Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

guma laga

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiZ
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Stale

PostWysłany: Pon 17:38, 17 Mar 2008    Temat postu: guma laga

Jak wyciagnac gume ta co siedzi w srodku w ladze i czy wogole da sie ja wyciagnac chodzi mi o ta gume co trzyma zeby olej nie przelal sie gora xD



ps to jest simering??
taki ajk w tym temacie??

http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-techniczne,25/pytanie-simeringi,8216.html


Ostatnio zmieniony przez MatiZ dnia Pon 17:43, 17 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
berecik
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:01, 17 Mar 2008    Temat postu:

Jesli muwisz o tym o czym ja mysle to to jest zimering. I da sie wymeinic. Sam nie dawno wymienialem. Wystraczy okrecic lage, wylac olej i podwarzyc zimerig tylko niestety przez to go rozwalisz ale jak sie go wymienia to niema co sie martwic. A puzniej wkladasz nowy, wlewasz nowy olej, skladzasz wszystko do kupy i jazda.


pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ooryginall
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żagań (woj.lubuskie)

PostWysłany: Pon 18:03, 17 Mar 2008    Temat postu:

Tak to jest simering który zapobiega wylewaniu się oleju z amorka i na każdy lag przypada po 1.Ja jak wymieniałem je to śrubokrętem mocno je tak podważałem i potem kombinerkami sobie pomagałem.Podważałem je od środka (czyli od strony wewnętrznej tam gdzie jest dziura).Trochę ciężko wychodzą ale da rade wyciągnąć tylko trzeba stanowczo się za nie brać :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiZ
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Stale

PostWysłany: Pon 18:03, 17 Mar 2008    Temat postu:

ta guma u gory w ladze:PP wczoraj probowalem to wydrzec i sie nie dalo;/ a to jest takie jak w tym linku do innego tematu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matti_92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 1200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wiecie że mam banany:)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:14, 17 Mar 2008    Temat postu:

Witam jako iż mam na czym pokazać jak przeprowadza się remont przedniego zawieszenia postanowiłem zrobić mały Tutek właśnie o tym zabiegu w naszym sprzęcie.


A więc zaczynamy.

Narzędzia :
-Klucz 13 ( oczkowy ,płaski , lub najlepiej grzechotka z nasadką i przedłużką ) x2
-Klucz 10 ( najlepiej grzechotka i nasadka oraz płaski ) x2
-Klucz 19 ( obojętnie jaki )
-Szczypce do zabezpieczeń segera ( ściskające)
-Pędzel
-Naczynie
-Nafta benzyna lub coś podobnego
-Młotek

Do wyremontowania teleskopów nie trzeba demontować ani przedniej lampy ani kierownicy , półek zawieszenia itp.
Przy pomocy kluczy 10mm odkręcamy 4 śruby M6 od mocowania przedniego błotnika i wyciągamy go z teleskopów.
Odpinamy linkę przedniego hamulca i pozostawiamy ją swobodnie zwisającą.
Następnie przy pomocy klucza 19mm odkręcamy śrubę osi przedniego koła gdy już ją odkręcimy dwoma kluczami 13mm odkręcamy śrubę zacisku osi przedniego koła i ją wyciągamy należy przy tym przytrzymać przednie koło.
Gdy mamy wykonane te czynności przystępujemy do demontażu teleskopu.
Przy pomocy klucza 13mm odkręcamy górną śrubę teleskopu ( znajdująca się na górnej półce zawieszenia) , Gdy jest już ona odkręcona odkręcamy kluczem 13mm śrubę znajdującą się na dolnej półce teleskopu. Po odkręceniu tychże śrub łapiemy za rurę prowadzącą i wysuwamy teleskop z półki zawieszenia należy przy tym pamiętać aby wysuwając teleskop uważać na kierunkowskaz ( przy wysunięciu teleskopu przywiązać go do półki) Tak samo postępujemy w przypadku drugiego teleskopu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Gdy oba teleskopy mamy już wybudowane zabieramy się za ich demontaż.
Wkręcamy od góry teleskopu śrubę M8 (tak jak była na półce ) jednak nie do końca i przy pomocy młotka uderzamy w łeb śruby powodując wybicie górnego ślimaka sprężyny z rury prowadzącej. Następnie łapiemy za rurę prowadzącą i za szklankę i rozsuwamy obie części
[link widoczny dla zalogowanych]

Zlewamy stary olej z amortyzatora do naczynia.
Następnie zsuwamy obie części i obracamy amortyzator do góry nogami. Znajduje się tam nakrętka M6
[link widoczny dla zalogowanych]

Przy pomocy nasadki oraz grzechotki odkręcamy tą nakrętkę i obracamy teleskop w normalne położenie i ponownie rozsuwamy obie części z tym że tym razem rozejdą się one całkowicie.
Przy pomocy kleszy do zabezpieczeń segera zdejmujemy zabezpieczenie i ciągnąc za pręt wyciągamy sprężynę ( w przypadku gdyby nie chciała ona wyjść powtarzamy czynność z wkręceniem śruby w górny ślimak) i tym sposobem mamy już oddzielone sprężynę od rury prowadzącej.
[link widoczny dla zalogowanych]

