 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimsonS51byBarti
Nowicjusz

Dołączył: 05 Sty 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:24, 05 Sty 2015 Temat postu: Simson co jakiś czas przerywa :/ |
|
|
Hej proszę pomóżcie ! Mam Simsona Comfort z 1982 r. Po kapitalce.. Sprowadziłem gaźnik z Niemiec jestem 100 % na niego pewny ! A problemem jest to że co jakiś czas Simson gaśnie, nie ma możliwości przegazowania, nic.. Po kopnięciu pare razy, rakieta ! Pięknie chodzi, zrywny i w ogóle ... Dodam że mam bardzo starą cewkę bo na nowej wcale nie chodził a palenie nówka Pomóżcie ..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skibonzo
Bywalec

Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:18, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdź kranik czy paliwo leci, świece czy nie zaspawana albo coś wpadło między elektrody, czy w baku albo gaźniku jest woda, czy fajka nie i przewód wysokiego napięcia nie gubi iskry.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:22, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Na nowej cewce nie chodzi?? Trochę to dziwne, a ma iskrę na tej nowej cewce?, ja bym na początku sprawdził układ zapłonowy- wyprzedzenie zapłonu, kondensator, przewód wysokiego napięcia, fajka, . Potem wyczyściłbym gaźnik,- niemiecki tez potrafi się zanieczyścić
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimsonS51byBarti
Nowicjusz

Dołączył: 05 Sty 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:22, 06 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Przewód z fajką kupiłem.. Świecę czyściłem.. Gaźnik regerenowany od Niemieckiego speca .. (Stary gaźnik ale z nowymi elementami w środku) Na nowej cewce ujedziesz pół kilometra, zgaśnie i odpalasz na pycha bo inaczej ni da rady .. Palenie rok temu całe wymieniane .. Tylko 700 kilometrów zrobione..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mlodywedkarz
KIEROWNIK

Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wąsosz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:13, 06 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Mój też kiedyś gasł. Przyczyna była banalna. Przerwa 0,4 mm była za duża. Zimny palił, ciepły miał problem z paleniem jedynie na pych. Teraz na 0,3 mm działa jak żyleta. Sprawdź u siebie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:01, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Te gaśnięcia i brak możliwości uruchomienia silnika na starter po rozgrzaniu jest normalnie powtarzającą się zmorą wielu użytkowników. Dałem chłopcom w domu do jeżdżenia simka i przez sezon tak mieli że po silnym rozgrzaniu też jak zgasł to na starter nawet nie chciał się odezwać, a na pycha dopiero po silniejszym pchnięciu dał się uruchomić. Regulacje zawsze wedle katalogu i jestem pewien że nie domaganie jest winą ze strony zapłonu. Po sezonie dwa lata temu pomalowałem simka i po ponownym jego uzbrojeniu zamieniłem przewody na cewce WN i kłopot minął.
Przypuszczam że cewki zbyt mocno się grzały (przy tamtym podłączeniu) co powodowało spadek ich wydajności przy rozruchu na starter.
To jest oczywiście tylko domysł nie poparty pomiarami. Kiedyś chciałem się bawić w powrót do starego podłączenia w celu przetestowania, jednak instalację mam tak kapitalnie wykonaną i pieczołowicie że szkoda mi tego dotykać.
Jeszcze taka mała rada jak ktoś nie wie? to niech nigdy nie czyści świec szczotką stalową, co prawda z rzadka ale zdarza się uszkodzić wewnętrzny izolator.
Ostatnio zmieniony przez pss dnia Śro 14:05, 07 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murarz
KIEROWNIK

Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:45, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Nico_Grant napisał: | Na nowej cewce nie chodzi?? |
Wiesz jak to jest teraz z jakością wykonania. Ja też tak miałem, że na nowej świrował i gasł. Ostatecznie na jej miejsce dałem jakąś cewkę świetlną, która była pod ręką.
Trochę głupie pytanie ode mnie: gaźnik po założeniu regulowałeś tak? Bo nie jeden już zamontował po regeneracji i był zdziwiony, że Simson nie chce jeździć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimsonS51byBarti
Nowicjusz

Dołączył: 05 Sty 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:09, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Wyregulowałem bo chodził na wysokich obrotach na jałowym biegu. Zmniejszyłem jedną śrubką i chodzi jak należy... Tylko te przerywanie co jakiś czas.. Zmienię świecę.. Sprawdzę przerwę.. Jak już to zajrzę do zapłonu i dam znać Dzięki wszystkim !
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|