|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miro_ziom
Bywalec
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nasielsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:03, 26 Lis 2012 Temat postu: Zużywanie zębatki tył |
|
|
Witam. Mam takie pytanie.
Co może być przyczyną zuzycia tylnej zębatki??.
Gdzieś czytałem o tulejach na wachaczu i też zauważyłem że są być może wyrobione bo silnik idze w prawo podczas strzału łańcucha.
Dodam ze nie mam osłon łańcucha i 2 łańcuchy mi się zatarły.
Myślicie że wystarczy poprawić te błędy i będzie ok?
Boje się że może być krzywy wachacz lub łoże. Silnik delikatnie idzie w lewo jak siedzi w ramie.
Z przodu zębatka idealna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidek199710
Bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:36, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Spróbuj dokrecic sróby wahacza i silnika te od mocowania . A jak nie pomoze to tuleje bedziesz musial wymienic . Sprobuj ustawic dobrze koło i powinno byc okej. U mnie tez silnik idzie w lewo , ale mam lekko luzna zębatke z przodu i sie ladnie wszystko składa ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:17, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ale cały czas silnik idzie w lewo czy buja sie lewo-prawo?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidek199710
Bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:49, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
u mnie sie buja w lewo i w prawo , ale to niewielki odleglosci moze 3-6 mm idzie ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miro_ziom
Bywalec
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nasielsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:16, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Hmmm. Rzeczywiście śróba ta centralna nie jest dokręcona bo tłumnik ma na niej luzy. Próbowałem ją kiedyś dokręcać ale mam chyba za mało mocy i tak wgl ta śróba bardzo zardzewiała. Kiedyś niebawem zrobie to co mówiliście. Ile potrzeba tych tuleji z gumą? Silnik odrywa w prawo przy przyspieszaniu i gdy sie zdejmie sima ze stopek i na nim usiądzie no i oczywiście podczas przeskoku łańcucha. Jest jeszcze jedna sprawa. Jeśli koło ustawiam wobec wachacza tzn klucz albo śróbokręt z jednaj i z tdugieś strony do koła i ma być tak samo to wydaje mi się ze stracznie w lewo skręca a jeśli na oko żeby prosto łańcuch patrzył na silnik to zypełnie w 2 stronę. Jak mam ustawić. Jak sprawdzić prostoliniowość łoża? dodam że chyba było coś u mnie kombilnowane jakieś wsporniki i wgl prz łożysku.
Ostatnio zmieniony przez miro_ziom dnia Czw 14:20, 29 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dudu
Nowicjusz
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:16, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Podstawowa sprawa to jaki jest naciąg łańcucha?
Łańcuch nie jest zużyty?
Zębatka nie jest zużyta? Dokręcona?
Koło dobrze ustawione?
Łańcuch systematycznie sterowany?
Wyżej wymienione rzeczy to podstawa przy eksploatacji każdego motocykla
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:58, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Chyba smarowany a nie sterowany, jeżeli ciągle wymieniasz te tylne zębatki a łańcuch pozostawiasz ten sam to powodzenia. Napęd zużywa się wtedy 4 razy szybciej niż normalnie podczas zakupu nowego kompletu napędowego, więc jedynym i dobrym rozwiązaniem będzie kupno nowego zestawu napędowego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miro_ziom
Bywalec
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nasielsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:18, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
kupiłem cały kplt. ustawiłem koło i wgl łańcuch nasmarowałem i było jakiś czas dobrze. Po jakimś czasie łańcuch się zatarł tzn. ciężko chodził nie odbijał krzywo stały oczka.
Dostał☼em od kolegi łańcuch nie mało używany bo ta zębatka była już trochę uszkodzona, wytarta. Założyłem i tak jakby też na początku było ok. Ale już mogę zaobserwować nierówności łańcucha. Myślicie że to wina osłon a raczej ich brak? dziś zauważyłem ze podczas przyspieszania silnik idzie ze 3cm w lewo patrząc na cylinder albo i więcej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dudu
Nowicjusz
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:51, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
chłopie systematycznie należy smarować łańcuch, a nie tylko raz byle jakim smarem.
Jak łańcuch jest wyciągnięty, lub nierówno napięty to do wyrzucenia.
Wymienia się tylko kompletny napęd.
I podstawa to systematyczne smarowanie i kontrola naciągu.
A co do osłony: wszystkie motocykle z napędem łańcuchowym nie mają osłony (jak simson), a ich napędy wytrzymują po 50 tyś km i więcej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miro_ziom
Bywalec
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nasielsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:00, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
łańcuch zupełnie nie nadawał się do użycia, był smarowany na gorąco w smarze grafitowym. Nie miałem nic do stracenia założyć używany łańcuch do używanej zębatki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
damianeczek141
Bywalec
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:43, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Wczoraj wyczytałem ze jest to zalezne od rodzaju łańcucha. I nyby łańcuch o oznaczeniu 428 jest najlepszy w przypadku simsona.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dudu
Nowicjusz
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:27, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
miro_ziom, lepiej zainwestuj w dobry smar, np Bell Ray, a nie w tani smar grafitowy, który delikatnie mówiąc źle się rozprowadza.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:51, 01 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Osobiście raz na jakis czas tylko smarowałem łańcuch przepracowanym olejem i nigdy nie miałem problemów. simson nie posiada łańcucha na O-ringach czy innych wynalazkach wiec stosowanie jakiegoś drogiego smaru do łańcucha moim zdanie mija sie z celem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miro_ziom
Bywalec
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nasielsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:25, 01 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Hmmm. Co do smarowania bym sobie poradził. Ale gorsze jest to że nowa zębatka odrazu zaczęła robić się cieńsza, chudsza. Zęby sie osłabiały i teraz zaczynają się wykrzywiać. Dziś stwierdziłem że coś jest krzywo. Chyba silnik źle siedzi. Jak spadną śniegi rozbiorę go skonsultuje się ze znajomym złotą rączką. Chyba jest krzywe łoże bo coś tam spawane chyba było. Zobaczymy czy da się wyprostować. Przynajmniej spróbujemy i zobaczymy czy bd lepiej. Jak nie uda się tego zrobić idealnie kupi się po prostu nowe ale od czegoś trzeba zacząć. Aha i zmienie tuleje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dudu
Nowicjusz
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:35, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
suszny, nie ważne, czy łańcuch O-ring, X-ring czy inny model.
Smarowanie ma mieć i koniec.
Bez smarowania dzieje się jak w temacie - łańcuch się nierównomiernie wyciąga i wpie*dala zębatki.
Poza tym Bell Ray kosztuje 50 zł i spokojnie na jeden sezon starczy.
A zużyty olej silnikowy to najgorsze, co może być.
Olej, który stracił swoje właściwości, pełen zabrudzeń i syfu, na dodatek zbyt mała gęstość, by odpowiednio smarował łańcuch.
Prędzej odpadnie od łańcucha przez siłę odśrodkową, niż nasmaruje łańcuch.
To już lepiej kupić olej przekładniowy (75w90).
Bell Ray, czy inne smary w spray stosuje cię co 300 km przy maszynach o dużych mocach ( w porównaniu z simsonem).
Dla simsona spokojnie można by wydłużyć okresowe smarowanie do np. 500 km.
Ostatnio zmieniony przez dudu dnia Nie 21:39, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|