W tym momencie są dwa wyjścia :
I z nich to nie rozkręcając nic więcej umyć wszystkie części i poskładać wszystko z powrotem. Jednak znacie mnie ja nie robię nic na tzw. odchrzan.
II sposób polega na rozebraniu wszystkiego umyciu i wyregulowaniu z powrotem.
A więc tak wykręcamy łapiąc za sprężynę i kluczem 13mm górny ślimak sprężyny. Następnie wkręcając pręt prowadzący w imadło ręką wykręcamy sprężynę ze ślimaka dolnego. Teraz przytrzymując kluczem 13mm za ślimak dolny odkręcamy śrubę M6 kontrującą ten oto ślimak ( należy uważać przy tym żeby nie zgubić podkładki tej oto nakrętki).
Teraz kluczem 13mm odkręcamy dolny ślimak. Zdejmujemy tą okrągłą blaszkę tłoczyska. Teraz odwracamy pręt w imadle. Jeżeli jakim cudem ocalała gumowa podkładka to ją zdejmujemy ( ale z doświadczenia wiem że jest strasznie zużyta i jej nie ma ) teraz przy pomocy klucza 10mm odkręcamy grzybek. Przy pomocy śrubokręta wydłubujemy stary simmering.
I to by na razie było wszystko. Teraz włączamy kompresor i bierzemy naczynie naftę pędzel i myjemy wszystkie elementy. Przy myciu szklanki i rury prowadzącej po umyciu należy wypłukać je i przedmuchać wszystko.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz zabieramy się za składanie. W pierwszej kolejności należy wszystko pooglądać i ocenić stan zużycia.
Jeżeli gumowa podkładka uległa zużyciu to są dwa wyjścia :
-Idziemy do sklepu hydraulicznego i pytamy się o uszczelkę o wymiarach 6x10x2
-Próbujemy ją wykonać samemu ja akurat wyciąłem ją przy pomocy specjalnej rurki do wycinania uszczelek, gumek okrągłych wykonałem to z gumy odpornej na oleje i smary.
Bierzemy sprężynę i mierzymy powinna ona mieć 304 +/- 5mm .
W sklepie z częściami do motorowerów lub w sklepie z łożyskami i simmeringami kupujemy dwa simmeringi o wymiarach 30x40x7. Oraz olej hydrauliczny HLP 46 lub Amortyzol.
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz zabieramy się za skręcanie wszystkiego w całość.
Nakręcamy grzybek na pręt i mierzymy odległość od początku pręta do początku grzybka i powinna ona wynosić 13mm i zakładamy wcześniej wykonaną gumową podkładkę. Zakładamy tą okrągłą blaszkę ( wypukłością w górę ). Teraz nakręcamy dolny ślimak i mierzymy odległość od początku grzybka do początku tegoż ślimaka powinna ona wynosić 331mm
[link widoczny dla zalogowanych]

. Zakładamy podkładkę , nakręcamy nakrętkę M6 i kontrujemy ślimak . Nakręcamy sprężynę i nakręcamy górny ślimak.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz wkładamy cały ten pakiet i zakładamy pierścień segera .W szklankę zakładamy nowy simmering ( wcześniej należy sprawdzić czy w siedzeniu nie ma jakiś zadziorów ). Wkładamy rurę prowadzącą wraz z prętem prowadzącym i odwracamy teleskop do góry nogami i nakręcamy nakrętkę. Teraz rozsuwamy szklankę i rurę prowadzącą i odmierzamy strzykawką 36ml oleju i wlewamy go do amortyzatora
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz zsuwamy cały amortyzator ( należy wcelować kwadrat ze ślimaka w kwadrat rury prowadzącej ).
Należy teraz poruszać kilka razy amortyzatorem.
Gdy mamy już teraz wyremontowane oba teleskopy przystępujemy do wkładania ich w półki. Wkładamy teleskop w półkę ( wkładamy przy tym samym kierunkowskaz) do samej góry aż dotknie do górnej półki i przykręcamy śrubę dolnej półki oraz śrubę górnej. Tak samo postępujemy z drugą stroną. Zakładamy błotnik oraz koło.

I już możemy się cieszyć wyremontowanym przednim zawieszeniem.
Myśle że to sie bardzo przyda naszym Userom.
Cały tekst oraz zdjecia By Hornet.


Z forum SIMSONY.NET
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiZ
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Stale

PostWysłany: Pon 18:49, 17 Mar 2008    Temat postu:

dziex xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matti_92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 1200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wiecie że mam banany:)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:39, 17 Mar 2008    Temat postu:

nmzc :P musimy sobie pomagać Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MateuszSimsonSR50
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 1515
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czestochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:02, 17 Mar 2008    Temat postu:

to co napisze pewnie nic nie wniesie ale myślę żeby temat zamknac :] takze chłopaki z moca czyncie swoja powinnosc :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:13, 17 Mar 2008    Temat postu:

W sumie masz racje :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Wto 2:27, 18 Mar 2008    Temat postu:

ODBLOKOWAŁEM

A ja dopatrzyłem się pewnych nieścisłości, mianowicie rozmiaru uszczelki. W opisie jest mowa o podkładce 6x10x2. Taka podkładka jest bardzo szeroka co w niczym nie pomaga, a tylko utrudnia jej montaż. W zupełności wystarcza podkładka o wymiarach 6x2x2. Podkładka najlepiej jak jest wykonana z miedzi. Przed montażem należy ją wygrzać do czerwoności i ostudzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiZ
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Stale

PostWysłany: Wto 16:50, 18 Mar 2008    Temat postu:

ja zrobilem taka z gumy olejoodpornej a wyciolem ja na wymiar tej sruby xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin