|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarekb7
Nowicjusz
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:28, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie ma to sensu bo silnik trzeba docierać pod obciążeniem a nie ,,na stopkach".
A co do prędkości i obrotów w miarę robienia kilometrów jeździj na coraz wyższych obrotach. Nie zaszkodzi też czasem "przygazówka" czyli jak już zrobisz ok 500 km to możesz raz na jakiś czas rozpędzać sima na maksa, ale na krótką chwilę. Dzięki temu nie powstanie tzw. próg.
No i oczywiście nie przegrzewać go.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kozix
Simson Fan
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Sob 22:33, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
faktycznie robią tak ludzie że docieraja na luzie, jest taki sposób jak masz nowe cześci (cylinder, tłok) to włóż tłok bez pierscieni w cylinder i obróć pionowo cyla jak tłok sam przeleci to nie musisz na wolnych trzymac a jak nie wypadnie sam tylko musisz delikatnie przepchac palcem to znak ze dobrze spasowany tłok z cylem i gdy nie wypalisz paru litrów na wolnych obrotach tylko odrazu zaczniesz smigac to pod wpływem obciazenie porobia sie ryski na cylindrze a wtedy to juz nie chodzi tak jak powinno, sam mam takowe na cylu ale śmiało smigam
Ostatnio zmieniony przez kozix dnia Sob 22:35, 31 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:34, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jezeli tlok nie przelatuje przez tuleje luzno bez pierscieni, oznacza to ze ktos albo zj. szlif albo tlok jest tragicznej jakosci. Pasowanie 0,03-0,05mm w koncu, czyli nie 0,01 - 0,05 na jednym i tym samym zestawie. Owszem, tolerancja pewna jest, ale jezeli sa takie roznice ze tlok nie przelatuje, to ja tego do reki bym nie bral, tymbardziej nie zakladal.
Poza tym czytajac te wasze posty do gory - kazdy dociera inaczej...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostek
Stały bywalec
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z nieba ? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:38, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
chciałem tego uniknąć bo tak jest w każdym temacie o cylindrach tłokach dlatego podkreśliłem słowo fakty ludzie chcą pomóc ale niektórzy nie mają odpowiedniej wiedz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomsko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:53, 01 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jak jest nowy cyl czy szlif trzeba postawić na stopkach i motorek niech pochodzi te 30min i tak kilka razy, wtedy dobrze się "skomponuje".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Nie 1:59, 01 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
slawek3511 napisał: | Jak jest nowy cyl czy szlif trzeba postawić na stopkach i motorek niech pochodzi te 30min i tak kilka razy, wtedy dobrze się "skomponuje". |
Wtedy nic to nie da, poza tym, ze cylinder może się zatrzeć od braku chłodzenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 2:41, 01 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ja jak skladam cyl nowy/po szlifie, to chodzi gora 2 minuty, po czym ruszam z obrotow ponizej 4 tys, oraz trzymam sie na poczatku obrotow ok 2 tys ponizej dzwonienia pierscieni, zwykle na dotarciu dzwonia przy wyzszych partiach, z czasem to mija lub przenosi sie na jeszcze wyzsze partie. Ale juz po parunastu km predkosc prawie max mozna mu otworzyc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maniek 12
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 2200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:02, 01 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A co jaki odstęp czasowy powinno się robić przerwy żeby ostygł i co ile km ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaeR
Simson Fan
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: litwini wracają? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:04, 01 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaporzyczyłem z książki E.Wernera - Jeżdżę motorowerem Simson.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal91a
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lewniowa
|
Wysłany: Nie 12:43, 01 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
docieranie to jest eksploatacja silnika ze zmiennym obciążeniem tak fachowo powiedziane, czyli jeździcie w miarę normalnie to dodacie gazu to ujmiecie zęby silnik ciepło oddał i tak w kółko a otwarcie przepustnicy na full nie jest takie złe tylko nie na samym początku docierania bo wtedy silnik łapie straszne temperatury ale tak po 150 km od czasu do czasu na pewno mu nie zaszkodzi bo przy większym obciążeniu pierścienie są lepiej dociskane i lepiej się układają i robią się przedmuchy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|