|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
turbogt10
Nowicjusz
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:15, 29 Sie 2014 Temat postu: Simson sr50remont . |
|
|
Witam wszystkich. Mam taki problem z moim simsonkiem sr50skuterkiem. Kupilem go około pół roku temu wszystko wyregulowalem , ładnie pali nie ma z tym problemu z wkrecaniem na obroty tez. Gdy rano po nocy siadam na niego jak jest zimny to goni prawie jak WSK. Jak się rozgrzeje 3-4 km to dużo jest słabszy. Na prostej drodze to bardzo ciężko mu osiągnąć v max a lekko pod górkę (bardzo delikatnie) to v max jest niemożliwy. Na 4 biegu 1\3 manetki i dalej nie da rady. Tak samo jak redukuje z 4 na 3 to vmaxa nie osiągnęła na 3 biegu. Podejrzewam przegrany cylinder, zle dotarcie go , lub remont ktoś robił na częściach za 50zł kmplt.czyli tłok firmy tłok. Co radzicie jak to wymienić jakiej firmy może wstawić cos więcej jak 50ccm . ?? Pomoście koledzy.pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:51, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Możliwe że jest przytarty tłok- najlepiej zdjąć cylinder i zobaczyć. Poza tym
sprawdź czy gdzieś nie łapie lewego powietrza- nieszczelność gaźnik-cylinder, cylinder-kartery, simmeringi, połówki karterów.
Potem sprawdź układ zapłonowy- cewka po rozgrzaniu może mieć przebicie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
turbogt10
Nowicjusz
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:36, 30 Sie 2014 Temat postu: Simson sr50remont . |
|
|
Część. Ale jak sprawdzić czy jest przytarty tłok.? Wczoraj zdjalem głowice tylko na chwile bo nie miałem czasu na więcej to cylinder jest gładki bez ryski , ale na denku tłoka osadził się nagar duzo jego jest. I w głowicy w tej komorze spalania tez nagar. Wiec ja myślę tak : i tak i tak chce zmienić cylinder i tłok , ale chce cos większego ale żeby tylko nie rozwiercac karterow . dopiero jak wszystko kupiec uszczelki gaznik cyl ,cyl kartery, glowica cyl. I wszystko złoże jak nie będzie lepiej to bedesie bawił z simerami itd.poradzcie mi co tam włożyć i jakiej firmy a nie zebygowno.pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:03, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Musisz obejrzeć boczną, cylindryczną część tłoka- tam będą widoczne ew. ślady przytarcia. Trzeba też zdjąć cylinder (nie tylko głowice) aby to zobaczyć. Jak chcesz wymieniać cylinder i tłok na większy bez rozwiercania karterów, to max 60 cm3, ilość kanałow, gaźnik i wydech mają wpływ na charakterystykę silnika- sam musisz zdecydować czy chcesz mieć wysokoobrotowy silnik o wyższej mocy (palący więcej paliwa, mający mało siły na wolnych obrotach, gdzie istnieje spore ryzyko zatarcia tłoka przy wysokich obrotach oraz innych awarii spowodowanych większą mocą i obrotami) czy nieco mniej mocy ale większą elastyczność w całym zakresie obrotów.
Co do awarii twojego Simsona, też miałem w moim takie objawy, winne były nieszczelne simmeringi, wymieniłem (bardzo się je prosto wymienia, nie trzeba rozpoławiać silnika) i było ok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
turbogt10
Nowicjusz
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:31, 30 Sie 2014 Temat postu: Simson sr50remont . |
|
|
Co do Sumerów to wiem ze łatwo się wymienia nie raz to robilem.jeżeli mam wybrać to chodzi mi o to by był tak jak napisales elastyczny. A teraz mam tak z z Gorki to goni ładnie , a delikatnie pod górkę to 40km\h max... Wiec chce i tak to wymienić wszystko, tylko jak 60ccm to powiedzie mi skąd to kupić bo wole kupić cos lepszego jak gówno pól tańsze. I tez słyszałem ze 50 a 60 to malo co się różni czy to prawda. Dzięki za pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:10, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o uzyskanie większej mocy i utrzymania elastyczności silnika (mocy i momentu obrotowego na niskich obrotach), to najlepszym rozwiązaniem będzie jednak zwiększenie pojemności do 70 lub 80 cm3, w tym przypadku trzeba wyfrezować nieco większy otwór w połówkach karterów- tuleja cylindra , której część wchodzi w kartery, ma za dużą średnice. Jeśli i tak chcesz to wszystko wymieniać i robić większy remont, to myślę że powiększenie otworu na tuleje cylindra w karterach nie będzie problemem, dwie połówki karterów trzeba dać do frezera- zrobi to profesjonalnie za niewielka opłatą (choć zdarzało się że ktoś Dremlem potrafił sam to zrobić). Jako dostawce setów cylinder-tłok polecam Jackmotors.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|