Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co to jest szlif i docieranie?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luqash1502
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:35, 01 Kwi 2011    Temat postu: Co to jest szlif i docieranie?

wiem że dla was to banalne pytanie ale dopiero zaczynam przygode z motorami a kolega co chwile gada że zrobił szlifa i dociera.
Wiec o co chodzi w tym "szlifie" co to jest, i co to jest to docieranie, jak to sie robi (dociera)
sory za głupie pytanie ale chciałem wiedziec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bacasimson123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Darnawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:43, 01 Kwi 2011    Temat postu: moe

a wiec szlif to jest hmm jak ci to powiedziec z ""sciagniecie'' warstwy w srodku cylindra tuleji . a do cieranie to jest ''starcie nadmiaru tuleji oczywiscie w milimilimetrach . dociera sie simsona w odpowiedni sposób dodaje sie wiecej oleji do paliwa i wiesz powoli na drodze , nie długie odcinki drogi . itp hartowanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pią 18:13, 01 Kwi 2011    Temat postu:

O mój Boże!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Pią 20:56, 01 Kwi 2011    Temat postu:

W docieraniu wcale nie chodzi o hartowanie, albo ja o czymś nie wiem.
Docieranie to proces, gdzie nowe elementy mają się do siebie dopasować, jeździ się wtedy z mniejszą prędkością obrotową i stosuje lepsze smarowanie.
Szlif robi się wtedy, gdy mamy próg na tulei cylindra spowodowany słabym materiałem z którego jest tuleja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
8ohm
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DB Podlaskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:31, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Nowicjusz tłumaczy coś nowicjuszowi ...nie ma nic zabawniejszego :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:27, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Szlif czyli zebranie jakiejś tam powłoki tulei celem jej zregenerowania (nadwymiar). Szlif wykonuję się wtedy gdy na tulei cylindra widoczne są rysy, próg. Szlifuje się po to żeby tą powierzchnie wyrównać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:49, 02 Kwi 2011    Temat postu:

ja napiszę jeszcze inaczej^^ Wide grin
Szlif robisz gdy tuleja jest np, podtarta...
Zbierasz 2-3 mm z tulei i kupujesz nowe pierścionki i tłok ale to zależy jak przeszlifujesz cylinder:DD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marshal
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:05, 02 Kwi 2011    Temat postu:

MrKrzysiek95 napisał:
Zbierasz 2-3 mm z tulei
:budzjelopa

2-3mm to mam grubości całej tulei przy 60cc...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:58, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Regeneracja tulei cylindrowej (czyt. szlif) polega na rozwierceniu na wymiar naprawczy, obróbce wykańczającej (dogładzanie oscylacyjne - honowanie) i zastosowaniu tłoka wraz z pierścieniami o wymiarze naprawczym. W przypadku simsona wymiary tłoka są następujące:
Nominał: 37.98mm
I szlif: 38.21mm
II szlif: 38,47mm
III szlif: 38,72mm
Tak więc tuleje rozwiercamy do danego wymiaru + luz montażowy, jak widać różnica pomiędzy nominałem a I szlifem wynosi 0,26mm.. + luz montażowy Happy

Jeśli gdzieś się pomyliłem poprawcie ;]


8. odpowiedź i dopiero jakaś ogarnięta :]

marcias
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin