|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wyderka16
Nowicjusz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:34, 11 Sie 2010 Temat postu: Rozregulowany zapłon |
|
|
Siemanko. Od niedawna zaczęło mi się coś psuć w Simsonie S51. Gdy go kupiłem, było wszystko dobrze, odpalał na kopa. Teraz jak postoi cały dzień, nie chce odpalać z kopa, a gdy odpalę na popych to nie może wkręcić się na obroty i dziwnie strzela z tłumika. Chwilę pochodzi na max przekręconej manetce, to w końcu chodzi dobrze, przejadę się 10km, to dziwnie nim szarpie i traci moc, nie ma siły jechać. Ostatnio spalił mi 2.5 litra na 40km Pomóżcie mi, i jeżeli możecie napiszcie co jest tego przyczyną. Słyszałem dużo, rozwalony kondensator, rozregulowany zapłon, zepsuta/spalona cewka. Nie wiem już sam za co mam się brać...
Przeniosłem z "Techniczne". Syzyf
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:53, 11 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jaki masz zapłon - mechaniczny czy elektroniczny? Stawiam na mechaniczny.
To czy masz rozregulowany czy nie to żaden problem bo możesz to szybko sprawdzić.
Musisz zmierzyć czy przerywacz otwiera się 1.5-1.8 mm przed GMP.
Zakładając że gaźnik jest na 100% dobrze wyregulowany to kondensator owszem może być, możesz go wymienić ale jeszcze napisz jaka jest iskra.
Cewka zepsuta/spalona też może być ale bardziej może mieć przebicie niż spalona bo wtedy w ogóle by nie palił.
Jeżeli masz miernik to możesz zmierzyć jej opór (rezystancję)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wyderka16
Nowicjusz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:18, 11 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Hmmmmm. Zapłon mam z iskrownikiem, nie wiem czy w elektronicznym też występuje iskrownik, ale chyba mam mechaniczny. Dziś chciałem spróbować wyregulować zapłon ale za nic nie mogę zdjąć magneta. Da się je zdjąć bez ściągacza?
A co do gaźnika, to mam najgorszy jaki może być, kolega powiedział, że nie da się go wyregulować, można jedynie podnieść na iglicy...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:39, 11 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Iskrownik to ianczej zapłon
Nie mylisz z impulsatorem?
A gaźnik to widzę masz 16N3-?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:10, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Iskrownik występuje w elektronicznym jak i w mechanicznym.
Masz taki: [link widoczny dla zalogowanych]
Czy taki : [link widoczny dla zalogowanych]?
Do ściągnięcia koła magnesowego trzeba mieć ściągacz.
Każdy gaźnik da się wyregulować, jeden łatwiej inny trudniej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wyderka16
Nowicjusz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:48, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Gaźnik mam chyba taki co napisał warszawa.
A iskrownik mam chyba ten z pierwszego zdjęcia... I wiecie co to może się psuć?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:07, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jaka jest iskra?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wyderka16
Nowicjusz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:32, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Hmmm. A jak sprawdzić iskrę? (Dzięki Pustack, że mi pomagasz ;P)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wyderka16
Nowicjusz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:28, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Sory 'Pustack', że ja taki nieogarnięty i tak o wszystko wypytuje, ale nie znam się jeszcze :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:28, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Spoko, od tego jest forum
Wykręcasz świecę, ten koniec świecy który jest w fajce dajesz normalnie do fajki tak jak ma być, a drugi koniec dotykasz do masy czyli silnika, ramy. Najlepiej do żeberek cylindra, głowicy. Gdy masz to tak ustawione kopiesz w kopniak i w miejscu zaznaczonym na rysunku powinna przeskoczyć iskra:[link widoczny dla zalogowanych]
Iskra powinna być mocna i niebieska.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wyderka16
Nowicjusz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:36, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Oki, jutro jak będę w garażu to sprawdzę iskrę A jak nie będzie mocna i niebieska to co się dzieje? ;p
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wyderka16
Nowicjusz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:53, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A więc tak, byłem w garażu sprawdzić tą iskrę. Zrobiłem tak jak mówiłeś, i co się okazało. Iskra jest drobniutka, pomarańczowa, taka jak w zapalniczkach. Któregoś dnia próbowałem coś grzebać przy magnecie (zdejmować), i trochę chyba mi się udało, bo praktycznie w ogóle nie ma oporu na kopniak. Może brak tego oporu, działa negatywnie na iskrę, a jeżeli nie to mógłbyś napisać co muszę wymienić?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arnold_5
Nowicjusz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:38, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ścieło ci klin na wale
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:48, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Tak trochę poza tematem to nie pisz swojego posta bezpośrednio pod swoim bo tego zabrania regulamin i możesz dostać ostrzeżenie. Jeżeli chcesz coś dodać użyj opcji ZMIEŃ.
A wracając do problemu to skoro iskra jest taka jak piszesz to całkiem możliwe że siadł kondensator. Mówisz że nie ma oporu przy kopaniu w kopniaka... Tego oporu nie ma jeśli masz wkręconą świecę czy wykręconą? Bo jeżeli wykręconą to nic dziwnego bo wtedy cała kompresja ucieka przez otwór świecy.
Albo jeżeli przy wkręconej świecy nie ma oporu to sprawdź czy nie ucięło Ci klina.
To na co przykręcone jest magneto to jest wał korbowy. Magento jest na nim zamocowane za pomocą śruby którą zapewne widzisz oraz jest osadzone na klinie którego część siedzi w wale część w rowku to magnecie. Żeby ściągnąć magneto musisz odkręcić tą śrubę i specjalnym ściągaczem zdjąć magneto
[link widoczny dla zalogowanych] Tym dużym gwintem wkręcasz w koło magnesowe a śrubką kręcisz wywierając nacisk na wał co powoduje odskoczenie magneta.
Jeżeli masz już zdjęte to na iskrowniku ( to na czym trzymają się cewki) odnajdź to co zaznaczyłem na czerwono: [link widoczny dla zalogowanych]
To jest kondensator. Wymontuj go i jeśli masz pod ręką to daj inny. Jeżeli nie masz to kup, na pewno się przyda, jest niedrogi.
Jeżeli to nie pomoże to się pomyśli
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wyderka16
Nowicjusz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:20, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Pustack Po pierwsze to nie wiem co bym bez Ciebie zrobił Widzę, że sporo się znasz ;D
Wracając do tematu ;P Oporu nie było wtedy gdy sprawdzałem iskrę. Czyli świecę miałem wykręconą.
Tego ściągacza nie mam niestety Kupiłbym na allegro ale martwi mnie czas przesyłki (Myślę nad sposobem zdjęcia bez ściągacza, ale podobno jest ryzyko pokrzywienia/uszkodzenia wału).
Tak mi się wydaję, że to kondensator. Dzwoniłem do kolegi, opisałem mu problem (dużo pali, przy dłuższym postoju nie odpala z kopa, muszę na popych i przy tym strzela z tłumika). Powiedział, że prawdopodobnie zepsuta cewka lub kondensator.
Aaaaaa i dzięki za radę z tym postem co napisałem 1 pod drugim Po prostu nie wiedziałem, że zabrania tego regulamin
Ostatnio zmieniony przez Wyderka16 dnia Pią 23:56, 13 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|