 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:57, 01 Maj 2012 Temat postu: Zgubiona iskra! |
|
|
Siema bojs, plis help mi, bikos maj simson is broken...
Po złożeniu silnika w sr50 simson zapalił dosłownie na 6 sekund...
Potem zgasł jakby paliwa brakło. Patrze, iskry nie ma...
Nie sprawiłoby mi to problemu, gdyby to nie był elektornik -.-
Wiem, że podłączyłem silnik dobrze do cewki itp, bo odpalił...
Teraz nawet iskry nie ma. Na innej świecy też nie ma, z kabla WN też nie ma iskry, przy innej cewce butelkowej z drugiego sima też nie ma iskry...
Łot te fak, madafaka?!
Wiecie, a ja już taki zaciesz, że odpalił...
Pomóżcie co to może byc. Wszystkie styki między kablami przeczyściłem, też nic nie dało...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:45, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A powiedz mi, jak wygląda ten moduł, bo tam są 3 takie skrzyneczki...
A styk 2 to jaki?
Jestem zielony w tych sprawach, jeżeli chodzi o zapłon elektroniczny ;p Pierwszy raz w ogóle go na oczy widziałem, a co dopiero rozrusznik w simie, który działa ;p
Pragnę wspomnieć, ze nie mam żadnych stroboskopów, czujników zegarowych itp... Mam ściągącz magneta, wkrętaki, klucze oczkowe i nasadowe, grzechotki, kombinerki, szczypce i młotek
Wiecie co, porobię jutro foty, co tam jest... Wiem, ze jest elba, ale nie podłączona, bo za nią jest normalny przerywacz kierunków, na którym migają jak w samochodzie ;p
Jest jeszcze przy aku taki prostowniczek i coś jeszcze jest za owiewką, ale to jutro porobie foty I dzięki Pustack za pomoc, choć mało z tego rozumiem
Ostatnio zmieniony przez Benzine dnia Wto 21:21, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:59, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Zajrzyj do tego tematu do którego dałem link tam jest w miarę jasno wytłumaczone, chyba że nadal za ciemno to ok, pisz tu
Moduł zapłonowy to takie coś: [link widoczny dla zalogowanych]
Odnośnie aukcji to dupa lala z tym wzmacnianiem - taki chwyt marketingowy
Elba nie jest potrzebna do zapłonu.
Aby silnik z zapłonem elektronicznym odpalił musisz mieć:
-silnik
-iskrownik z cewką zapłonową i impulsatorem ( czerwona, żółta lub czarna kostka, wychodzą z niej dwa przewody - jeden do masy, drugi oryginalnie niebieski do styku 3 modułu
- moduł
-cewkę WN
-kabel,fajkę świecę.
Styk 2 to po prostu, styk 2 w module. Do zapalenia silnika nie musi on być podpięty bo on jest potrzebny tylko przy gaszeniu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:27, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
W miarę już ogarniam
Jutro to obejrzę.
Czytałem cały temat, rozumiem tak 5 przez 10 bo elektrykiem nie jestem
Jak sprawdzić, czy impulsator jest sprawny? Da się go oddzielnie kupić? Na allegro wpisywałem "impulsator" i nie było
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:31, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Z nim jest największy problem bo żeby go wymienić trzeba kupić go razem z podstawą iskrownika i trzeba potem przekładać cewki.
Można naprawić stary ale to jednak wymaga trochę wiedzy i umiejętności.
Jak go sprawdzić, to jest opisane w linku który podałem wyżej
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:56, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ale to tak nagle by poszło, czy możliwe, ze gdzieś jakieś zwarcie się zrobiło? Bo przed rozebraniem jeździłem na nim, potem nagle zgasł, ale myslałem, ze to wina braku paliwa, lecz po spuszczeniu resztki z baku okazało się, że jest ponad 0,5L...
To teraz prosiłbym tak w skrócie:
Cewkę sprawdziłem, więc nie trzeba.
