownik, ale chyba mam mechaniczny. Dziś chciałem spróbować wyregulować zapłon ale za nic nie mogę zdjąć magneta. Da się je zdjąć bez ściągacza?
A co do gaźnika, to mam najgorszy jaki może być, kolega powiedział, że nie da się go wyregulować, można jedynie podnieść na iglicy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:39, 11 Sie 2010    Temat postu:

Iskrownik to ianczej zapłon Happy
Nie mylisz z impulsatorem?

A gaźnik to widzę masz 16N3-?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:10, 12 Sie 2010    Temat postu:

Iskrownik występuje w elektronicznym jak i w mechanicznym.
Masz taki: [link widoczny dla zalogowanych]
Czy taki : [link widoczny dla zalogowanych]?
Do ściągnięcia koła magnesowego trzeba mieć ściągacz.
Każdy gaźnik da się wyregulować, jeden łatwiej inny trudniej Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wyderka16
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:48, 12 Sie 2010    Temat postu:

Gaźnik mam chyba taki co napisał warszawa.
A iskrownik mam chyba ten z pierwszego zdjęcia... I wiecie co to może się psuć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:07, 12 Sie 2010    Temat postu:

Jaka jest iskra?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wyderka16
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:32, 12 Sie 2010    Temat postu:

Hmmm. A jak sprawdzić iskrę? (Dzięki Pustack, że mi pomagasz ;P)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wyderka16
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:28, 12 Sie 2010    Temat postu:

Sory 'Pustack', że ja taki nieogarnięty i tak o wszystko wypytuje, ale nie znam się jeszcze :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:28, 12 Sie 2010    Temat postu:

Spoko, od tego jest forum Happy
Wykręcasz świecę, ten koniec świecy który jest w fajce dajesz normalnie do fajki tak jak ma być, a drugi koniec dotykasz do masy czyli silnika, ramy. Najlepiej do żeberek cylindra, głowicy. Gdy masz to tak ustawione kopiesz w kopniak i w miejscu zaznaczonym na rysunku powinna przeskoczyć iskra:[link widoczny dla zalogowanych]
Iskra powinna być mocna i niebieska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wyderka16
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:36, 12 Sie 2010    Temat postu:

Oki, jutro jak będę w garażu to sprawdzę iskrę Happy A jak nie będzie mocna i niebieska to co się dzieje? ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wyderka16
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:53, 13 Sie 2010    Temat postu:

A więc tak, byłem w garażu sprawdzić tą iskrę. Zrobiłem tak jak mówiłeś, i co się okazało. Iskra jest drobniutka, pomarańczowa, taka jak w zapalniczkach. Któregoś dnia próbowałem coś grzebać przy magnecie (zdejmować), i trochę chyba mi się udało, bo praktycznie w ogóle nie ma oporu na kopniak. Może brak tego oporu, działa negatywnie na iskrę, a jeżeli nie to mógłbyś napisać co muszę wymienić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arnold_5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:38, 13 Sie 2010    Temat postu:

Ścieło ci klin na wale
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:48, 13 Sie 2010    Temat postu:

Tak trochę poza tematem to nie pisz swojego posta bezpośrednio pod swoim bo tego zabrania regulamin i możesz dostać ostrzeżenie. Jeżeli chcesz coś dodać użyj opcji ZMIEŃ.
A wracając do problemu to skoro iskra jest taka jak piszesz to całkiem możliwe że siadł kondensator. Mówisz że nie ma oporu przy kopaniu w kopniaka... Tego oporu nie ma jeśli masz wkręconą świecę czy wykręconą? Bo jeżeli wykręconą to nic dziwnego bo wtedy cała kompresja ucieka przez otwór świecy.
Albo jeżeli przy wkręconej świecy nie ma oporu to sprawdź czy nie ucięło Ci klina.
To na co przykręcone jest magneto to jest wał korbowy. Magento jest na nim zamocowane za pomocą śruby którą zapewne widzisz oraz jest osadzone na klinie którego część siedzi w wale część w rowku to magnecie. Żeby ściągnąć magneto musisz odkręcić tą śrubę i specjalnym ściągaczem zdjąć magneto
[link widoczny dla zalogowanych] Tym dużym gwintem wkręcasz w koło magnesowe a śrubką kręcisz wywierając nacisk na wał co powoduje odskoczenie magneta.
Jeżeli masz już zdjęte to na iskrowniku ( to na czym trzymają się cewki) odnajdź to co zaznaczyłem na czerwono: [link widoczny dla zalogowanych]

To jest kondensator. Wymontuj go i jeśli masz pod ręką to daj inny. Jeżeli nie masz to kup, na pewno się przyda, jest niedrogi.
Jeżeli to nie pomoże to się pomyśli Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wyderka16
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:20, 13 Sie 2010    Temat postu:

Pustack Wink (1) Po pierwsze to nie wiem co bym bez Ciebie zrobił Wink (1) Widzę, że sporo się znasz ;D
Wracając do tematu ;P Oporu nie było wtedy gdy sprawdzałem iskrę. Czyli świecę miałem wykręconą.
Tego ściągacza nie mam niestety Sad (1) Kupiłbym na allegro ale martwi mnie czas przesyłki Sad (1) (Myślę nad sposobem zdjęcia bez ściągacza, ale podobno jest ryzyko pokrzywienia/uszkodzenia wału).
Tak mi się wydaję, że to kondensator. Dzwoniłem do kolegi, opisałem mu problem (dużo pali, przy dłuższym postoju nie odpala z kopa, muszę na popych i przy tym strzela z tłumika). Powiedział, że prawdopodobnie zepsuta cewka lub kondensator.
Aaaaaa i dzięki za radę z tym postem co napisałem 1 pod drugim Wink (1) Po prostu nie wiedziałem, że zabrania tego regulamin Happy


Ostatnio zmieniony przez Wyderka16 dnia Pią 23:56, 13 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin