 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalo37
Nowicjusz

Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:12, 26 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Chyba nie ten dział
Polecałbym ci zrobić remont samemu regulacje tak samo - wiesz co masz zrobione, jakie części i wgl...Kup sobie książkę "Jeżdżę motorowerem Simson" i tam jest wszystko opisane, a resztę znajdziesz na forum Dodatkowo przy naprawie silnika polecam ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=nIFBjIvW_g0
Ale na YT jest pełno filmów o regulacjach i naprawach - kupujesz gaźnik AMAL do 60/5/3 którego praktycznie nie trzeba ustawiać (a przynajmniej nie tak jak oryginalny), cylinder pasuje P&P a założyć tłok to też prosto Łożyska wkładasz podgrzewając ich gniazda bo na zimno się nie składa...Tu masz regulacje platynkowca którego masz:
https://www.youtube.com/watch?v=mb5jc-DMI0A
Też nie miałem styczności z simsonami i innymi moto 3 lata temu, a za pierwszym razem po kilku próbach złożyłem silnik i działa do dziś, choć mam już zmieniony cylinder, wał itd na inne
Kiedyś musisz się nauczyć sam naprawiać bo jak pojedziesz w trasę i nie będzie miał ci kto pomóc a coś w simie padnie to sam sobie wtedy powinieneś poradzić
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MalczatanS51
Nowicjusz

Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:52, 26 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
To na 60/5/3 i amala to też ma być 1,8 mm przed GMP i 0.4 na platynach czy wymaga to jakiegoś specjalnego ustawiania ? I jeszcze mam pytanie jak grzać te łożyska jak to dokładnie się robi ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mechanik34
Nowicjusz

Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:32, 26 Gru 2014 Temat postu: remont |
|
|
Witam.Ja mam inne doświadczenia ze wzmacnianiem wytrzymałości silnika.Często wysiadajace łożysko na wale przy magnecie 6204 zastąpiłem NJ204 ze stalowym wiankiem.Pierwszy pierścień proponuję dorobić chromowy no i środki smarne preparat Militec1 firmy K2
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalo37
Nowicjusz

Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:14, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ten gaźnik był wadą Tajgi, którą posiadał mój dziadek i nie nadaje się do cylindra 60/5/3 bo po prostu nie wyrobi a w dodatku jest chyba mniejszy niż 19mm (dokładnie nie pamiętam) i nie wyrobi w takim secie
Odnośnie tego co pisałeś wcześniej MAlczatanS51 - zapłon ustawiasz normalnie, bo jak przyspieszysz to będzie dodatkowo krótsza żywotność silnika (a mocy ci to nie da) no i nie opóźniasz Gniazda łożysk podgrzewasz np. palnikiem (podgrzewasz karter od spodu w miejscu gdzie jest gniazdo łożyska, wbijasz łożysko i czekasz jak wystygnie, ale nie za długo podgrzewaj tylko chwile bo palnik ma wysoką temperaturę) Ewentualnie po prostu wbijasz łożysko normalnie ale poprzez jakiś kawałek drewna lub coś o średnicy łożyska żeby je dobrze wbić
Na tym secie powinieneś przejechać ja wiem... z 5000km nie pałując go cały czas i po dobrym dotarciu Potem zmieniasz tłok, cyl do szlifu najprawdopodobniej, wał do regeneracji lub kupić nowy (już najlepiej z wypełniaczami MZA), docierasz i śmigasz dalej
POLECAM remonty u "Simson RM" - kolega z okolic śląska robił u niego moto i prawidłowo było zrobione
Ostatnio zmieniony przez michalo37 dnia Sob 12:15, 27 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mechanik34
Nowicjusz

Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 2:27, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Odnośnie tłoka moje zdanie jest takie.Na tym jedno pierścieniowym wszystko ok ale widać ze brakuje drugiego.Jest wąski i chromowany więc jak by dołożyć drugi zeliwny taki sam to by było wszystko jak trzeba
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarasek
PREZES

Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:04, 16 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ten jeden pierścień jest założony między innymi dlatego , że masz wysilony zestaw , dodatkowo dochodzą tematy mniejszego tarcia i oporów, ten cylinder to nie jest seria do pyrkania , tego trzeba już go kręcic wyżej i dlatego taki setup , poza tym przenosze temat .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|