Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Na co zwracać uwage przy kupnie simsona?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamas1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński

PostWysłany: Śro 21:12, 28 Lip 2010    Temat postu: Na co zwracać uwage przy kupnie simsona?

Witam, w dziedzinie simsonów nie jestem za bardzo doświadczony (siedze w rometach od 5 lat) na co zwracać uwage przy kupnie simsonka?

a wiec wiem żeby:
-sprawdzić stan opon
-sprawdzić czy płynnie wchodzą biegi
-sprawdzić czy pali od kopa
-sprawdzić czy silnik nie jest mokry z dołu, i czy nie cieknie paliwo z gaźnika
-sprawdzić czy płynnie wchodzi na obroty


Wiec, w niedalekim czasie kupuje simsona, dam ogłoszenie do gazety, wiec moge przygotować sie na oglądanie kilku simsonów, na co zwracać uwage przy kupnie simsona? (oprócz tych co wymieniłem)

Jak myślicie, ile może kosztować remoncik na cześciach DDR aby długo i wiernie jeździł? (dziennie robie 25 km) zimą jak i latem, także oczekuje niezawodności


:look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SIMSONERS51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:27, 28 Lip 2010    Temat postu:

około 800zł jak chcesz wszystko na DDR. i jak chcesz sie cieszyć niezawodnościa to kup electronica nie będziesz miał problemów z kondensatorem i platynkami.najlepiej gdyby miał instalacje 12v.no i jeżeli chcesz jezdzic spokojnie to zostaw sobie orginalne 50ccm i go tego gaźnik Bing 17.pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek025
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieruszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:37, 28 Lip 2010    Temat postu:

CO tu dużo gadać musisz się przejechać wtedy sprawdzisz hamulce przyśpieszenie radzę sprawdzić dobrze zawieszenie ja dałem się nabić w butelkę i później musiałem 100 zł zainwestować w przednie widełki ale teraz chodzą miodzio jadąc przypiłuj go sprawdzając jak silnik ciągnie w pełnym zakresie obrotów a z tym że elektroniki są lepsze to się nie zgodzę ja mam platyny i jeżdzę bezawaryjnie po prostu nie wiem co to zapłon do mnie elektronik jak i platynki są dobre i tyle na luzie też możesz dać mu w pełny gaz i jak silnik będzie schodził z obrotów to wsuchaj się w silnik czy nie ma jakiś niepokojących dziwięków no chyba starczy ale się rozpisałem myślę że coś ci się z tego przyda Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamas1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński

PostWysłany: Śro 21:38, 28 Lip 2010    Temat postu:

Czy bing wiecej paliwa wypije? tak nawiasem ile pali simson przy 55 km/h?

800 złotych piszesz.... to w ty wszystko jest? wał, cylinder itd? a nie dało by sie zrobić jakimś tańszym sposobem remontu? np wał do regeneracji, cylinder do szlifu, nowy tłok, naped itd?

Czy elektronik bedzie miał silniejsze światłą niż zwykły sim 6V na platynkach? ja bede jeździł codziennie zimą w nocy.. znaczy po ciemku bede wyjeżdżał i po ciemku wracał....


Aha, a to prawda że elektronik ma wiekszego kopa niż platynkowiec?


Ostatnio zmieniony przez Adamas1 dnia Śro 21:41, 28 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SIMSONERS51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:46, 28 Lip 2010    Temat postu:

bing jest najoszczędniejszym gaźnikiem i jest on najlepszy do 50ccm.

oczywiście możesz to zrobić tańszym kosztem:dając cylek do szlifu,wał do regeneracji i takie tam.no właśnie jak będziesz oglądał to sprawć czy cylek jest DDR i czy nie ma zerwanego gwintu na cylku(na wydechu) i tak samo na głowicy.pamiętaj że wszystkiego nie da sie zobaczyć wszystko wyjdzie co jest do wymiany jak rozbierzesz silnik
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek025
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieruszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:48, 28 Lip 2010    Temat postu:

więc tak bing 17 spali mniej paliwa przy lepszej kulturze pracy silnika tak jeśli ma orginalne części to można zregenerować stare elektronik ma trochę inną zasadę działąnia dla zapłonu wiadomo nie ma platynek i kondensatora a światło ma jak platynkowiec z oddzielnej cewki i dobrze wyregulowane zapłony według mnie przyśpieszają tak samo elektronik lepiej ciągnie od dołu jak juz Pozdro

Ostatnio zmieniony przez krzysiek025 dnia Śro 21:48, 28 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamas1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński

PostWysłany: Śro 22:02, 28 Lip 2010    Temat postu:

Ile spali simek orginalny na gaźniku bingu przy predkościach 55-60 km/h, ile powinien lecieć simson w dobrym stanie?


Na prawde nie chce kupić szrota, i chce sprawdzić jak najwiecej rzeczy, myśle że wykrecając świece moge sprawdzić czy gaźnik i zapłon są w dobrym stanie, jaki kolor powinna mieć świeca? kawa z mlekiem jak w romecie?

Jak sprawdzić czy cylinder jest DDR czy almot?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek025
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieruszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:14, 28 Lip 2010    Temat postu:

tak świeca powinna być kawa z mlekiem oczywiście barwa xD niewiem ile na bingu ale na orginalnym gaźniku mój simek pali w okolicach 2.5l na 100km więc na bingu trochę mniej powinno być , a simek w dobrym stanie powiniej jechać przynajmniej te 60 jak nie więcej mi np idzie prawie 75 ale nie żyłuje silnika ale wiem że zawsze jakiś zapas się jeszcze ma co nie aha cylinder ddr ma wszędzie jakieś cyferki na króćcu i między żeberkami ma napis WMB jakoś podobnie albo po prostu DDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:24, 28 Lip 2010    Temat postu:

Simson to nie ścigacz dlatego prędkość max wynosić powinna 65km/h a spalanie to około 2,5l (zależy od kierowcy i stylu jazdy oczywiście)
Nie wiem jakim to cudem niektórym zwykła 50-tka 80km/h jedzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamas1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński

PostWysłany: Śro 22:27, 28 Lip 2010    Temat postu:

hmmm a jak bym kupił szrota za 1000 zł, włożył w niego cylinder RZT 61ccm POWER, wał tuningowany MZA, gaźnik 19N1-11, Łożyska SKF, nowy naped (optymalny moc/predkość, To jaką predkość by osiągał? i ile by palił?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek025
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieruszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:09, 29 Lip 2010    Temat postu:

Adamas1 czegoś tu nie rozumiem na początku chciałeś jak mówiłeś jeździć spokojnie i bezawaryjnie na tym gaźniku spalanie będzie w około 3,5l na 100km jak nie lepiej a osiągi bo ja to wiem może koło 80km/h to się zakręci czyli jednym słowem jak już to wszystko 50DDR albo kup wszystko 70 MZA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Czw 8:55, 29 Lip 2010    Temat postu:

800 zł tak, ale sam silnik.

Oglądaj głównie te rzeczy, które trudniej naprawić - wgniecenia, czy rama nie jest krzywa, ósemka z koła.

Patrz na silnik czy nie ma oznak ingerencji - szczególnie jeśli chodzi o rozpoławianie - wszelkie ubytki na miejscu styków karter-karter.

Generalnie czy jest kompletny, czy nie jest przerabiany - jeśli są skracane błotniki albo podginane siedzenie to zwykle również oznacza ingerencję (często nieumiejętną) w silnik.

Generalnie lepiej kupować od jakiegoś dziadka niż małolata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamas1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński

PostWysłany: Czw 11:18, 29 Lip 2010    Temat postu:

tyle to wiem ;/ raczej jednak nei bede przerabiał, chce mieć oszczedne moto które mnie nie zawiedzie... na innym forum czytałem ż simsony są przereklamowane, i sie psują czesto, czy to prawda jest?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Czw 11:32, 29 Lip 2010    Temat postu:

Jak jesteś niedorozwinięty, to każdy pojazd możesz zepsuć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamas1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska>kuj-pom>pow.Sepoleński

PostWysłany: Czw 13:39, 29 Lip 2010    Temat postu:

hmm, czyli że nie prawda? wiem że to ni ejest nowy motor, i ma prawo raz na jakiś czas sie zepsuć, ale inni pisali że czeskie jawki są trwalsze niż simson... najprawdopodobniej za tydzień bede już jeździł oglądał, bo ogłoszenie za tydzień w gazecie wyjdzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin