|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:33, 16 Lut 2010 Temat postu: Kontrola temperatury silnika w praktyce |
|
|
Przeczytałem sobie dokładnie wątek:
http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/wskaznik-temperatury,1551.html (oraz kilkainnych)
ale skupia się on na czysto technicznej stronie zagadnienia.
Mnie interesuje jak to wygląda w praktyce, czy rzeczywiście jest pomocny (prawidłowe wskazania)? czy dopracowaliście sie jakiegoś najepszego patentu powszechnie tu zastosowanego?
Czy wyrobiliście sobie jakąś praktykę schładzania/utrzymywania temperatury nieprzekraczajacej 90st, poza zatrzymaniem i wystudzeniem silnika. Oczywiście tyczy się to jakiś dluższych odcinków.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madoń
Śpiący na Forum
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:54, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jedyna myśl jaka mi przychodzi do głowy (oprócz jazdy w chłodne dni) to zamontowanie takiego wiatraczka z boku cylindra, napędzanego np jakimś paskiem czy łańcuchem od koła magnesowego. Można też się pokusić o cylinder chłodzony cieczą, ale to już droższa zabawa i z tego co wiem, to Ty chcesz aby Twoje wozidło były jak najbliższe oryginałowi i epoce, w której powstał, a w tamtych czasach raczej nikt nie myślał o chłodzeniu cieczą w motorowerach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 17:35, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Przecież chłodzenie powietrzem w simsonie, w zupełności wystarczy.
W wakacje pojechałem na przejechać się do rodziny na 2 dni (około 200 km)
Simosn SR 60 (jeszcze wtedy), cylinder, głowica, tłok firmy almot. jak by mnie tyłek nie bolał to bym ani razu nie stawał robiłem 2 postoje w ciągu tych około 200 km w 1 stronę. po 15 minut żeby plecy odpoczęły. cylinder wiadomo ciepły ale mocy nie ubyło ani sie nie przegrzewał. a było gorąco jak nie iwem co w koszulce i spodenkach jechałem a i tak mi było ciepło. Więc po co jakieś wiatraczki i inne pierdoły ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cegła
Stały bywalec
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:50, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
pawels2004 - przecież ty nie jechałeś tylko na 2 lub 3 a Elwood'owi może się przydarzyć że będzie mógł włączyć tylko 2 lub 3 i co wtedy No ale jak będzie jakiś trudny teren to nie pojedzie przecież 50 - 60 km/h tylko będzie się wlekł 20 - 30km/h to wtedy takiego dobrego chłodzenia nie będzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 22:39, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a napisał coś o tym że to jest jazda w terenie ??. ja tu widzę ogólny opis a poza tym to simsonem w terenie... nawet enduro w terenie jest bez sensu. to nie motorowery do takiego czegoś... chyba że jest przerobiony odpowiednio.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 22:40, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a napisał coś o tym że to jest jazda w terenie ??. ja tu widzę ogólny opis a poza tym to simsonem w terenie... nawet enduro w terenie jest bez sensu. to nie motorowery do takiego czegoś... chyba że jest przerobiony odpowiednio.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:08, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Alio pawels2004,
może faktycznie nie doprecyzowałem, ale doświadczony użytkownik Simsona orientuje się, kiedy dochodzi do przegrzania i jak sobie z tym radzi. Ja jeszcze taki nie jestem, więc pytam.
Trudny teren, to nie tylko hopki pod enduro, ale przede wszystkim taki, o jakim wspomniał Cegła. Wystarczy długi podjazd na 30km np, a z takim będe miał do czynienia. Długie (na setki km) płaskie odcinki ale w temperaturze 40 st w cieniu (tyle, że cienia tam nie będzie)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seru94
Simson Fan
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piekary Śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:26, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
no ale w nocy chłodniej więc może wtedy się zdecydujesz jechać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madoń
Śpiący na Forum
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:43, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, ze Paweł nie wie, iż chcesz jechać Swoim Simsonem poza granice kraju, i stąd jego wypowiedzi
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murarz
KIEROWNIK
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:52, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A mam pytanie. Znalazłem to na allegro: [link widoczny dla zalogowanych] i mam pytanie: czy dałoby się to zrobić na 12V ?? A może ktoś ma coś podobnego do tego??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:29, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Pomiar temperatury silnika 2T powinien odbywać się w jego najgorętszym miejscu, centrum głowicy, czyli praktycznie czubku świecy.
I tak to się robi w praktyce.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike
Simson Fan
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Zamościa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:33, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Co do dodatkowego chłodzenia to w DUO silnik był chłodzony za pomocą wentylatora.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kira
Simson Fan
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:30, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jak chcesz wiedziec jaką ma temperaturę to dotknij całą dłonią cylindra podczas jazdy.Spróbuj człowieku... to działa.Wyniki temperatury będą widoczne na dłoni pod postacią bąbli wody.
A tak nie oftopując to wydaję mi się że taki osprzęt będzie drogi.W końcu musi byc odporny na wysokie temperatury.Znajomy mój miał od kompa,ale szybko go szlak trafił.Nie wytrzymał i się spalił.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|