|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamas1
Nowicjusz
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński
|
Wysłany: Śro 21:12, 28 Lip 2010 Temat postu: Na co zwracać uwage przy kupnie simsona? |
|
|
Witam, w dziedzinie simsonów nie jestem za bardzo doświadczony (siedze w rometach od 5 lat) na co zwracać uwage przy kupnie simsonka?
a wiec wiem żeby:
-sprawdzić stan opon
-sprawdzić czy płynnie wchodzą biegi
-sprawdzić czy pali od kopa
-sprawdzić czy silnik nie jest mokry z dołu, i czy nie cieknie paliwo z gaźnika
-sprawdzić czy płynnie wchodzi na obroty
Wiec, w niedalekim czasie kupuje simsona, dam ogłoszenie do gazety, wiec moge przygotować sie na oglądanie kilku simsonów, na co zwracać uwage przy kupnie simsona? (oprócz tych co wymieniłem)
Jak myślicie, ile może kosztować remoncik na cześciach DDR aby długo i wiernie jeździł? (dziennie robie 25 km) zimą jak i latem, także oczekuje niezawodności
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SIMSONERS51
Simson Fan
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:27, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
około 800zł jak chcesz wszystko na DDR. i jak chcesz sie cieszyć niezawodnościa to kup electronica nie będziesz miał problemów z kondensatorem i platynkami.najlepiej gdyby miał instalacje 12v.no i jeżeli chcesz jezdzic spokojnie to zostaw sobie orginalne 50ccm i go tego gaźnik Bing 17.pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:37, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
CO tu dużo gadać musisz się przejechać wtedy sprawdzisz hamulce przyśpieszenie radzę sprawdzić dobrze zawieszenie ja dałem się nabić w butelkę i później musiałem 100 zł zainwestować w przednie widełki ale teraz chodzą miodzio jadąc przypiłuj go sprawdzając jak silnik ciągnie w pełnym zakresie obrotów a z tym że elektroniki są lepsze to się nie zgodzę ja mam platyny i jeżdzę bezawaryjnie po prostu nie wiem co to zapłon do mnie elektronik jak i platynki są dobre i tyle na luzie też możesz dać mu w pełny gaz i jak silnik będzie schodził z obrotów to wsuchaj się w silnik czy nie ma jakiś niepokojących dziwięków no chyba starczy ale się rozpisałem myślę że coś ci się z tego przyda Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamas1
Nowicjusz
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński
|
Wysłany: Śro 21:38, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Czy bing wiecej paliwa wypije? tak nawiasem ile pali simson przy 55 km/h?
800 złotych piszesz.... to w ty wszystko jest? wał, cylinder itd? a nie dało by sie zrobić jakimś tańszym sposobem remontu? np wał do regeneracji, cylinder do szlifu, nowy tłok, naped itd?
Czy elektronik bedzie miał silniejsze światłą niż zwykły sim 6V na platynkach? ja bede jeździł codziennie zimą w nocy.. znaczy po ciemku bede wyjeżdżał i po ciemku wracał....
Aha, a to prawda że elektronik ma wiekszego kopa niż platynkowiec?
Ostatnio zmieniony przez Adamas1 dnia Śro 21:41, 28 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SIMSONERS51
Simson Fan
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:46, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
bing jest najoszczędniejszym gaźnikiem i jest on najlepszy do 50ccm.
oczywiście możesz to zrobić tańszym kosztem:dając cylek do szlifu,wał do regeneracji i takie tam.no właśnie jak będziesz oglądał to sprawć czy cylek jest DDR i czy nie ma zerwanego gwintu na cylku(na wydechu) i tak samo na głowicy.pamiętaj że wszystkiego nie da sie zobaczyć wszystko wyjdzie co jest do wymiany jak rozbierzesz silnik
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:48, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
więc tak bing 17 spali mniej paliwa przy lepszej kulturze pracy silnika tak jeśli ma orginalne części to można zregenerować stare elektronik ma trochę inną zasadę działąnia dla zapłonu wiadomo nie ma platynek i kondensatora a światło ma jak platynkowiec z oddzielnej cewki i dobrze wyregulowane zapłony według mnie przyśpieszają tak samo elektronik lepiej ciągnie od dołu jak juz Pozdro
Ostatnio zmieniony przez krzysiek025 dnia Śro 21:48, 28 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamas1
Nowicjusz
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński
|
Wysłany: Śro 22:02, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ile spali simek orginalny na gaźniku bingu przy predkościach 55-60 km/h, ile powinien lecieć simson w dobrym stanie?
Na prawde nie chce kupić szrota, i chce sprawdzić jak najwiecej rzeczy, myśle że wykrecając świece moge sprawdzić czy gaźnik i zapłon są w dobrym stanie, jaki kolor powinna mieć świeca? kawa z mlekiem jak w romecie?
Jak sprawdzić czy cylinder jest DDR czy almot?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:14, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
tak świeca powinna być kawa z mlekiem oczywiście barwa xD niewiem ile na bingu ale na orginalnym gaźniku mój simek pali w okolicach 2.5l na 100km więc na bingu trochę mniej powinno być , a simek w dobrym stanie powiniej jechać przynajmniej te 60 jak nie więcej mi np idzie prawie 75 ale nie żyłuje silnika ale wiem że zawsze jakiś zapas się jeszcze ma co nie aha cylinder ddr ma wszędzie jakieś cyferki na króćcu i między żeberkami ma napis WMB jakoś podobnie albo po prostu DDR
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:24, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Simson to nie ścigacz dlatego prędkość max wynosić powinna 65km/h a spalanie to około 2,5l (zależy od kierowcy i stylu jazdy oczywiście)
Nie wiem jakim to cudem niektórym zwykła 50-tka 80km/h jedzie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamas1
Nowicjusz
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński
|
Wysłany: Śro 22:27, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
hmmm a jak bym kupił szrota za 1000 zł, włożył w niego cylinder RZT 61ccm POWER, wał tuningowany MZA, gaźnik 19N1-11, Łożyska SKF, nowy naped (optymalny moc/predkość, To jaką predkość by osiągał? i ile by palił?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:09, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Adamas1 czegoś tu nie rozumiem na początku chciałeś jak mówiłeś jeździć spokojnie i bezawaryjnie na tym gaźniku spalanie będzie w około 3,5l na 100km jak nie lepiej a osiągi bo ja to wiem może koło 80km/h to się zakręci czyli jednym słowem jak już to wszystko 50DDR albo kup wszystko 70 MZA
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Czw 8:55, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
800 zł tak, ale sam silnik.
Oglądaj głównie te rzeczy, które trudniej naprawić - wgniecenia, czy rama nie jest krzywa, ósemka z koła.
Patrz na silnik czy nie ma oznak ingerencji - szczególnie jeśli chodzi o rozpoławianie - wszelkie ubytki na miejscu styków karter-karter.
Generalnie czy jest kompletny, czy nie jest przerabiany - jeśli są skracane błotniki albo podginane siedzenie to zwykle również oznacza ingerencję (często nieumiejętną) w silnik.
Generalnie lepiej kupować od jakiegoś dziadka niż małolata.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamas1
Nowicjusz
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński
|
Wysłany: Czw 11:18, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
tyle to wiem ;/ raczej jednak nei bede przerabiał, chce mieć oszczedne moto które mnie nie zawiedzie... na innym forum czytałem ż simsony są przereklamowane, i sie psują czesto, czy to prawda jest?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Czw 11:32, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jak jesteś niedorozwinięty, to każdy pojazd możesz zepsuć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamas1
Nowicjusz
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński
|
Wysłany: Czw 13:39, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
hmm, czyli że nie prawda? wiem że to ni ejest nowy motor, i ma prawo raz na jakiś czas sie zepsuć, ale inni pisali że czeskie jawki są trwalsze niż simson... najprawdopodobniej za tydzień bede już jeździł oglądał, bo ogłoszenie za tydzień w gazecie wyjdzie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|