 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Wto 16:06, 17 Lip 2012 Temat postu: Ustawianie zapłonu |
|
|
Panowie pomocy zawsze ustawiałem zapłon na "chybił trafił" i było względnie jednak jest to nie odpowiednio a żadne opisy ani tłumaczenia jak to zrobić nie docierają do mnie. Czytałem setki postów i no nie rozumie widziałem tez filmik na YT ale koleś zrobił mi wodę z mózgu bo namieszał tylko ;p. Może mi ktoś opisać jak to zrobić poprawnie tylko w najprostszy sposób w jaki można. Dodam że teraz simson po mojej korekcie nie odpala a wcześniej strzelał z tłumika.
A zaczęło się tak, że simson w drodze zaczął zamulać jak chciałem szybciej pojechać dojechałem nim z prędkością slimaka do domu na biegu 2 potem strzelał z tłumika na wolnych jak odgazowałem.
Przy okazji Stefan masz może już ten filmik bo simson już 2 tygodnie niemalże stoi :P
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toncio20
Simson Fan

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BYCINA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:14, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
ustawiasz tlok w gmp.zaznaczasz markerem na karterze i magnecie kreski,odczytujesz wymiar na suwmiarce,dodajesz 1,8 do tego wymiaru(dla cylka 50 i 60),cofasz(w lewo krecac magnetem)o ten wymiar i zaznaczasz kreski.w tym miejscu przerywacz powinien sie otwierac.jesli tak nie jest to odkrecasz stator i regulujesz tak dlugo az bedzie odpowiednio.nastepnie wracasz do gmp i ustawiasz przerwe miedzy platynkami 0,4 mm.i powinno byc git.dla innych pojemnosci wartosci musisz poszukac.a tak wogole to jakiego masz sima?jesli post nie trafiony to sorki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Wto 17:49, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
s51 tradycyjne 50 cm enduro
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:04, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ale masz platynowca czy elektronika?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Wto 21:47, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
platyny I sprawiają mi problem wiem jak zmierzyć GMP ale potem nie wiem jak kręcić iskrownik
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:05, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
zrob tak jak toncio mówi, bardzo dobrze to opisał.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:56, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Wykręcasz świece wkładasz tam czujnik zegarowy (jak nie masz to np śrubokręt) kręcisz magnetem w prawo... wyczuj gmp. Wtedy poluzuj śrubkę przerywacza, weź do ręki szczelinomierz i otwórz listek 0,4. Wsadź pomiędzy styki platynek. szczelinomierz ma wchodzić z delikatnym oporem pomiędzy platyny. Dopuszczalna wartość to 0,4 - 0,5mm. Kiedy już ustawisz przerwę to cofnij magneto w lewo o wartość np 1.8mm (do tego celu użyj czujnika zegarowego) a jak nie masz to suwmiarki. Wiesz jak ustawić to suwmiarką? w gmp wkładasz głębokościomierz suwmiarki i odczytujesz wartość do tego dodajesz np +1.8mm następnie cofasz magneto w lewo. Teraz naklej sobie kawałek taśmy malarskiej. Zaznacz pozycję kiedy następuje wspomniane wyżej 1.8mm... chodzi o to aby znaki na magnecie i karterze się zgrały kiedy następuje dana wartość. Teraz odłącz kabelek od przerywacza i zrób tak aby on nie dotykał elementów iskrownika. Pod przerywacz możesz podłączyć np multimetr który jest wyposażony w sygnał dźwiękowy. A jak nie masz to żaróweczka+bateria+kabelek... i regulujesz statorem. W lewo zapłon się przyspiesza a w prawo opóźnia. Kiedy jest przykładowe 1.8mm żaróweczka ma przestać świecić. Ale to tylko książkowe wartości. Nie jest nigdzie powiedziane ,że po takim zabiegu silniczek będzie palił pięknie. To tylko kluczowe ustawienia od których zaczynamy dalszą korektę w razie konieczności.
Edit: tu masz prosty schemacik --->
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Kiedy styki platyn są zwarte to żarówka świeci. Kiedy są rozwarte to żarówka nie świeci... zrób tak aby np na wartości 1.8 żaróweczka przestawała świecić.
Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Śro 0:21, 18 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toncio20
Simson Fan

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BYCINA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:12, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
andikss ma racje.pierw przerwa na platynach a pozniej regulacja statorem.pisalem w pospiechu.sorki.i super ci to rozrysowal.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toncio20
Simson Fan

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BYCINA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:38, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
I jak panie poprawna pisownia-ustawiłeś ten zapłon?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Śro 22:02, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
toncio20 napisał: | I jak panie poprawna pisownia-ustawiłeś ten zapłon? |
I Kto tu prowokuje Nie jeszcze nie ale temat bardzo mi się przydał, pookładałem sobie w głowie co i jak. Najprawdopodobniej w sobotę się za to zabiorę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:45, 19 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
toncio20 napisał: | ustawiasz tlok w gmp(...) cofasz (w lewo krecac magnetem) |
stasiu007 napisał: | zrob tak jak toncio mówi, bardzo dobrze to opisał. |
Andikss51 napisał: | cofnij magneto w lewo o wartość np 1.8mm |
Obracanie magnetem w lewo podczas sprawdzania momentu rozwarcia styków albo wyznaczania położenia tłoka czujnikiem zegarowym/suwmiarką jest nieprawidłowe, ponieważ wał w pracującym silniku obraca się w prawo. Przy obracaniu w lewo ewentualne luzy w układzie korobowym spowodują, że inne będzie ustawienie wału przy położeniu tłoka np.1,8mm przed GMP podczas obrotu w lewo, a inne przy obracaniu w prawo.
Powinno się robić tak:
- najpierw obrócić magneto mocno w lewo, aby przekroczyć moment zwarcia styków
- teraz obracając je powoli w prawo "wyłapać" moment rozwarcia styków przerywacza albo położenia tłoka. Dzięki temu wyeliminuje się wpływ luzów na pomiar.
O wyssanej z brudnego palca teorii ustawiania przerwy na przerywaczu w GMP niedawno pisałem (KLIK) ale niektórzy są odporni na argumenty.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toncio20
Simson Fan

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BYCINA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:13, 19 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Syzyf pewnie masz racje,ale w lehrnvideo by sie mylili?.Trafne spostrzezenie i wezme to pod uwage przy kolejnym ustawianiu.A tak apropo o jakich luzach mowa,jak magneto jest zacisniete na stozku a korbowod z tlokiem jest mocowany na ciasno chyba w tolerancji H7 ,wiec luz dochodzi do ok 0,02 mm,a nie jest to wiele,ale teoria bardzo poprawna.Pewnie mnie zagniesz ale co mi tam
Ostatnio zmieniony przez toncio20 dnia Czw 14:07, 19 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafiii
Nowicjusz

Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:33, 23 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Witam,
mam nietypowy problem. W simsonie mam nowy zapłon 12v firmy Ultimo. Przerwa na przerywaczu ustawiona na 0,4 , zapłon ustawiony poprawnie i simson przerywa... gaśnie, a później ciężko go odpalić. Świeca jest również nowa(izolator)
Zauważyłem również, że mam dwie przerwy na przerywaczu jedna przed górnym martwym punktem(ta właściwa) a druga się pojawia gdzieś gdy tłok odsłoni okno wydechu czy tak powinno być? magneto również nowe firmy aka.
Proszę o pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|