Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Demontaż osi przedniego koła - S51
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arnold_Layne
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja to wiem?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:03, 28 Lut 2009    Temat postu: Demontaż osi przedniego koła - S51

Nie potrafię wyciągnąć osi przedniego koła w S51. Po wykręceniu śrub, oś przesuwa się, ale tylko do momentu gdy pokrywa piasty dotrze do lewego amortyzatora. Dekielek swobodnie kręci się na osi, nie jest więc zatarty, czy spuchniety, jak sądzę. Pisano coś o jakimś zabezpieczeniu:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-ogolne,23/zepsuty-talerzyk-od-przedniego-kolo-co-teraz,15605.html#216886
Tylko z której strony ono jest? Od wewnątrz? Trudno tam zajrzeć, szczelina między pokrywą a piastą to ok. 15 mm. Wolę spytać, zanim użyję siły, bo nie chciałbym mieć takich problemów jak Tomson w ww. temacie.


Ostatnio zmieniony przez Arnold_Layne dnia Sob 12:04, 28 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 14:20, 28 Lut 2009    Temat postu:

Nie ma tam żadnych zabezpieczeń, odkręcasz tylko nakrętkę osi (M10 albo M12, nie pamiętam), oraz luzujesz śrubę M6 w lewej ladze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:53, 28 Lut 2009    Temat postu:

Talerz kreci sie luzno, bo tam jest wezsza oska, musisz to czyms popchnac, jakis inny pret i puknij. Wszystkie tak maja. Ten talez jak juz troche sie przesunie to bedzie ciezko szedl.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 16:35, 28 Lut 2009    Temat postu:

Jedno co mogę doradzić... NA CHAMA Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:43, 28 Lut 2009    Temat postu:

Arnoldzie, Twoj przypadek nie jest odosobniony - bardzo czesto sie to przytrafia. Wine za to ponosi talez. Moja rada podobnie jak marciasa - bez mlotka sie nie obejdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:32, 28 Lut 2009    Temat postu:

A jak juz uda Ci sie wybic to wez drobny papier scierny i przelec ta oske;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 19:34, 28 Lut 2009    Temat postu:

Nie tyle ośkę, co wewnętrzną powierzchnie talerza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arnold_Layne
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja to wiem?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:53, 28 Lut 2009    Temat postu:

Poszła ...
Dzięki za pomoc!
Ale to naprawdę trzeba solidnie walić, żeby ją wybić. Jakby przyszło w trasie dętkę wymienić, to na wszelki wypadek trzeba by solidny młotek ze sobą wozić. :] Posłucham Waszych rad i przelecę papierem otwór w deklu.
Tak nawiasem mówiąc, to ciekawe co kierowało konstruktorami, że tak ciasno to spasowali? Ktoś wie jak to wytłumaczyć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 21:17, 28 Lut 2009    Temat postu:

Może chodziło im o to, żeby pokrywka nie obracała się razem z kołem. Ja przeszlifowałem tak, że bardzo łatwo ją pokręcić, a mimo to podczas jazdy jest nieruchoma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lycha_15
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 2442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łaziska City
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:25, 28 Lut 2009    Temat postu:

Też zauważyłem że jak się poluźni mocowanie błotnika to lepiej wychodzi bo lagi mają wtedy luz i to też pomaga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:33, 28 Lut 2009    Temat postu:

No i warto tez zauwazyc ze oś przednia to nie jest idealny walec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:40, 28 Lut 2009    Temat postu:

Arnold_Layne napisał:
Poszła ...
Dzięki za pomoc!
Ale to naprawdę trzeba solidnie walić, żeby ją wybić. Jakby przyszło w trasie dętkę wymienić, to na wszelki wypadek trzeba by solidny młotek ze sobą wozić. :] Posłucham Waszych rad i przelecę papierem otwór w deklu.
Tak nawiasem mówiąc, to ciekawe co kierowało konstruktorami, że tak ciasno to spasowali? Ktoś wie jak to wytłumaczyć?

Myślę, że nawet Gottfried Leibniz (zacny człowiek) nie byłby w stanie tego wytłumaczyć... W moim simsonie co prawda schodzi bez problemów daj Boże do tej pory, lecz w jednym którym się przejściowo zajmowałem - waliłem prętem i młotem aż potężne echo zwracało mi ten dźwięk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arnold_Layne
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja to wiem?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:03, 28 Lut 2009    Temat postu:

Romek_s51 napisał:

Myślę, że nawet Gottfried Leibniz (zacny człowiek) nie byłby w stanie tego wytłumaczyć...

Dobre! :]

marcias napisał:
Może chodziło im o to, żeby pokrywka nie obracała się razem z kołem. Ja przeszlifowałem tak, że bardzo łatwo ją pokręcić, a mimo to podczas jazdy jest nieruchoma.

Tak to zrobię. Jutro się tym zajmę.


Ostatnio zmieniony przez Arnold_Layne dnia Nie 15:03, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:59, 01 Mar 2009    Temat postu:

w niedzielę ? Ja mam opory przed pracą w niedzielę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arnold_Layne
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja to wiem?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:04, 01 Mar 2009    Temat postu:

Właściwie weekend to jedyne dni gdy mozna się spokojnie rozłożyć z robotą :look

Przy okazji, chciałem sie Was spytać o simmeringi w kole. Powinny chyba być dwa? Ja mam tylko jeden z lewej strony, brak moim zdaniem drugiego, od strony szczęk hamulcowych. Czy mam rację?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin