Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Świeca zaolejona

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knapik911
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kochanowice niedaleko Czestochowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:48, 21 Paź 2011    Temat postu: Świeca zaolejona

Elo mam problem ze świeca jak pisałem nie dawno w innym poście.
Ustawiałem zapłon jest ustawiony idealnie lecz gdy jeździłem simsonem po okolicy nic mi się nie działo tylko jak dojeżdżałem do domu to simson mi zaczął przerywać (jak dałem full manetkę to tak przdekał) i w końcu zgasł,,,
wykręciłem świece patrze a ona cala jakby zaolejona kurde no nie wiem co jest grane przerwę mam na 0.40 według szczelinomierza jak daje większą przerwę na świecy to w ogóle nie zapala... podczas jazdy simson nie kopci
no nie kopci trochę wiadomo że kopci ale nie dużo tak jak standardowy motorek powiem. Dziś zrobiłem mały test w garażu wyczyściłem świece ładnie wkręciłem ją do głowicy odpaliłem sima i sobie pykał na małych obrotach sam po 10min wykręciłem świece i była zaolejona no nie wiem co mam robić proszę o pomoc zrobiłem parę fotek tej świecy po tym przepaleniu w simsonie nie są za dobrej jakości ale może coś wam to pomożeWink (1)


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[/b]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Pią 14:37, 21 Paź 2011    Temat postu:

wymień simering bo dostaje się olej do cylka i kopci
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:58, 21 Paź 2011    Temat postu:

Jakaś mania ostatnio z tymi simmeringami: wymiana uszczelniacza, to recepta na wszystko :/ .
Przy czym rzadko kiedy to pomaga i nikt nie wie, jak sprawdzić jego stan przed wymianą.
Zacznij od regulacji gaźnika, bo być może masz za bogatą mieszankę: położenie iglicy, śruby regulacji mieszanki, wielkość dysz, działanie ssania.

P.S. na fotkach nic nie widać poza czarną plamą. Jeśli aparat/komórka nie łapie ostrości, to wystarczy przed obiektyw dać lupę/okulary i zrobić kilka fotek z różnej odległości.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 15:04, 21 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knapik911
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kochanowice niedaleko Czestochowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:08, 21 Paź 2011    Temat postu:

dzieje mi sie to tylko na wolnych obrotach zauważyłem a tak w jeździe to zależy jaki dystans do pokonania jest... a co do tych simeringów to raczej to nie będzie bo przecież jak by olej brał to by kopcił tez a on kopci jak normalny motorek...
a i na regulacji gaźnika się nie znam wiec trochę jakby kłopot jest:/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawex09
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamosc
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:39, 21 Paź 2011    Temat postu:

odezwij sie na gg to ci pomoge Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:49, 21 Paź 2011    Temat postu:

A jaki olej stosujesz do mieszanki. Ja jak stosowałem mikxol to tez mi się tak działo, a jak przeszedł na olej husqvarny LS to odrazu lepiej prawie w ogóle nie czyszczę świecy i jest dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knapik911
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kochanowice niedaleko Czestochowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:09, 21 Paź 2011    Temat postu:

Olej ORLEN, 2T Semisynthetic taki leje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:11, 21 Paź 2011    Temat postu:

To powinien być dobry. A w jakim stosunku lejesz olej do benzyny ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knapik911
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kochanowice niedaleko Czestochowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:16, 21 Paź 2011    Temat postu:

no 1:50
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:23, 21 Paź 2011    Temat postu:

knapik911 napisał:
na regulacji gaźnika się nie znam wiec trochę jakby kłopot jest:/

To pozostaje oddać motor do fachowca albo spróbować samemu na podstawie instrukcji gaźnika typu 16N1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knapik911
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kochanowice niedaleko Czestochowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:35, 21 Paź 2011    Temat postu:

fachowca w mojej okolicy dobrego nie znajdziesz wiec wole sam działać


Syzyf dzięki tobie jutro reguluje gaźnik dowiedziałem się co i jak się reguluje:)Happy
aaa i teraz mi sie przypomniało że jak jest ta śruba mieszanki biegu jałowego ja ją mam WKRĘCONĄ NA MAXA . w tej książce pisze że ZBYT MOCNE DOKRĘCENIE ŚRUBY BIEGU JAŁOWEGO MOŻE POWODOWAĆ PRZETŁUSZCZENIE mieszanki!Wide grin
Więc może z tego się wzięła ta ZAOLEJONA ŚWIECA??


Ostatnio zmieniony przez knapik911 dnia Pią 23:51, 21 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Sob 7:30, 22 Paź 2011    Temat postu:

tak to może być przyczyną, wydaje mi się ze to chyba to
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:18, 22 Paź 2011    Temat postu:

Niestety tłumaczenie tych instrukcji na polski pozostawia sporo do życzenia i widać jasno, że tłumacz mało rozumiał z tego, co czyta.
Przetłuszczenie Wide grin mieszanki, to oczywiście wzbogacenie.

Są tam też inne "kwiatki", jak "Śruba ograniczająca służy do regulacji momentu obrotowego przepustnicy (6)".
Powinno być raczej coś takiego "Śruba (6) służy do ustawienia szczeliny powietrznej pod przepustnicą, co umożliwia ustawienie obrotów biegu jałowego" ([link widoczny dla zalogowanych] )).
Ale lepsze to niż nic, przynajmniej są czytelne rysunki.

Skoro masz tą śrubę (6) wkręconą do końca, to masz pewnie nadmiernie wzgobaconą (w paliwo) mieszankę, co skutkuje czarnym nalotem na świecy.
Na marginesie: trzeba pamiętać, że regulacja śrubą składu mieszanki (6) w gaźniku 16N1 jest całkowicie odwrotna, niż w 16N3.
W 16N1 wykręcając śrubę, zubożamy mieszankę ponieważ zwiększamy dopływ powietrza.
W 16N3 wykręcając śrubę, wzbogacamy mieszankę, ponieważ zwiększamy dopływ paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knapik911
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kochanowice niedaleko Czestochowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:43, 22 Paź 2011    Temat postu:

Panowie po dzisiejszej "regulacji" jak na razie jest dobrze:D
jeździłem dziś simsonem i wykręciłem świece i miała kolor taki "Ceglany, kawa z mlekiem) wiec to chyba dobrze juz jest:))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin