|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prowler
Nowicjusz
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: Czw 13:52, 22 Cze 2006 Temat postu: Które "E" :D |
|
|
Witam!
Przymierzam się powoli do kupienia Simsonka s51. Chciałbym żeby doświadczeni posiadacze Simsonów mi pomogli.
Historia modeli s51 prezentuje się następująco (można to znaleźć na każdej stronie o Simsonach):
S50N – wersja podstawowa, z bardzo ubogim wyposażeniem elektrycznym i 3-biegową skrzynią biegów (koniec produkcji w 1988 r.).
S51 B1-3 - wersja podst., 3 biegowa, posiadająca kierunkowskazy, światło pozycyjne, reflektor 25W, sygnał dźwiękowy.
S51 B1-4 – wersja podobna pod względem wyposażenia do S51 B1-3, tylko, że ma 4-biegową skrzynię na lewej pokrywie silnika umieszczono cyfrę „4”.
B51 B2-4/1 – wersja ta zastąpiła w 1983 r. model S51. Wersja B2-4 wyposażony w zapłon elektroniczny, 35W reflektor, gumowe osłony nóg widelca teleskopowego, profilowane siedzenie, oraz odchylaną dźwignię rozrusznika.
S51 Comfort – produkowany od 1983 r., jest zmodernizowaną wersją S51 B2-4, wyposażony w obrotomierz, podpórkę boczną, włącznik światła „stop” hamulca przedniego koła, lampkę kontroli światła drogowego oraz prawe lusterko wsteczne, opony o profilu K35 (poprawiają bezpieczeństwo w zakrętach na bruku i w koleinach).
S51 E – wersja produkowana od 1982 r., przeznaczona do jazdy w warunkach terenowych, otrzymała nazwę „Enduro”.
S51 E/4 – wersja o uproszczonej instalacji elektrycznej, tańsza od „Enduro” (produkcję zakończono w 1988 r.).
S51 E, moc silnika – 4,1 KW przy 6000 obr/min, zmieniono przełożenie przekładni wstępnej z 1:2,95 na 1:3,25 , zastosowano większe koło łańcuchowe (16 zębowe) co umożliwiło zwiększenie prędkości maksymalnej do 75 km/h.
Interesuje mnie Simson Comfort lub lub ostatni "E"
I tu mam właśnie pytanie. Domyślam się, że ta ostatnia wersja "E" to nie jest Enduro, tylko zmodernizowana wersja Comfort'a oznaczona na motorze "Elektronik". Chciałbym żeby ktoś potwierdził moje domysły, a jeśli tak nie jest to żeby rozwiał moje wątpliwości związane z różnymi wersjami.
Jeśli to czego się domyślam nie jest prawdą to niech mi ktoś powie, która to jest wersja. Interesuje mnie simson z obrotomierzem, najlepiej elektrycznym zapłonem, oczywiście pełną instalacją elektryczną.
Już powoli kończe mój wywód, mam tylko jeszcze jedno pytanie. Jaka jest różnica między 6V, a 12V instalacją, która jest lepsza?
Z góry wszystkim dzięki za pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ponton
Gość
|
Wysłany: Nie 15:34, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
wydaje mi sie ze nastąpil blad w pismie poniewaz silnik z takimi osiagami pochodzil od simsona S70 enduro i jest to własnie taki simson a obrotomierz posiadal simson comfort i enduro(comfort na pewno ale enduro nie jestem pewien ale chyba miał też) lepsza według mnie jest 12V instalacja a zapłon elektroniczny posada simson
B51 B2-4/1 B2-4 i enduro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Simson Fan
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 10:04, 29 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
moze SR...?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
śmiechu:P15
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Wto 12:10, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
maciek napisał: | moze SR...? |
ja mam COMFORTA najlebszy na świecie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 12:17, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
comfort!!...tesh mam..fajnie sie ty jedzie...a jak podoba ci sie wysoki z tlumikiem do gory to chyba proste ze musisz wybrac enduro :lol: ..pozdro.......................ja polecam COMFORT...najlepiej jak by byl z zaplonem elektronicznym....................
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Simson Fan
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 12:28, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
a ja zdecydowanie SR 50 c
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
D4mi4no
Nowicjusz
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:12, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Mam takie pytanko.Ostatnio kupilem sobie simsona S51 ale nie wiem dokladnie jaki to typ i z tym wiaze sie moje pytanie czy da sie jakos rozpoznac jaki to typ?Na tabliczce kolo kierownika jest napisane tylko ze typ S51 a na bocznych pokrywach mam pozdzierane naklejki wiec sie nie doczytam.Podejzrewam ze jest to model S51 B1-4 ale nie wykluczam ze jest to tez enduro bo wiem ze wychodzily enduro z silnikiem 50cm.Z gory dziekuje i pozdro 4 all!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł
PREZES
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:56, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
jezeli ma wsporniki to jest enduro i enduro ma tłumik do góry
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
limak
Bywalec
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice dębicy-podkarpackie
|
Wysłany: Sob 13:21, 22 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
a jezeli s51 b2 to masz zapłon elektroniczny
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
D4mi4no
Nowicjusz
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:33, 22 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Hehe no nikt z was nie trafil bo nie ma moj simek zaplonu elektronicznego ani nie ma wspornikow i tlumika do gory ale wiem ze wychodzily S51 enduro bez wspornikow.Wiec nadal nie jestem pewny co to za model
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
limak
Bywalec
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice dębicy-podkarpackie
|
Wysłany: Sob 18:46, 22 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
heh ja jak czytałem twój post myslałem ze napisałes że masz albo enduro albo s51 b2 :P i przez to sie pomyliłem :P a jezeli nie amsz wsporników i masz zapłon platynkowy to masz s51 b1-4 z przerobiona rura .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matys_SR50 SIMEK
Nowicjusz
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Sieradz Złoczew łeszczyn
|
Wysłany: Nie 22:44, 03 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Sr50
BAN *Paweł*
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 22:48, 03 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
po co odkopujesz tak stare tematy?!?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
*Grzegorz*
Bywalec
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Czw 17:34, 07 Cze 2007 Temat postu: ... |
|
|
Moim zdaniem platynkowy zapłon lepszy bo jak zacznie ci się elktronic jebać to nieradza, mojego starszego zajomy ma elctronica i poleca platynkwy zapłon.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|