|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekklaczkowski123
Bywalec
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:56, 23 Mar 2015 Temat postu: Totalnie ,,zepsuty" gwint zapłonu |
|
|
Witam mam taki problem. Kupiłem silnik i w miejscu w którym przykręcamy uchwyty statora jest zerwany gwint. Pewnie zaraz ktoś napisze nawierć i przegwintuj na m6, właśnie sęk w tym że tam już jest m6 i co tu zrobić? zalać to jakimś klejem i nagwintować w kleju do aluminium dac karter do spawania i w spawie nagwintować? Nie wiem co robić.
Widziałem też coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale nie wiem czy zdałoby to egzamin i jak to w ogóle używać?
Liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Imim
Bywalec
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:08, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
W sumie możesz spróbować z tymi tulejkami. Tylko musisz rozwiercić o kolejny rozmiar. Myśle że problem będzie rozwiązany. Trzeba też pomyśleć o przyczynie zrywania tego gwintu, bo to już 2 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekklaczkowski123
Bywalec
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:18, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
A te tulejki to jak? To sie wklejal? Wbija? Czy jak?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skibonzo
Bywalec
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:36, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
wygląda jakby miała się wkręcać bo na 2 zdjęciu na tej aukcji widać jak od prawej strony powstaje zarys gwintu. tylko uważaj nie pamiętam jaka jest znormalizowana podziałka dla gwintów m5 bo tu masz m5 x 0.8 czyli drobnozwojny.
dobra [link widoczny dla zalogowanych] potwierdza to znomralizowana wartość czyli powinineś kupić i sprawdzić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:49, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
za każdym razem tulejka będzie wychodziła z śrubką, co w efekcie po jakimś czasie znowu zepsuje gwint. Polecam zaspawać tigiem, rozwiercić, nagwintować, będzie wieczne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Imim
Bywalec
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:51, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Chyba że na tulejce też się zerwie. Nie wiesz czemu się zerwało teraz?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:58, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jak to aluminium, za mocno przykręcone.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:44, 24 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Kiedyś użyłem takiego kleju z żywicą epoksydową do chwilowego uszczelnienia gwintu styranej głowicy. Może nie jest to długoterminowe rozwiązanie, ale dało radę. W ulotce nawet było napisane, że nadaje się do naprawy gwintów tj. że po zaschnięciu można go gwintować
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarasek
PREZES
Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:27, 24 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Tulejki wkręcasz na klej do mocowania elementów pasowanych (mocny) albo na klej do zabezpieczania połączeń gwintowanych , jest tego mnóstwo do wyboru , dodatkowo możesz zbić gwint zewnętrzny lekko żeby tulejka sie zatarła , przy takiej kombinacji urwiesz śrubę a nie wykręcisz tulejki . Sprawdź tylko czy starczy ci mięsa w karterze . I jak będziesz przykręcał zapłon to daj nowe śruby ale takie z klasą wytrzymałości minimum 8.8 , wiekszość problemów z gwintami to wina śrub , ludzie dają miekkie elementy przeznaczone do stolarki albo budowlanki które nie wytrzymują dwóch dokręceń .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skibonzo
Bywalec
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:09, 24 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
aluminium jak aluminium ale taki stop silumin dokładnie, że wobec stali jest bezkonkurencyjny i tłumaczenie, że zerwał się bo aluminium jest profanacją. zaspawać otwór tigiem, potem nawiercać i gwintować otwór nieprzelotowy nie jest takie proste bo wióry z obróbki muszą być odprowadzone. Tulejka w dodatku na klej to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekklaczkowski123
Bywalec
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:48, 24 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Myślę że najlepiej będzie zaspawać to a następnie nagwintować. Co do tych tulejek to nie jestem do końca przekonany (nie znam ich wytrzymałości).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|