 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:55, 27 Kwi 2009 Temat postu: Wymiana pierścieni |
|
|
Witajcie!
Mam pęknięty pierścień. Dolny. Czy wymieniać obydwa, czy też górny zostawić?
Po włożeniu pierścienia do cylindra - luz 0,75mm, czyli w górnej granicy tolerancji.
Cylinder prawdopodobnie po pierwszym szlifie. Na tłoku nie jest podany wymiar, widać tylko lekko już zamazaną "1". Średnica mierzona suwmiarką - 38,25 (+-0,03)mm w zależności od miejsca pomiaru i drżenia ręki.
W sklepie za rogiem są pierścionki o jeden wymiar większe, czyli na 38,50 mm.
Czy jest sens się z takimi bawić i dopasowywać, czy też lepiej zamówić 38,25 mm?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 1:45, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Luz na zamku pierścienia 0,75 to już jest szrot. Ja bym na twoim miejscu pierścień dopasował na 0,1-0,2.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:04, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dzieki Tomek!
Kupiłem pierścienie na pierwszy i na drugi szlif ... w innym sklepie, za innym rogiem
Te nowe na 38,25 robią luz na zamku 0,13 myślę że będą dobre, choć Mądra Książka podaje luzy w zakresie od 0,2 do 0,8.
W każdym razie, ja idę to zakładać
Ostatnio zmieniony przez Arnold_Layne dnia Pon 18:04, 27 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK

Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Pon 18:43, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jak będziesz ustalać luz na zamkach to ustalaj go w środkowej części suwu tłoka.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:59, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Trochę mnie zaskoczyłeś Marcias.
Werner pokazuje w swojej ksiażce, że powinno się to robić tuż pod głowicą, czyli w najwyższym punkcie cylindra. Chyba, że wpływ na sposób pomiaru ma stopień zużycia cylindra, ilość przepracowanych godzin, doświadczenie praktyczne, lub inne czynniki z których mogę sobie nie zdawać sprawy ...
Rozwiń to proszę. Dlaczego w środkowej częsci suwu?
Edit:
Przemyślałem to i chyba chodzi o to, że na używanym cylindrze może być niezauważalny gołym okiem próg, lub cylinder zużywa się nierównomiernie.
Ostatnio zmieniony przez Arnold_Layne dnia Wto 0:37, 28 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|