Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

6v czy 12v ???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:16, 01 Sty 2010    Temat postu: 6v czy 12v ???

Mam pytanie. Mam zapłon platynkowy (młoteczek i kowadełko) i mam w kole zamachowym takie 3 dziury jakby na kształt trójkątów. To mam instalację 6v czy 12 v? Mam akumulator 6v, bo gość od którego kupiłem sima dał taki bo " żarówki mu paliło". To jak z tym jest??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walker69
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 3650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:34, 01 Sty 2010    Temat postu:

zapłony platynkowe są i 6V, i 12V. Magneto nie ma znaczenia w napięciu instalacji. sądząc po 6v aku to pewnie jest 6V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:07, 01 Sty 2010    Temat postu:

Dobór akumulatora jest zależny od układu ładowania jaki masz.
Zobacz do tej skrzynki, gdzie był akumulator (albo po drugiej stronie, gdzie jest filtr powietrza), jaki masz element odpowiedzialny za ładowanie. Powinien przypominać któryś z tych:
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych]
3. [link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli palenie żarówek dotyczyło lampy przedniej, to - przy oryginalnej instalacji - wymiana akumulatora nie ma nic do rzeczy, bo te żarówki są zasilane z oddzielnej cewki świetlnej. Normalnie jeśli ładowanie jest na 6V, to i cewka świetlna jest na 6V. Aczkolwiek, jeśli instalacja była przerabiana, to może być aku i ładowanie na 6V a lampa przednia/tylna na 12V.
Zacznij od sprawdzenia jaki układ ładuje akumulator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:42, 02 Sty 2010    Temat postu:

Mam tą diodę z dławikiem, ale one są tylko 6v, czy 12v też są takie??
A jak coś to mi paliło kierunki, bo przednią i tylną lampę mam na żarówkach 12v
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:16, 02 Sty 2010    Temat postu:

Na wszystkich schematach Simsonów typu "S-xx":
[link widoczny dla zalogowanych]
jeśli występuje moduł z diodą i dławikiem, to instalacja jest na 6V.
Na schemacie jest to szary prostokąt z symbolem diody, dławikami oznaczonymi grubymi czarnymi paskami i numerami styków 51, 63a, 63.
To wskazuje, że powinieneś mieć akumulator na 6V, choć dobrze by było gdyby to potwierdził praktyk, bo może były takie moduły na 12V.

Choć sądzę, że taki układ dławikowy równie dobrze mógłby być użyty przy cewce ładowania na 12V. W końcu to tylko dioda prostownicza i ona nie jest na określoną liczbę woltów. Aby to ustalić musiałbyś zmierzyć napięcie stałe (na pracującym na średnich obrotach silniku) za tym układem prostowniczym obciążając go żarówką np. 5W/12V.

Skoro masz żarówki w lampach przód/tył na 12V, to pewnie była wymieniana cewka świetlna na 12V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:24, 02 Sty 2010    Temat postu:

Pewnie ma ten schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]

Te układy były na 6V. Ja mam teraz 12V to dla akumulatora nie ma znaczenia, lecz z tyłu żarówka świeci trochę słabiej (5W/12V) a gdy dam postojówki to mocniej. 21W świeci jak żarówka w liczniku 8O. Ale jak te 84W idzie na tył to przynajmniej się nie pali. Dlatego tak zostawiłem.

Napewno ma 6V lecz coś z cewką świetlną, może mieć 12V lub magneto nie DDR. Mi na innym paliło wszystko an nowych cewkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 20:57, 02 Sty 2010    Temat postu:

Zrób fotki cewek i po kłopocie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:13, 04 Sty 2010    Temat postu:

A jeśli chcę zmienić całą elektrykę na 12v electronic to co mam wymienić ?? Iskrownik, magneto, diodę na elbę i przerywacz?? Bo cewkę świetlną mam 12v
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:24, 06 Sty 2010    Temat postu:

Mam jeszcze mały problem. Spalił mi się przerywacz kierunków i mam zamiar dać instalację 12V. I co mam Wymienić, bo mam 6V. Robie platynkowca. I jak się podłącza tą elbę zamiast diody z dławikiem, bo w niej od razu jest przerywacz. Dajcie jakieś fotki albo schematy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:00, 06 Sty 2010    Temat postu:

Nie zakładaj elektronika są bardziej awaryjne niż platynkowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaeR
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: litwini wracają?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:03, 06 Sty 2010    Temat postu:

No nie powiedziałbym, dobrze ustawiony electronic jest bezawaryjny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:37, 07 Sty 2010    Temat postu:

Ale nie napisaliscie mi jak podłączyć tą elbę zamiast przerywacza i diody!!! Patrzcie trochę co wam ktoś pisze!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:00, 07 Sty 2010    Temat postu:

Nie łaska spojrzeć w schemat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin