 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BlackShaggy
Nowicjusz

Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:15, 02 Lip 2014 Temat postu: Stukanie w silniku na jedynce |
|
|
Dobry wieczór
Mój motorek:
Simson S51 B1-4
Platynki, przerywacz, 6V
Gźnik 16N1-11
Na początku chciałbym napisać, że nie znam się zupełnie na mechanice.
Krótka historia.
Sprowadziłem simsona z 1984 roku. Przebieg 11k. Simson nie był praktycznie używany od 2 lat. Wcześniej niedzielne jazdy do kościoła itp. Odpala na jednego kopa, na luzie chodzi pięknie, równo i się nie dławi. Zrobiłem nim do tej pory jakieś 100km. Zamówiłem opony Heidenau K30 i dziś przy pomocy mechanika wymieniliśmy (stare miały tyle ile motorek w dowodzie )
W czym problem ?
Dziś zwróciłem uwagę, że na jedynce jak ruszam z silnika dochodzi takie dziwne stukanie. Równomierne, delikatne i niegłośne. Na luzie jak jadę przy małej prędkości również. Na wyższych biegach wszystko w porządku i cisza. Oczywiście tych dźwięków wcześniej nie było. Udałbym się do jakiegoś mechanika z krwi i kości, ale żadnego w trójmieście i okolicach od simsona nie znam. Martwić pewnie jest się czym, bo nie powinny żadne dziwne dźwięki wydobywać się z silnika.
Czy macie jakieś pomysły ?
PS. czy po zmianie opon, możliwe, żeby spadło V max ? stare były sparciałe, a tylnia łysa bez bieżnika. Zanotowałem wyraźny spadek prędkości o jakieś 5-10km/h.
Pozdrawiam,
BlackShaggy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:20, 03 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Zdejmij lewą pokrywę silnika i sprawdź czy zębatka łańcucha nie ma luzu na wałku ? Być może jest wyrobiona i stąd te dziwne stuki.
A co do Vmax to na pewno napchałeś odpowiednią ilość powietrza?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BlackShaggy
Nowicjusz

Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:42, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Wybaczcie, że tak późno odpisuję, ale byłem zajęty magisterką. Wina z V max i stukaniem z silnika wynikała z źle zamontowanego tylnego koła. Przerwa od jednego wahacza do opony była mniejsza niż 5 cm, a do drugiego większa niż 5,5 cm. Koło było krzywo ustawione co było widać gołym okiem. Do tego łańcuch był strasznie naciągnięty.
Poluzowałem łańcuch, ustawiłem równo koło i wszystko wróciło do normy.
Męczyło mnie, że wynikło to po wymianie opon, więc szukałem przyczyny w tym kierunku.
Mam nadzieję, że moja sytuacja pomoże kiedyś innym osobom.
Pozdrawiam,
BlackShaggy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|