Napisz mi jak sprawdzić ten moduł, cewkę zapłonowa i impulsator. Ja sobie pożyczę omomierz i voltomierz jak będzie trzeba i sprawdzę co trzeba kupić nowego, tylko napisz mi tak w skrócie Bardzo proszę
Ostatnio zmieniony przez Benzine dnia Wto 22:59, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:12, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Nadal mam wrażenie że nawet nie otworzyłeś linku o rozwiązywaniu problemów z elektronikiem.
W skrócie się nie da, bo bym musiał kopiować obrazki żebyś zrozumiał i przepisywać tamten temat a to bez sensu - przeczytaj fragmenty które ciebie dotyczą i bedzie git
Tam jest opisana zasada działania, także co nieco można zrozumieć.
Cewka zapłonowa wytwarza napięcie podczas kopania w starter. Powinno ono wynosić w granicach 100V przy kopnięciu. Opór cewki zależy od grubości rdzenia:
W instrukcji jest podane, że są 2 rodzaje cewek NN zapłonowych:
- z rdzeniem o wysokosci 15 mm mają rezystancję 500-600 omów
- z rdzeniem o wysokości 18 mm mają mieć 650-780 omów
(dopisek: Syzyf)
Napięcie z tej cewki jest podawane na styk 14 modułu i prostowane przed diodę prostowniczą 1N5408. Również w temacie jest opisane jak ją sprawdzić.
Z modułu musisz jeszcze sprawdzić czy kondensatory trzymają napięcie ( też jest opisane ) oraz czy tyrystor działa poprawnie tzn otwiera się po podaniu impulsu na bramkę czyli styk 3 ( przewód od impulsatora ) - wszystko jest opisane.
Impulsator - można zmierzyć jego opór ( do mierzenia oporu nie trzeba kopać w starter ) - również jest opisane. Można go też sprawdzić razem z tyrystorem wykonując prosty test - też jest opisane jak to zrobić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:25, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Czytałem i to nawet 2 razy, zaczynam co nieco kapować, dzięki Pustack Ale wydaje mi się, że moduł w ogóle tam nie jest podłaczony
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:13, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
No bez modułu będzie co najmniej ciężko odpalić silnik
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:17, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Dobra majster, siedziałem od rana, ogarnałem miernik i oto moje wnioski:
Najpierw zacząłem od "zbadania" kondensatorów, nic nie pokazywało, więc wziąłem się za cewkę zapłonową w iskrowniku.
Przy solidnym kopnięciu napięcie wynosiło koło 10V, bujało się-czasem 7-8 czasem 10 a czasem 12-13.
Ale sprawdziłem jeszcze rezystancje cewki. Przy kopnięciu i podłączeniu masy opór czasem dochodził do 500, czasem do 700 i zaraz spadał do 30-32 omów. To było przy solidnym kopniaku, przy takim lekkim, jak normalnie odpala sie motor, to dochodziło do 200, czasem 250.
Nie wiem co mam z tego wnioskować... Odłączenie styku 2 też nic nie pomogło
Liczę na Ciebie, na jakieś wskazówki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:16, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Przecież pisałem że do sprawdzenia oporu nie trzeba kopać w starter bo to nic nie daje
Opór nie ma prawa się wahać. Po prostu, podchodzisz do sima tak jak stoi, jeden koniec miernika do masy a drugi do przewodu który wychodzi z cewki i obserwujesz wskazanie. Jeśli wynik skacze to sprawdź czy styki miernika mają dobry styk z masą i przewodem cewki.
Zmierz ten opór jeszcze raz, prawidłowo.
Spróbuj też ponownie zmierzyć napięcie podczas kopania. Miernik ustaw na zakres napięcia przemiennego do 750V lub 200V.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Śro 20:17, 02 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:32, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Dobra majster, jutro z rana sprawdzę
A do zmierzenia oporu to jak ustawić?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:19, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Na zakres pomiaru oporu, na zakres 200 ohm.
Miernik podłączasz między masę a niebieski przewód z impulsatora.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:26, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ale to ja mam mierzyć opór cewki, czy impulsatora?
Mierzyłem napięcie cewki NN oraz jej opór (to co mi wyszło powyżej napisałem), za impulsator się nie brałem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|