|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Harbutowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:19, 25 Cze 2010 Temat postu: Zbyt ciasne spasowanie tłoka z cylindrem |
|
|
Witam
Mam taki problem, gdyż pomagam koledze przy remoncie jego Simsona S51 (Malowanie, szlif cyla, elektryka itp)
Kolega kupił tłoka do S60 i zawiózł go wraz z cylem (DDR) na szlif.
Gdy go przywiózł ze szlifu to od razu mi się nie spodobało, to że tłok bez pierścienie zbyt ciasno wchodzi w cyl i do tego tuleja zamiast się błyszczeć ma ślady po honowaniu (poprawcie mnie jeśli źle mówie) w postaci Rys.
I czy cylinder po szlifie ma tak wyglądać ?
Podczas zakładania cylindra pierścienie zamkły się dosłownie na maxa na zamkach a tuleja ledwo wchodziła..
Przy próbie odpalenia starter bardzo ciężko chodził, a sim gdy odpalił miał ogromne problemy z wkręcaniem się na gaz z wolnych obrotów (po prostu gasł)
Wcześniej kolega jeździł na zwykłym polskim cylindrze 50 ccm i takich problemów nie było.
Czy to możliwe że tłok z cylem jest na tyle ciasno spasowany ?
A jeśli tak to co zrobić ? wysłać go ponownie na szlif ? czy jakoś inaczej go docierać ?
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia Pią 21:22, 25 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SIMSONERS51
Simson Fan
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:15, 25 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
jakiej firmy macie tłok i pierścienie? ja kupiłem kiedys jakis tłoczek z pierścieniami za 15zł(made in wyjeb) i tez mi się tak działo... tylko że mi po odpaleniu od razu pierścienie pękały...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu
V.I.P
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:23, 25 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Rysy po honowaniu zawsze jakieś tam zostaną, chyba ze jest mega profrsionalny szlif jaki kiedys widzialem, ze po szliwie juz byl polysk na tulei, w wiekszosci tuleja sie blyszczy dopiero po dotarciu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:18, 25 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Lekko spiłuj pierścienie i tłok będzie w cylindrze lepiej chodził.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moon
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Poniatowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:28, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Kiedyś gdy robiono szlify cylindrów w fabrykach państwowych to po przeszlifowaniu wpuszczano w cylinder głowicę z specjalnymi drobnymi osełkami o różnej gradjacji i po tym zabiegu cylinder nie miał rys był on w pewnym stopniu już dotarty. Po zprywatyzowaniu zakłady robiące szlify nie stosują tego zabiegu i na gładzi tulei mogą być rysy. Ojciec w państwowej firmie EDA właśnie na szlifierce i opowiadał mi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Harbutowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:15, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Tłok jest Mza, tylko coś za ciasno w tej tulei siedzi.
Ja ostatnio jak u siebie wymieniałem cylek i tłok, to tłok aż tak ciasno nie wchodził.. a tu jest inaczej. Dodam, że ten szlif kosztował aż 70 zł, a ja za to nawet 40 bym nie dał
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:46, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
to reklamacja proste
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Harbutowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:47, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Reklamacja to chyba ostateczność.. ale w sumie to innego rozwiązania nie widzę. Dziś pojadę do niego i to rozbierzemy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilKamil
Nowicjusz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:45, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli tłok po włożeniu w cylinder sam powoli zjeżdża w dół to szlif jest ok, chyba że kolega podał za mały luz montażowy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Harbutowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:49, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
hehe kolega nic nie podawał... Gościu powiedział, żeby wzioł tłok z cylindrem a on wszystko odpowiednio oszlifuje.
A co może być przyczyną tego, że jak podłączę tylną żarówkę to przednia wtedy ledwo się żarzy ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Harbutowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:47, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Cylinder został poprawiony, wymieniłem koledze kable od świateł i teraz świeci jak powinno, więc temat do zamknięcia.
Zamykam. Syzyf
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|