 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MineVeriu
Nowicjusz

Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:03, 16 Lut 2016 Temat postu: Słaby simek |
|
|
Witajcie, mam simsona s51 Enduro. Problem polega na tym, że ma on mało mocy, a i prędkość jest kiepską bo ok. 45 km/h. Co do mocy no niby jeździ ale na czwórce pod lekką górkę (asfalt) już nie wjadę. Często przy wietrze w twarz ciężko ma się rozbujać. W Nowym gaźnik igloo na Max ustawiona. Dodam, że simek przeszedł kapitalny rwmont jakiś rok temu chyba na wielkanoc. Poskladany Na oryginalnych częściach (tzn. MZA). Łożyska SKF. I wał korbowy tuningowy z gmoto. Remont wyniósł mnie 890zł. Poprawiony został także wizualnie. A i jeszcze jedno sprzęgło nie działa poprawnie. Próbując wyregulować je na kierownicy albo ciągnie albo się ślizga, zero jakiegokolwiek kompromisu. Z góry dziękuję za pomoc.
Mogę podejrzewać nieszczelność pod głowicą (jej nie wymieniałem)? Pomiary wynosiły 8,5-9at, podczas gdy kolega na dojechanym simku miał 10.
Czy na wale tuningowy MZA z wypelniaczami powinienem odczuć przyrost, mocy wyższe obroty? Czy mogę zamontować na ten wał cylinder 70(lecz na to raczej się nie zanosi bo mam nową 50)?
Ostatnio zmieniony przez MineVeriu dnia Wto 23:26, 16 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:11, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdź ustawienie zapłonu, przerwy i gaźnika. Jaki kolor ma świeca? Czy są mokre ślady pod głowicą lub cylindrem?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MineVeriu
Nowicjusz

Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:29, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Świeca jest brunatna raczej nie zalewa simsonek na wolnych obrotach pyrka jak MZ. Pod głowicą latem kiedyś było coś mokrego i nakleilo się sporo piachu ale ostatnimi czasy nie widuję tego.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:56, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Więc wygląd świecy nie jest właściwy- prawdopodobnie za dużo paliwa w mieszance lub za późny zapłon (lub za duża przerwa na platynach), - jeśli są gdzieś wilgotne ślady- to pewne że jest nieszczelność- wymienić uszczelki lub (i) splanować odpowiednie powierzchnie. Nie ma tak, że kiedyś było -samo nie zniknie - trzeba zrobić.
Ostatnio zmieniony przez Nico_Grant dnia Śro 0:43, 17 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MineVeriu
Nowicjusz

Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 1:25, 17 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Świecę jak pamiętam zawsze taką miałem. Myślę, że najlepiej będzie jak wryreguluję zapłon. Na paliwie nie oszczędzam, wolę żeby skopcil sobie, ale ma iść. Iglica prawie na maksa jest przestawiona. Mam zapłon elektroniczny. Przedmuch na głowicy może mieć z powodu nowego cylindra, może nie dopasowała się tak jak powinna. A lewe powietrze skądś może jeszcze brać?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:12, 17 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Za bogata mieszanka jest szkodliwa dla silnika- ma słabsze osiągi, zapiekają się pierścienie tłokowe, świece nie są wieczne- mogą się popsuć w trakcie eksploatacji (mikropęknięcia izolatora). Lewe powietrze zazwyczaj z nieszczelnej uszczelki pod cylindrem, simmering na wale, nieszczelna komora korbowa, uszczelka króciec-cylinder, przewód gaźnik-filtr powietrza.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MineVeriu
Nowicjusz

Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:08, 17 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jak sprawdzić czy jest przedmuch pod głowicą? Lepiej kupić nową głowicę (koszt ok.45 zl) czy może planować? Jeśli splanuję głowicę to zmniejszy się komora spalania, i zwiększy sprężanie czy wówczas od czuję różnicę w mocy?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:33, 17 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli to 45 zł to lepiej kupić nową. Na styku głowicy i cylindra nie ma prawa być żadnych wilgotnych plam. Przy większych przedmuchach są one słyszalne w czasie pracy silnika.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MineVeriu
Nowicjusz

Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:43, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Witajcie wróciłem do domu i ściągnąłem głowicę i uszczelkę pod głowicą, wyczyściłem wszystko (znowu były tłuste plamy) i złożyłem z powrotem dociągając mocniej głowicę. Załączam zdjęcia uszczelki pod głowicą. To tak ma wyglądać? Mogę wyjąć tą uszczelkę i śmigać bez niej?
[link widoczny dla zalogowanych]
I tu drugie pytanie mam iglicę ustawioną na przed ostatni ząbek. Czy jeśli zmniejszę ilość paliwa (mieszanka będzie uboższa) to poprawią się osiągi? Pytam bo tak mi napisałeś wcześniej.
Ostatnio zmieniony przez MineVeriu dnia Sob 14:44, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HubertSR50
Bywalec

Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:53, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Fabrycznie nie było uszczelki.
Splanuj delikatnie głowicę na szybie jeśli są przedmuchy i złóż bez uszczelki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Sob 15:39, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Spróbuj ściągnąć tłumik a zostaw samo kolanko, będzie głośno ale przejedź się i zobacz czy masz więcej mocy, czy nie "trzyma" go syf w tłumiku, ja kiedyś miałem bardzo zabity, z 20 lat pewnie nikt do niego nie zaglądał.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan

Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:25, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Miałem taką samą sytuację xD oryginalny tłumik był zaspawany więc jebut bo boszką przy przerabianiu na SP04. Okazało się że w środku była centymetrowa warstwa sadzy xd twarda skorupa która nie poddała się nawet podwójnej zalewie z kreta. Po wyczyszczeniu od razu jakoś lepiej zaczął chodzić xd
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|