Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak naprawdę jest z tym docieraniem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:43, 31 Sty 2009    Temat postu: Jak naprawdę jest z tym docieraniem

Jak naprawdę jest z tym docieraniem wiem było wiele tematów i proszę o nie usuwanie tego, ale znania były bardzo różne więc tak nowy tłok i pierścienie.
Kiedyś mówiliście mieszanka 1:25 przerwy po 15 min zrobić 500km jeździć do 40km/h ale inni zaś jak będzie jeździł do 40 to za nisko próg ustanowi i nie pojeździ więcej jak 40km/h ale jak pojedzie ponad 50km/h to przegrzeje i dupa z cylindra.Więc proszę same fakty na temat docierania opiszcie tak dokładnie po ludzku i zapobiegawczo jak użytkować sima by długo służył. :look :] :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radomsko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:45, 31 Sty 2009    Temat postu:

Mieszanka do 1:33 bo mógłby sim się zamulić nie odpalić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:46, 31 Sty 2009    Temat postu:

ok jest dobrze 1 fakt a nie bzdury o docieraniu. :] :look :] dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:48, 31 Sty 2009    Temat postu:

zamulić? w jakim sensie? że bedzie potem gorzej śmigał czy na początku jak dostanie taką dawke oleju to może mieć za ciężko obrócić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:49, 31 Sty 2009    Temat postu:

no i się zaczyna xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radomsko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:50, 31 Sty 2009    Temat postu:

Ja jak dowaliłem za dużo oleju to do tej pory cieknie olej z łączenia tłumik-kolanko. Poza tym zawala świece i motorek nie odpala.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:51, 31 Sty 2009    Temat postu:

o kurde:D to ja mam to samo xD po dłuższym czasiejak zerkne na kolanko to jest zarzygane olejem:D teraz juz mniej niz wczesniej:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:53, 31 Sty 2009    Temat postu:

kur.wa same fakty o docieraniu wspaniale ale zawsze cieknie nie spalony olej do ku...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 21:54, 31 Sty 2009    Temat postu:

Oleju 1:33, ani mniej, ani więcej.
Prędkość nie ma znaczenia, obroty też. Warunek jest jeden - nie przegrzać cylindra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:55, 31 Sty 2009    Temat postu:

no dzięki o to chodziło :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:59, 31 Sty 2009    Temat postu:

Nie chce robić OT sorki w ogóle Wide grin ale co jeśli będzie 1:50? czy będzie to mieć jakiekolwiek znaczenie w dalszej pracy silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 22:02, 31 Sty 2009    Temat postu:

Może spowodować wzrost temperatury układu tłok-cylinder. Po to po honowaniu zostają specjalne rysy aby wnikał w nie olej, którego podczas docierania ma byc więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:18, 31 Sty 2009    Temat postu:

Ja powiem z wlasnych doswiadczen. Jezdzilem przez 350 km do 40km/h, przerwy czeste robilem, oleju lalem sporo, troszke wiecej niz 1:30 i po 1,5 tys km pozniej zdjalem glowice a cylinder nie dotarty, pierscien zjechany, przedmuchy na tloku itp...

Od tamtego czasu stwierdzilem, Nie docieram. Bede tylko kontrolowal temperature cylindra, oraz unikal krytycznych obrotow, czyli powyzej 7 tys. Reszta normalnie, mieszanka tez 1:1/3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:21, 31 Sty 2009    Temat postu:

aa i czy po daniu nowego kompletu do 60 czyli tłok i pierścienie włączyć sima na wolnych żeby postał 10 min tak ktoś kiedyś pisał kupując nowe części silnikowe zostaw sima na 10 min na wolnych obrotach .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szisz
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sobolew-mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:27, 31 Sty 2009    Temat postu:

Ja docierałem w taki sposób;
20 min chodzenia na luzie
0-30km - w tym okresie robiłem sprinty na ostatnim biegu, od 25km/h do 70km/h cały czas na pełnej manecie, zrobiłem 20 takich przyśpieszeń.

Później cały czas jeżdżę około 50km/h, ale dynamicznie. Często robię króciutkie sprinty. Silnik podczas dotarcia ma poznać cały zakres obrotów. Ale na wysokie obroty wchodzę krótkotrwale maksymalnie 2-3 sekundy.

Docieram na Mobil 2T Semisynthetik
Od 0-500km leje olej 1:25
od 500-800km leje 1:33
Póżniej zmieniam na Mobil 2T Racing i zmniejszam stopniowo dawke aż przy 1200km będę lał 1:50 Happy

Pamiętajcie, najważniejsze jest nie przegrzać zestawu!!! Bo jak przegrzejecie to możecie docierać i 20 000km i Sim nadal nie będzie miał mocy Happy

Pozdr.


Ostatnio zmieniony przez Szisz dnia Sob 22:28, 31 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin