|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luqash1502
Nowicjusz
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:35, 01 Kwi 2011 Temat postu: Co to jest szlif i docieranie? |
|
|
wiem że dla was to banalne pytanie ale dopiero zaczynam przygode z motorami a kolega co chwile gada że zrobił szlifa i dociera.
Wiec o co chodzi w tym "szlifie" co to jest, i co to jest to docieranie, jak to sie robi (dociera)
sory za głupie pytanie ale chciałem wiedziec
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacasimson123
Bywalec
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Darnawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:43, 01 Kwi 2011 Temat postu: moe |
|
|
a wiec szlif to jest hmm jak ci to powiedziec z ""sciagniecie'' warstwy w srodku cylindra tuleji . a do cieranie to jest ''starcie nadmiaru tuleji oczywiscie w milimilimetrach . dociera sie simsona w odpowiedni sposób dodaje sie wiecej oleji do paliwa i wiesz powoli na drodze , nie długie odcinki drogi . itp hartowanie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Pią 18:13, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
O mój Boże!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Pią 20:56, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
W docieraniu wcale nie chodzi o hartowanie, albo ja o czymś nie wiem.
Docieranie to proces, gdzie nowe elementy mają się do siebie dopasować, jeździ się wtedy z mniejszą prędkością obrotową i stosuje lepsze smarowanie.
Szlif robi się wtedy, gdy mamy próg na tulei cylindra spowodowany słabym materiałem z którego jest tuleja.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
8ohm
Bywalec
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DB Podlaskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:31, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nowicjusz tłumaczy coś nowicjuszowi ...nie ma nic zabawniejszego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsr
Simson Fan
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:27, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Szlif czyli zebranie jakiejś tam powłoki tulei celem jej zregenerowania (nadwymiar). Szlif wykonuję się wtedy gdy na tulei cylindra widoczne są rysy, próg. Szlifuje się po to żeby tą powierzchnie wyrównać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:49, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ja napiszę jeszcze inaczej^^
Szlif robisz gdy tuleja jest np, podtarta...
Zbierasz 2-3 mm z tulei i kupujesz nowe pierścionki i tłok ale to zależy jak przeszlifujesz cylinder:DD
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:05, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
MrKrzysiek95 napisał: | Zbierasz 2-3 mm z tulei |
2-3mm to mam grubości całej tulei przy 60cc...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:58, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Regeneracja tulei cylindrowej (czyt. szlif) polega na rozwierceniu na wymiar naprawczy, obróbce wykańczającej (dogładzanie oscylacyjne - honowanie) i zastosowaniu tłoka wraz z pierścieniami o wymiarze naprawczym. W przypadku simsona wymiary tłoka są następujące:
Nominał: 37.98mm
I szlif: 38.21mm
II szlif: 38,47mm
III szlif: 38,72mm
Tak więc tuleje rozwiercamy do danego wymiaru + luz montażowy, jak widać różnica pomiędzy nominałem a I szlifem wynosi 0,26mm.. + luz montażowy
Jeśli gdzieś się pomyliłem poprawcie
8. odpowiedź i dopiero jakaś ogarnięta
marcias
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|