|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:25, 07 Kwi 2013 Temat postu: tulejki wahacza |
|
|
Witam. przyszedł czas na zrobienie czegoś dla simka bo już powoli zaczyna być jak ciągnik, chodzi mi tu o tulejki wahacza i łożyska kół. Po pierwsze jak wygląda wymiana tych tulejek? Wiem że będzie trzeba wybić ośke, i tu problem ciężko to idzie? Kiedyś w ogarze wymieniałem, to myślałem że mnie choloera weźmie, i drugie pytanie jakie tulejki założyć. i tak samo z łożyskami tylnych kół, jakie i ile musze ich kupić? I jaką firmę polecacie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:26, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Lekko popukałem i wyszła, tulejki wyszły od ręki - trzpieniem przy nacisku w lewo w prawo i wypadły.
na silnik koniecznie gumowe bo nie przenoszą drgań, a na wahacz polyamid montuje się bajka - jak długo potrzyma się okaże ale nie przypuszczam bym ją zdążył dojechać.
Co do ogara to mieliśmy taką sytuacje że młotami po kilka kilo na kowadle i się poddałem, oś w końcu się zdeformowała a na nowy wahacz nie było funduszy to i tak wtedy pozostało.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:34, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Mi się rozklepywała, później szlifowałem, ale jakoś dało radę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:00, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Mnie również ale pisząc młotami miałem na myśli zawsze przez jeden, w żadnym wypadku bezpośrednio -nawet z nakrętką. Szlifowanie też było ale to tylko na chwilę, jak materiał spęcznieje wewnątrz tulejki to się robi taki jakby to nazwać? "nit doskonały" nie do ruszenia. Była jeszcze opcja potraktowania jej palnikiem, ale właściciel ogara odpuścił sobie grzanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:20, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jutro to rozbiorę po szkole, a we wtorek po szkole spróbuje zlożyć. Dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:18, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja jak wymieniałem te tulejki w simsonie to też myślałem że mnie cholera weźmie. Stare, gumowe, spyrciałe i zapieczone. Nikomu nie życzę. Na szczęście po potraktowaniu młotkiem jakoś udało się je wybić. Jest ten plus, że i tak są do wyrzucenia więc można stosować wszelkie chwyty.
Ja kupiłem 4 tulejki gumowe, takie jakie były poprzednio. Posmarować ładnie przy montażu i ładnie idzie.
Co do łożysk z tyłu to są 3. Niestety nie pamiętam wymiarów. Dwa jest w piaście koła, natomiast jedno w zębatce. Te dwa z koła, można wybić : lewe z prawej strony piasty, prawe z lewej strony piasty. Wystarczy jakiś dłuższy czpień tak żeby mógł się oprzeć o łożysko i młotkiem wybić.
Łożysko z zębatki - nie pamiętam dokładnie - ale raczej lekko wychodzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:24, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A jeszcze mam pytanie odnośnie ośki wahacza, też polecacie wymienić?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:01, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Oś to tylko łącznik, jeżeli była prawidłowo dociągnięta to tuleje nie powinny były się na niej poruszać a co za tym idzie ubytków w postaci progów przetarć być nie powinno - sam oceń
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:25, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Rozbiore to będę widział.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:18, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jak będzie luźna w nowych tulejkach to wymień.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:19, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Plany się pokrzyżowały. Simson musi poczekać, dzis w zetorze odkryłem że uszczelka głowicy puszcza olej, więc szybki remont, bo w pole trzeba ruszać. Może nie ten dział, ale macie jakieś uwagi na co przy takim remoncie zwrócić uwagę? Nie zatarł się tylko uszczelka puściła, więc tylko głowica do zdjęcia. Nie chce zakładać nowego tematu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:52, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Musisz sam wiedzieć czy był przedmuch z cylindra, jak była dociągnięta, czy należy ją planować bo krzywa. Taka przypadłość gazowania na zimnym silniku. Obejrzyj dobrze lub niech to zrobi mechanik. Podejrzewam że wymienisz na nową i jazda.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:14, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wolałbym zostać przy tej, zdjąłem maskę i spuściłem olej, i miskę olejową, w środe może zdejmę górę. Wydaje mi się że dostał na jesień przy dużej talerzówce, za dużej dla niego, od tamtego czasu płynu ubywało.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:38, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A olej czysty czy mleko?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper123190
Simson Fan
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Iłowo-Osada Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:44, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | Plany się pokrzyżowały. Simson musi poczekać, dzis w zetorze odkryłem że uszczelka głowicy puszcza olej, więc szybki remont, bo w pole trzeba ruszać. Może nie ten dział, ale macie jakieś uwagi na co przy takim remoncie zwrócić uwagę? Nie zatarł się tylko uszczelka puściła, więc tylko głowica do zdjęcia. Nie chce zakładać nowego tematu. | W pole to Ty nie ruszysz szybciej niż 3 tygodnie śnieg leży na polu zanim śnieg zniknie to z tydzień a zanim wszystko wyschnie to z 2 tygodnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|