Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zużywanie zębatki tył
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:03, 26 Lis 2012    Temat postu: Zużywanie zębatki tył

Witam. Mam takie pytanie.

Co może być przyczyną zuzycia tylnej zębatki??.

Gdzieś czytałem o tulejach na wachaczu i też zauważyłem że są być może wyrobione bo silnik idze w prawo podczas strzału łańcucha.

Dodam ze nie mam osłon łańcucha i 2 łańcuchy mi się zatarły.

Myślicie że wystarczy poprawić te błędy i będzie ok?

Boje się że może być krzywy wachacz lub łoże. Silnik delikatnie idzie w lewo jak siedzi w ramie.

Z przodu zębatka idealna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek199710
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:36, 27 Lis 2012    Temat postu:

Spróbuj dokrecic sróby wahacza i silnika te od mocowania . A jak nie pomoze to tuleje bedziesz musial wymienic . Sprobuj ustawic dobrze koło i powinno byc okej. U mnie tez silnik idzie w lewo , ale mam lekko luzna zębatke z przodu i sie ladnie wszystko składa ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:17, 28 Lis 2012    Temat postu:

Ale cały czas silnik idzie w lewo czy buja sie lewo-prawo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek199710
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:49, 28 Lis 2012    Temat postu:

u mnie sie buja w lewo i w prawo , ale to niewielki odleglosci moze 3-6 mm idzie ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:16, 29 Lis 2012    Temat postu:

Hmmm. Rzeczywiście śróba ta centralna nie jest dokręcona bo tłumnik ma na niej luzy. Próbowałem ją kiedyś dokręcać ale mam chyba za mało mocy i tak wgl ta śróba bardzo zardzewiała. Kiedyś niebawem zrobie to co mówiliście. Ile potrzeba tych tuleji z gumą? Silnik odrywa w prawo przy przyspieszaniu i gdy sie zdejmie sima ze stopek i na nim usiądzie no i oczywiście podczas przeskoku łańcucha. Jest jeszcze jedna sprawa. Jeśli koło ustawiam wobec wachacza tzn klucz albo śróbokręt z jednaj i z tdugieś strony do koła i ma być tak samo to wydaje mi się ze stracznie w lewo skręca a jeśli na oko żeby prosto łańcuch patrzył na silnik to zypełnie w 2 stronę. Jak mam ustawić. Jak sprawdzić prostoliniowość łoża? dodam że chyba było coś u mnie kombilnowane jakieś wsporniki i wgl prz łożysku.

Ostatnio zmieniony przez miro_ziom dnia Czw 14:20, 29 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:16, 29 Lis 2012    Temat postu:

Podstawowa sprawa to jaki jest naciąg łańcucha?
Łańcuch nie jest zużyty?
Zębatka nie jest zużyta? Dokręcona?
Koło dobrze ustawione?
Łańcuch systematycznie sterowany?

Wyżej wymienione rzeczy to podstawa przy eksploatacji każdego motocykla
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:58, 29 Lis 2012    Temat postu:

Chyba smarowany a nie sterowany, jeżeli ciągle wymieniasz te tylne zębatki a łańcuch pozostawiasz ten sam to powodzenia. Napęd zużywa się wtedy 4 razy szybciej niż normalnie podczas zakupu nowego kompletu napędowego, więc jedynym i dobrym rozwiązaniem będzie kupno nowego zestawu napędowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:18, 29 Lis 2012    Temat postu:

kupiłem cały kplt. ustawiłem koło i wgl łańcuch nasmarowałem i było jakiś czas dobrze. Po jakimś czasie łańcuch się zatarł tzn. ciężko chodził nie odbijał krzywo stały oczka.
Dostał☼em od kolegi łańcuch nie mało używany bo ta zębatka była już trochę uszkodzona, wytarta. Założyłem i tak jakby też na początku było ok. Ale już mogę zaobserwować nierówności łańcucha. Myślicie że to wina osłon a raczej ich brak? dziś zauważyłem ze podczas przyspieszania silnik idzie ze 3cm w lewo patrząc na cylinder albo i więcej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:51, 29 Lis 2012    Temat postu:

chłopie systematycznie należy smarować łańcuch, a nie tylko raz byle jakim smarem.
Jak łańcuch jest wyciągnięty, lub nierówno napięty to do wyrzucenia.
Wymienia się tylko kompletny napęd.
I podstawa to systematyczne smarowanie i kontrola naciągu.
A co do osłony: wszystkie motocykle z napędem łańcuchowym nie mają osłony (jak simson), a ich napędy wytrzymują po 50 tyś km i więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:00, 30 Lis 2012    Temat postu:

łańcuch zupełnie nie nadawał się do użycia, był smarowany na gorąco w smarze grafitowym. Nie miałem nic do stracenia założyć używany łańcuch do używanej zębatki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damianeczek141
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:43, 30 Lis 2012    Temat postu:

Wczoraj wyczytałem ze jest to zalezne od rodzaju łańcucha. I nyby łańcuch o oznaczeniu 428 jest najlepszy w przypadku simsona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:27, 30 Lis 2012    Temat postu:

miro_ziom, lepiej zainwestuj w dobry smar, np Bell Ray, a nie w tani smar grafitowy, który delikatnie mówiąc źle się rozprowadza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:51, 01 Gru 2012    Temat postu:

Osobiście raz na jakis czas tylko smarowałem łańcuch przepracowanym olejem i nigdy nie miałem problemów. simson nie posiada łańcucha na O-ringach czy innych wynalazkach wiec stosowanie jakiegoś drogiego smaru do łańcucha moim zdanie mija sie z celem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:25, 01 Gru 2012    Temat postu:

Hmmm. Co do smarowania bym sobie poradził. Ale gorsze jest to że nowa zębatka odrazu zaczęła robić się cieńsza, chudsza. Zęby sie osłabiały i teraz zaczynają się wykrzywiać. Dziś stwierdziłem że coś jest krzywo. Chyba silnik źle siedzi. Jak spadną śniegi rozbiorę go skonsultuje się ze znajomym złotą rączką. Chyba jest krzywe łoże bo coś tam spawane chyba było. Zobaczymy czy da się wyprostować. Przynajmniej spróbujemy i zobaczymy czy bd lepiej. Jak nie uda się tego zrobić idealnie kupi się po prostu nowe ale od czegoś trzeba zacząć. Aha i zmienie tuleje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:35, 02 Gru 2012    Temat postu:

suszny, nie ważne, czy łańcuch O-ring, X-ring czy inny model.
Smarowanie ma mieć i koniec.
Bez smarowania dzieje się jak w temacie - łańcuch się nierównomiernie wyciąga i wpie*dala zębatki.
Poza tym Bell Ray kosztuje 50 zł i spokojnie na jeden sezon starczy.
A zużyty olej silnikowy to najgorsze, co może być.
Olej, który stracił swoje właściwości, pełen zabrudzeń i syfu, na dodatek zbyt mała gęstość, by odpowiednio smarował łańcuch.
Prędzej odpadnie od łańcucha przez siłę odśrodkową, niż nasmaruje łańcuch.
To już lepiej kupić olej przekładniowy (75w90).
Bell Ray, czy inne smary w spray stosuje cię co 300 km przy maszynach o dużych mocach ( w porównaniu z simsonem).
Dla simsona spokojnie można by wydłużyć okresowe smarowanie do np. 500 km.


Ostatnio zmieniony przez dudu dnia Nie 21:39, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin